کد خبر : 1524118 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 11:32 | 43K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد فدراسیون آلمان از عکس جنجالی اوزیل با اردوغان

فدراسیون فوتبال آلمان به عکسی که روز گذشته مسوت اوزیل در کنار رئیس جمهور ترکیه منتشر کرد، اعتراض کرد.

انتقاد فدراسیون آلمان از عکس جنجالی اوزیل با اردوغان

به گزارش "ورزش سه"، اردوغان روز گذشته به انگلیس سفر کرده بود و اوزیل که ریشه ترک دارد، در کنار گوندوگان که او نیز ریشه ترک دارد و جنک توسون، مهاجم اورتون، عکسی به همراه رئیس جمهور ترکیه در فضای مجازی منتشر کرد.در حالی که دولت آلمان با سیاست‌هایی که اردوغان در چند سال اخیر پیش گرفته مخالف است، فدراسیون این کشور به انتقاد از اوزیل برای عکس گرفتن با اردوغان پرداخت.

 

در دورانی که اردوغان رئیس جمهور ترکیه بوده، انتقادات از این کشور برای نقض حقوق بشر مطرح بوده است. در بیانیه فدراسیون آلمان آمده:" فدراسیون آلمان به شرایط ویژه بازیکنانش که ریشه مهاجر دارند احترام می‌گذارد ولی فوتبال و فدراسیون آلمان، در کنار ارزش‌هایی ایستاده اند که آقای اردوغان به آنها احترام نمی‌گذارد. بنابراین، اینکه بازیکنان ملی ما با او عکسی بگیرند که در تبلیغات انتخاباتی از آنها سوء استفاده شود، اتفاق خوبی نیست. مطمئنا به تلاش فدراسیون آلمان هیچ کمکی نخواهد کرد."

 

 

1302189

 

 

اولیور بیرهوف، مدیر تیم‌های ملی آلمان در این رابطه گفت:" شکی ندارم که مسوت اوزیل و ایلکای، هر دو به تیم ملی آلمان تعهد دارند و برای ارزش‌ها و اهداف ما احترام قائلند. آنها از سمبولیسمی که در این عکس بود مطلع نبودند و در این رابطه با آنها صحبت خواهد شد."

 

این مسائل در حالی مطرح می‌شود که اوزیل پیش تر در روبرو شدن با سوالات سیاسی اعلام کرده بود که علاقه ای به این موضوع ندارد و نمی‌خواهد راجع به آن صحبت کند. پس از انتشار عکس، عده زیادی در توئیتر به اعتراض به اوزیل پرداختند. در حقیقت اروپایی ها معتقدند که اردوغان، برای ماندن بر سر قدرت، بارها حقوق بشر را نقض کرده و تلاش می‌کند شبکه‌های اجتماعی را نیز کند کرده و دسترسی به آنها را محدود کند. به اعتقاد منتقدین، در دوران اردوغان بیشترین روزنامه نگار نسبت به دیگر کشورهای جهان زندانی شده اند و از همین رو، رسانه‌های بسیاری در جهان مخالف او هستند.

 

هر چند که هم اوزیل و هم گوندوگان در آلمان به دنیا آمده اند ولی هر دو ریشه ترک دارند. توسون نیز در آلمان به دنیا آمده ولی برای تیم ملی ترکیه بازی می‌کند.

 

در حالی که یواخیم لوو هنوز فهرست تیم ملی آلمان برای جام جهانی را اعلام نکرده، انتظار می‌رود که اوزیل و گوندوگان در این فهرست حضور داشته باشند، هر چند برخی هواداران از یوگی لوو خواسته اند که این دو را از فهرست جام جهانی خط بزند.

 

دیدگاه‌ها