کد خبر : 1524122 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 12:01 | 35.1K بازدید | 0 دیدگاه

برخی با زندگی غیرحرفه ای خود به وزنه برداری ضربه زدند

رستمی: به روسیه می خندیدیم؛ همان بلا سرمان آمد!

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: دنبال این نیستم پرافتخارترین ورزشکار ایران شوم؛ اما کسب سومین مدال المپیک مهمترین هدفم محسوب می شود.

رستمی: به روسیه می خندیدیم؛ همان بلا سرمان آمد!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی کیانوش رستمی فقط با یک مدال نقره از حرکت یکضرب دسته ۸۵ کیلوگرم از رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در آمریکا برگشت، خیلی ها گفتند او دیگر تمام شده است. این وزنه بردار کرمانشاهی که یک نقره و یک طلای المپیک را در کارنامه دارد، حالا با درس گرفتن از اتفاقات گذشته، خیلی با انگیزه تر از قبل بازگشته تا جواب منتقدانش را بدهد.


کیانوش هدفش را کسب سومین مدال المپیکی می داند تا بدین ترتیب در کنار هادی ساعی تنها ورزشکاری بود که به این مهم دست پیدا کرده است. 


بعد از مدتی سکوت، در حاشیه تمرین تیم ملی وزنه برداری با کیانوش رستمی همکلام شدیم. او که همچنان به صورت شخصی تمریناتش را ادامه می دهد، به خیلی از سوالات و ابهام ها پاسخ داد.  


وضع زانویم خیلی بهتر است


بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۷ شدیدا پیگیر این بودم که زانویم را درمان کنم. درد زانویم با کمک مسئولان از جمله رییس فدراسیون وزنه برداری و رییس کمیته ملی المپیک خیلی بهتر شده و وضعیت خوبی دارم. صالحی امیری بعد از اینکه به کمیته ملی المپیک آمده، نگاه ویژه ای به ورزشکاران دارد. حضورش در اردوی تیم ملی وزنه برداری هم ارزشمند بود و شخصا از این اتفاق روحیه گرفتم. 


هنوز تا رسیدن به اوج فاصله دارم


خدا را شکر تمریناتم را پیگیری می کنم تا بتوانم مثل قبل با اطمینان در رقابت ها شرکت کنم. هنوز خیلی مانده تا به آن چیزی که خودم می خواهم، برسم. ۲ سالی بود تقریبا از ورزش خداحافظی کرده بودم چون از ورزش لذتی نمی بردم. متاسفانه آسیب دیدگی شدیدی داشتم؛ اما الان وضعیت خیلی بهتری دارم. 


فقط المپیک ۲۰۲۰ برایم اهمیت دارد


هدف اصلی من المپیک ۲۰۲۰ است و می خواهم یک مدال خوشرنگ در این مسابقات کسب کنم. واقعا به مسابقات دیگری که برگزار می شود، نگاه خاصی ندارم؛ اما به هر حال در این مسیر باید در رقابت های دیگری همچون بازی های آسیایی و مسابقات جهانی هم حاضر شوم. بار دیگر تاکید می کنم هدف اصلی ام المپیک ۲۰۲۰ است و امیدوارم شرایط طوری پیش برود که من به عنوان ایرانی بتوانم سومین مدال المپیکی ام را کسب کنم. 


می خواهم مثل ساعی ۳ مدال المپیک داشته باشم


من باید خودم را تا المپیک ۲۰۲۰ آماده نگه دارم و انشاالله آنجا طلای دوره قبلی را تکرار کنم. البته دنبال این نیستم پرافتخارترین ورزشکار ایران شوم. می دانم الان این عنوان متعلق به هادی ساعی است که یک برنز و ۲ طلای المپیک در کارنامه اش دارد. ساعی فردی بسیار دوست داشتنی است و کاملا به او احترام می گذارم. من هم دوست دارم مثل او بتوانم خوب کار کنم و جزو ورزشکاران خوب ایران باشم. 


با حرفه ای زندگی نکردن باعث کاهش سهمیه شدند


کاهش سهمیه ایران در المپیک ۲۰۲۰ اتفاقی بود که برخی افراد با ندانم کاری و حرفه ای زندگی نکردنشان باعث شدند این مسیر برای وزنه برداری پیش بیاید. اگر افراد خیلی حرفه ای تر کارشان را جلو می بردند، این اتفاق رخ نمی داد. امیدوارم این تیم تا المپیک ۲۰۲۰ همینطور قوی به کارش ادامه دهد و دوباره بتوانیم مدال های خوشرنگی از المپیک کسب کنیم. 

 


وقتی به روس ها خندیدیم، الان هم بخندیم!


۲ سال قبل بود که من یک پست درباره تیم روسیه گذاشتم و خیلی ناراحت بودم که وزنه برداران آنها به صورت دسته جمعی محروم شدند. شاید برخی به من می خندیدند؛ اما الان خودمان به همان روز رسیدیم. خیلی از وزنه برداران روسی هم دوپینگ نکرده بودند و به خاطر اشتباه دیگران از حضور در مسابقات محروم شدند. این مساله ناراحت کننده برای من بود. متاسفانه وقتی آن روز به روس ها می خندیدیم، امروز هم باید بخندیم! برای همه دیدگاه باید به یک شکل باشد و آدم ها نباید فقط جایگاه خودشان را ببینند. 

 

1302347


المپیک جای بهترین هاست


شک نکنید المپیک مسابقه ای است که بهترین ها باید حضور پیدا کنند. در این دوره هم مطئنا بهترین ها به المپیک اعزام می شوند. وزنه برداری رشته ای است که خیلی واضح می توان بهتر و بدتر را تشخیص داد چون یک رشته رکوردی به حساب می آید. قطعا باید بهترین ها به المپیک بروند. 


در اروپا زانویم را درمان کردم


من برای درمان زانویم به برخی از کشورهای اروپایی رفته بودم. خدا را شکر خیلی هم موثر بود و زانویم وضعیت بهتری دارد. شرایط من طوری بود که اصلا نمی توانستم تمرین کنم؛ اما این سفر خیلی به من کمک کرد. 


همه جای دنیا به قهرمان المپیک نگاه ویژه ای دارند


اینکه مردم در اسپانیا به من توجه می کردند و حتی ورزشکاران پیگیر تمرینات من بودند، خیلی عجیب نیست. شاید یک قهرمان المپیک در کشور خودمان خیلی به چشم نیاید؛ اگرچه در همین ایران هم خیلی از مواقع به ما با احترام نگاه می کنند. یک قهرمان المپیک هر جای دنیا که می رود، همه نگاه ویژه ای به او دارند و همه دوست دارند یک چیزی از آن قهرمان یاد بگیرند. من هم اگر یک قهرمان وزنه برداری المپیک به سالن تهران بیاید، دوست دارم یک بار تمریناتش را ببینم و نکته هایش را بردارم. چرا نباید از تجربیات دیگران استفاده کنیم؟ 


زمان ثابت کننده خیلی مسائل است


زمان خیلی چیزها را ثابت می کند. سال قبل برای من اتفاقاتی در مسابقات جهانی افتاد که فقط یک اتفاق بود. نباید عجله کنیم چون زمان ممکن است برخی چیزها را تغییر دهد. من همین الان در تمریناتم وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را هم بالای سر می برم. به نظرم زمان مشخص می کند که چه عملکردی دارم.

دیدگاه‌ها