کد خبر : 1524187 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 15:36 | 132.3K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال ایران و سینمای آمریکا با کلیدواژه مشترک؛

از آمریکا تا ایران؛ سوپرمن مرد و زنده شد

تیم فوتبال پرسپولیس با گلزنی دقایق پایانی کاپیتان خود جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را به دست آورد.

از آمریکا تا ایران؛ سوپرمن مرد و زنده شد

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در اولین بازی دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس ایران میزبان الجزیره امارات بود و توانست به شکلی دراماتیک با شکست حریف راهی دور بعدی آسیا شود. بازی دیشب در شرایطی که پس از گل های احمد نوراللهی و رومارینهو با تساوی یک یک دنبال می شد، با یک ضربه روی پا از سید جلال حسینی به سود پرسپولیس در آمد و جشن صعود نماینده ایران در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به شکلی باشکوه برگزار شد.

 

گل دیشب سید جلال البته برای سرخ ها فراتر از یک گل منجر به صعود بود. نه تنها برای سرخ ها، که برای آن مرد هلندی که چند متر دور تر از زمین، روی نیمکت الجزیره نشسته بود نیز این گل معنای بیشتری از حذف و صعود داشت.


پرسپولیس در بازی رفت مقابل الجزیره با چند اشتباه فاحش در خط دفاعی، 3 گل را تقدیم حریف خود کرد و با یک شکست 3 بر 2، خود را برای بازی برگشت به دردسر انداخت. در بازی رفت سید جلال حسینی غایب بود و سرخ ها انتظار این را داشتند که شب سختی را در غیاب فرمانده خط دفاع خود سپری کنند که سرانجام همین اتفاق هم افتاد.

 

پس از پایان محرومیت سید جلال و بازگشت او به ترکیب، همه انتظار یک عملکرد بهتر از پرسپولیس را داشتند که در نهایت منجر به صعود شود. در حضور سید جلال هم مثل غیبتش همان اتفاقی که عموم هواداران فکر می کردند، رخ داد؛ آنچه دیشب در زمین ملاحظه شد، یک پرسپولیسِ منسجم تر بود، که با خیالی آسوده تر بابت دفاع، به حملات خود می پرداخت تا نتیجه لازم را به دست آورد.

 

اما نکته مهمی که به گل سید جلال رنگ و لعاب ویژه تری بخشید، صحبت های سرمربی الجزیره بود. هنک تن کاته که پس از برد در بازی رفت گفته بود در تهران هم تیمش برای پیروزی می جنگد، این حرف ها را دو روز پیش در نشست خبری قبل از بازی برگشت هم تکرار کرد. او که در کنفرانس ها بسیار باهوش صحبت می کند و کاملا به مسائل روانی تسلط دارد، در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور سید جلال حسینی در بازی برگشت و تفاوت زیاد این دیدار با بازی رفت، گفت که مگر کاپیتان پرسپولیس سوپرمن است که بتواند یک نفره نتیجه را عوض کند؟»

 

1302432

 

پس از این اتفاق خیلی صحبت ها و حواشی بازی برگشت به سمت سید جلال سوق داده شد و او ناخودآگاه به کانون توجهات تبدیل شد تا اینکه سرانجام با یک ضربه روی پا - و نه به شکلی که همیشه گلزنی می کرد - یک گل ویژه را در ورزشگاه آزادی به ثمر رساند.

 

شاید کمتر هواداری فکر می کرد اگر قرار باشد در دقیقه 90 بازی برگشت مقابل الجزیره یک نفر با گل خود ورزشگاه آزادی را منفجر کند و پرسپولیس را به یک چهارم نهایی بفرستد، آن شخص سید جلال حسینی باشد؛ اما کاپیتان سرخ ها که یک فصل تمام با چنگ و دندان در محوطه جریمه تیم خود مانع از شکل گرفتن موقعیت های زیادی برای حریفان شده بود، این بار در آخرین دقایق فصل، در محوطه جریمه تیم حریف با شلیکی کشنده پرسپولیس را بار دیگر به خوشبختی رساند. شاید در فوتبال – آن هم در سطح ایران و آسیا – همین مصادیق برای تعریف واژه «سوپرمن» کافی باشد و این گونه بود که هنک تن کاته پاسخ حرف های روانشناسانه خود را در زمین بازی از کاپیتان باتجربه تیم قهرمان ایران و پرافتخار ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران گرفت.

 

در کنار همه این اتفاقات جالب و حاشیه ای که در نبرد فوتبالی پرسپولیس و الجزیره رخ داد و باعث شد کلمه «سوپرمن» به شکلی گسترده در محافل فوتبالی مربوط به این بازی رواج پیدا کند، یک اتفاق دیگر این کلمه را در بعد جهانی هم روی زبان ها آورد و به اصطلاح آن را ترند (Trend)  کرد. مارگوت کیدر (margot kidder) بازیگر نقش اول زن فیلم مشهور سوپرمن که حد فاصل سال های 1978 تا 1987 در چهار سری این مجموعه ایفای نقش کرده و بابت این نقش در سری اول جایزه بهترین بازیگر زن تحت عنوان Saturn Award را کسب کرده بود، دو روز پیش در سن 70 سالگی در خانه خود در لیوینگستون آمریکا وقتی که در خواب بود، از دنیا رفت و دلیل فوت او هم هنوز نامعلوم است. این اتفاق باعث شده که در دنیا هم به احترام و یاد این بازیگر فقید، عبارت سوپرمن در بین برترین و پر استفاده ترین ترندها جای بگیرد.

 

مجموعه این اتفاقات تصادف جالبی را رقم زد که یک روز پس از مرگ بازیگر زن اصلی فیلم پرطرفدار سوپرمن در آمریکا، یک نفر فرسنگ ها آن طرف تر با همین کلیدواژه و البته در مستطیل سبز رنگ فوتبال، نامش بر سر زبان ها بیافتد و به مثابه یک ناجی برای تیمش عمل کند تا پایان فصل را به شکلی خاطره انگیز برای تیم خود رقم بزند و همزمان جواب مربی هلندی تیم حریف خود را به خاص ترین شکل بدهد.

 

1302434

دیدگاه‌ها