کد خبر : 1524389 | 26 اردیبهشت 1397 ساعت 11:12 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

جانشین سیمئونه روی نیمکت اتلتیکو در فینال لیگ اروپا

بورگوس: دیوانه‌ام، مثل همه دروازه‌بان‌ها!

با محرومیت دیگو سیمئونه از حضور روی نیمکت اتلتیکو در فینال لیگ اروپا، جرمن بورگوس این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.

بورگوس: دیوانه‌ام، مثل همه دروازه‌بان‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در سال 2003 به جرمن بورگوس گفته شد برای بیرون آوردن غده تومور سرطانی از کلیه چپش باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد، دروازه‌بان اتلتیکومادرید گفت باید تا بعد از بازی تیمش صبر کنند. او حالا قرار است اتلتیکومادرید را در فینال لیگ اروپا هدایت کند چون مربی آرژانتینی تیم، دیگو سیمئونه محروم است و باید از جایگاه ویژه بازی را تماشا کند.
بورگوس که از سرطان نجات یافته، سردسته یک گروه موسیقی هوی متال بوده و یک بار با صورتش ضربه پنالتی لوییز فیگو را گرفته، یک بار گفته بود: «من هم دیوانه‌ام، مثل همه دروازه‌بان‌ها.»
بورگوس در سال‌های 2004-2002 برای اتلتیکو بازی کرد و 35 بازی برای تیم ملی آرژانتین انجام داد که بیشتر با آن موهای بلند مشکی که یا با سربندی ضخیم مهار می‌شد یا یک کلاه قرمز روی سرش می‌گذاشت دیده می‌شد. ویژگی‌اش آمادگی برای انداختن خودش جلوی پای مهاجم حریف بود یا اینکه بیرون بیاید و زاویه را برای او تنگ کند خیلی قبل از اینکه نقش امروزی دروازه‌بان- سوییپر به وجود بیاید.
البته همیشه این جسارت به نفعش نبوده. در سال 1999 تازه به رئال مایورکا آمده بود که به خاطر مشت زدن به صورت بازیکن اسپانیول 11 بازی محروم شد. در ژانویه 2003 هم مقابل رئال مادرید، پنالتی فیگو را با دماغ گرفت و بعد مجبور به دوا و درمان شد: «بدترین ضربه‌ای بود که خوردم، تمام عمر دردش را حس می‌کنم.»

 

 

1302585


یک روز پنج‌شنبه به او گفتند برای سرطان کلیه باید جراحی شود و گفت بعد از بازی یکشنبه با مایورکا: «برای من مثل تعویض باتری بود که کار نمی‌کند، خب باید عوض شود.» در سال 2011، سیمئونه او را متقاعد کرد میکروفن موسیقی را کنار بگذارد و به تیم کاتانیا که در آستانه سقوط بود، ملحق شود. بعد از نجات کاتانیا و دوران کوتاهی در راسینگ کلاب، با هم به اتلتیکومادرید آمدند.
آن سال قهرمان لیگ اروپا شدند، در سال 2014 اتلتیکو قهرمان لالیگا شد بعد از 17 سال اما موفقیت‌ها آتش وجود بورگوس را خاموش نکرد. در سال 2012 در جریان شهرآورد پرتنش با رئال مادرید به ژوزه مورینیو گفت: «من تیتو ویلانووا نیستم، من کله‌ات را می‌کنم.»
 اشاره او به کار مربی پرتغالی بود که انگشتش را در چشم دستیار سابق و فقید پپ گواردیولا کرده بود.
اما نبوغ تاکتیکی بورگوس و اعتمادی که سیمئونه به او دارد، کلید موفقیت اتلتیکو در غلبه بر رقبای قوی‌تر و پرمهره‌تر بوده. آنالیز رقبا برعهده او است و چند دقیقه بعد از هر بازی، او سیستم و برنامه بازی حریف را برای سیمئونه شرح می‌دهد. بورگوس از جمله نخستین مربی‌هایی بود که عینک گوگل را در یک مسابقه رسمی در سال 2014 زد و هر 30 ثانیه یک بار آمار زنده بازی را مقابل چشمانش می‌دید.
وقتی سیمئونه تصمیم به ترک اتلتیکو بگیرد، دستیارش بهترین جانشین خواهد بود و امشب آزمایشی جدی در لیون فراروی او قرار دارد. سیمئونه بعد از محرومیت در بازی برگشت مقابل آرسنال، گفت: «هیچ نگران نیستیم، ما بورگوس را داریم که حتی برای اینکه منظور همدیگر را بفهمیم نیازی نیست به هم نگاه کنیم.»

دیدگاه‌ها