کد خبر : 1524425 | 26 اردیبهشت 1397 ساعت 13:59 | 73.7K بازدید | 0 دیدگاه

داور کنترل بازی را از دست داده بود 

فنایی: تیام و باقری باید اخراج می شدند

بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که با برتری پرگل استقلال مقابل ذوب آهن همراه شد، اعتراضات شدیدی را از سوی امیرقلعه نویی و عوامل باشگاه ذوب آهن به همراه داشت.

فنایی: تیام و باقری باید اخراج می شدند

به گزارش " ورزش سه" محمد ابوبکر الکاف داور عمانی بازی استقلال و ذوب آهن در پایان بازی به دلیل برخی تصمیماتش مورد انتقادات شدید امیر قلعه نویی قرار گرفت. سرمربی ذوب آهن به چند صحنه کلیدی بازی اشاره داشت که داور مسابقه با تصمیماتش علیه ذوب آهن سوت زده است. محمد فنایی کارشناس داوری و کمک داور فینال جام جهانی 94 در رابطه با قضاوت ابوبکر الکاف داور عمانی این مسابقه گفت:« ببینید این بازی شرایط خاصی داشت و یک داور قدرتمند را می خواست. این یک بازی چالش برانگیز بود که قضاوت در آن کار سختی است به خصوص اینکه ذوب آهن بازی اول را برده بود.»


فنایی درباره اشتباهات داوری در این مسابقه گفت:« آغاز مشکلات داوری در بازی برگشت استقلال برابر ذوب آهن زمانی به وجود آمد که داور در همان دقایق ابتدایی مامه تیام را اخراج نکرد. واقعا جای تعجب دارد بازیکن به این کیفیت چرا در آن دقایق بازی آن خطای خشن و بد را انجام داد. اگر یک داور اروپایی داور این مسابقه را قضاوت می کرد شک نکنید که در آن صحنه کارت قرمز نشان می داد.» او افزود:« البته از طرفی هم می توان این کار داور را پسندید چرا که در آن دقایق اخراج تیام شاید فضای بازی را کاملا به هم می ریخت چرا که استقلال یک بر صفر جلو بود اما تصمیم داور باعث شد از این به بعد خود بازی به خشونت کشیده شده و هردوتیم  فوتبال را فراموش کردند و دنبال زدن همدیگر بودند. به نظرم فوتبالی در این سطح و با حضور تماشاچیان زیاد روی داور فشار و استرس وارد کرده بود ضمن اینکه کنترل بازی هرچه زمان گذشت سخت تر شده و برای هر خطایی که می گرفت تجمع به وجود می آمد.»


محمد فنایی در این رابطه که آیا ابوبکر الکاف تحت تاثیر جو ورزشگاه هم قرار گرفته بود گفت:« صددرصد اینطوری بود و اگر این خطا را بازیکن ذوب آهن انجام داده بود به احتمال زیاد اخراجش می کرد.»


کارشناس داوری فوتبال ایران درباره حرکت بعدی مهاجم سنگالی استقلال که در زمان آفساید به توپ ضربه زده و آن را وارد دروازه ذوب آهن کرد گفت:« در آن صحنه هم داور به چند دلیل باید کارت زرد دوم را به تیام می داد. ببینید استقلال در آن دقایق از حریفش جلو بود و این کار تیام باعث شد که به تیم مقابل استرس وارد شود. این یک رفتارغیرورزشی است چرا که او قبل از ضربه هم پرچم را دیده بود و هم صدای سوت را شنیده بود و مستحق کارت زرد دوم بود.»


او افزود:« درباره خطای فرشید باقری هم باید بگویم این خطا آنقدر خشن بود که دو کارت قرمز داشت. ما همیشه در برنامه های تحلیلی می گوییم که وقتی بازیکنی با استوک به درشت نی و نازک نی بازیکن حریف بزند جریمه اش فقط کارت قرمز است.» 


کارشناس داوری فوتبال ایران همچنین گفت:« داور کنترل بازی را از دست داده بود و توان قضاوت این مسابقه سنگین را نداشت. نمی دانم ای اف سی چرا این داور را انتخاب کرده اما به نظر من می شد داوران بهتری از شرق آسیا یا استرالیا این بازی را سوت بزنند. او کنترلی بر بازی نداشت و به عنوان مثال به سرمربی استقلال که کنار زمین داد و بیداد می کرد و حسابی جو را به هم ریخته بود حتی یک تذکر هم نداد. »


فنایی اضافه کرد:« البته الکاف در اعلام ضربه پنالتی برای استقلال درست عمل کرد.» او در ادامه نیز درباره اینکه دربی احتمالی آسیا از نظر داوری چگونه خواهد بود گفت:«من فکر می کنم بهترین گزینه برای دربی آسیایی داوران استرالیایی هستند و بعید می دانم ای اف سی برای آن بازی از داوران عربی استفاده کند. در مجموع فکر می کنم با وجود آنکه ابوبکر الکاف برای بازی های دور مقدماتی خوب است اما برای بازی های مراحل حساس بالاتر شاید دیگر انتخاب نشود.»

دیدگاه‌ها