کد خبر : 1524588 | 27 اردیبهشت 1397 ساعت 13:06 | 154.9K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی 6 تیم غیر ایرانی حاضر در یک چهارم نهایی

اشتیلیکه و ژاوی علیه قهرمانی سرخابی‌ها در آسیا

6 تیم غیر ایرانی حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انگیزه زیادی برای کسب جام در این رقابت ها دارند.

اشتیلیکه و ژاوی علیه قهرمانی سرخابی‌ها در آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از شهروند، شاید خوشبین‌ترین هواداران فوتبال قطر هم فکر نمی‌کردند در حضور تیم‌های قدرتمند عربستانی و اماراتی و ازبک‌های غیرقابل پیش‌بینی، آنها باشند که دو سهمیه از ٤ سهمیه یک‌چهارم نهایی را در اختیار بگیرند. السد و الدحیل قطر توانستند با غلبه بر تیم‌های عربستانی و اماراتی به یک‌چهارم نهایی برسند. در شرق آسیا هم تیم‌های تیانجین، چونبوک موتورز، سوون سامسونگ و کاشیما آنتلرز به جمع تیم‌های برتر راه پیدا کردند. در ادامه به شرایط 6 تیم غیر ایرانی که به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیدند، اشاره شده است:

 

السد قطر؛ بازگشت با ژاوی و پورعلی


السد امسال از گروهی که در آن حضور داشت به‌عنوان تیم دوم صعود کرد. این تیم در مرحله گروهی در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ٤ بر ٣ الاهلی قدرتمند را حذف کرد. السد امسال در لیگ ستارگان در رده دوم قرار گرفت. ستاره‌های السد ژاوی هرناندز و مرتضی پورعلی‌گنجی هستند که از ارکان موفقیت این تیم به شمار می‌روند، اما بعید است که السدی‌ها توانایی صعود از یک‌چهارم و رسیدن به نیمه‌نهایی را داشته باشند.

 

1302177

 

الدحیل قطر؛ قدرت جدید غرب آسیا


پدیده امسال فوتبال آسیاست که به‌صورت تحقیرآمیز تیم قدرتمند العین را با ستاره‌هایش حذف کرد. الدحیل نه‌تنها در لیگ قهرمانان آسیا بلکه در لیگ قطر هم شگفتی‌ساز ظاهر شد و با ١٢ امتیاز بیشتر از السد، توانست قهرمان لیگ ستارگان شود. تیم جمال بلماضی با ٨ گل در ٢ بازی رفت و برگشت یک‌هشتم نهایی، العین را در هم کوبید. الدحیل اکنون در لیگ قهرمانان آسیا رکورددار است و تنها تیمی به شمار می‌رود که در هر ٨ بازی خود پیروز شده است. آنها در خط حمله با حضور ستاره‌هایی چون یوسف العربی، نام تای هی، یوسف المساکنی، معز علی آمار عجیب و غریبی از خود به جای گذاشته‌اند.

 

1302560

 

تیانجین چین؛ حذف کاناوارو با اشتیلیکه و اوبی میکل


تیم تیانجین چین برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فابیو کاناوارو را حذف کرد. این تیم مثل استقلال که در یک‌هشتم نهایی با تیم هموطن خود باید رقابت می‌کرد، به تیم گوانگژ رسید و این تیم را که سرمربی آن فابیو کاناوارو، ستاره سال‌های دور تیم‌ملی ایتالیا بود از دور رقابت‌ها کنار زد. تیانجین درحال حاضر با ١٥ امتیاز از ١٠ بازی در رده هشتم جدول لیگ چین قرار دارد اما در لیگ قهرمانان آسیا با تکیه به ستاره نیجریه‌ای‌اش، جان اوبی میکل که سابقه حضور در چلسی را هم دارد، می‌درخشد و پیش می‌رود. این تیم‌ سال گذشته با ٢١‌میلیون یورو، گران‌ترین تیم قاره آسیا بود اما به دلیل مشکلات مالی نتوانست ستاره‌های خود را حفظ کند.

 

1189134

 

چونبوک موتورز؛ صدرنشین مقتدر لیگ کره


چونبوک موتورز درحال حاضر با ٧ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، صدرنشین لیگ کره است. این تیم سابقه زیادی هم در لیگ قهرمانان آسیا دارد. بازیکنان برزیلی این تیم ستاره‌های چونبوک در لیگ قهرمانان هستند که نقش مهمی در رسیدن این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته‌اند. چونبوک در مرحله گروهی هم عملکرد خوبی داشت و با ١٥ امتیاز توانست به یک‌هشتم نهایی برسد. چونبوک موتورز تیم بوریرام تایلند را در مجموع دو دیدار شکست داد و صعود کرد.

 

1159593

 

 

سوون سامسونگ؛ امید به مهاجم مونته نگرویی


این تیم قدیمی و کهنه‌کار کره‌ای با گذشت از سد تیم هیوندای اولسان به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. ستاره تیم سامسونگ دژان دانجانوویچ مونته نگرویی است که بهترین گلزن این تیم محسوب می‌شود. او ٣٠ بازی ملی دارد و در خط حمله سامسونگ ستاره‌ای مهم محسوب می‌شود. سامسونگ هم مثل تیانجین و استقلال یک تیم هموطن خود را در مجموع دو دیدار با نتیجه ٣ بر صفر حذف کرد.

 

1288426

 

کاشیما آنتلرز ژاپن؛ خاطره بازی با دروازه بان کره


این تیم ژاپنی از سه بازیکن برزیلی خطرناک بهره می‌برد. کاشیما که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد، در مرحله گروهی با نتایجی معمولی موفق به صعود شد، اما با قرعه آسانی که در مرحله یک‌هشتم نهایی با آن روبه‌رو شد، توانست به یک‌چهارم نهایی هم برسد. کاشیما در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ٤ بر ٣ رقیب چینی خود، شانگهای را شکست داد. این تیم درحال حاضر در لیگ هجده‌تیمی ژاپن در رده دهم قرار دارد. کاشیما تام هائه دروازه بان تیم ملی کره جنوبی را در اختیار دارد که برای ایرانی ها با توجه به دو بازی رفت و برگشت با کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی هیجان انگیز است.

 

1302749

دیدگاه‌ها