کد خبر : 1524604 | 27 اردیبهشت 1397 ساعت 15:37 | 39.3K بازدید | 0 دیدگاه

نوراللهی و محرمی در جمع برترین‌ها؛

تیام بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا

مهاجم سنگالی استقلال با هت‌تریک و عملکرد درخشان برابر ذوب‌آهن به‌عنوان برترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد.

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا در رسانه‌های زیر مجموعه خود برای لیگ قهرمانان آسیا، به معرفی بهترین بازیکنان دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات پرداخته که در جمع هشت بازیکن برتر معرفی شده نام مهاجم استقلال و هافبک و مدافع پرسپولیس دیده می‌شود.

 

مامه بابا تیام که برخلاف دور رفت، توانست در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ترکیب استقلال بازگردد، نمایش خیره کننده‌ای برابر ذوب‌آهن داشت و ابتدا از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۱۱، بعد با شوت استثنایی پای چپ از پشت محوطه جریمه در دقیقه ۴۱ و در نهایت یک ضربه بغل پا در دقیقه ۶۴ سه گل برابر تیم اصفهانی و دیگر نماینده آسیایی ایران به ثمر رساند تا بیشترین سهم را در برتری ۳ بر یک تیمش داشته باشد.

 

مهاجم سنگالی استقلال در دیدار با ذوب‌آهن علاوه بر هت‌تریک، چهار شوت داخل چارچوب دروازه داشت که سه تای آن تبدیل به گل شد؛ ضمن اینکه ۸۴ درصد از ۱۹ پاس او دقیق بوده، ۴۲ لمس توپ و یک پاس کلیدی داشته و همچنین بازیکنان ذوب دو بار روی او مرتکب خطا شدند.

 

این نمایش عالی از مامه تیام موجب شد در پایان دیدار با ذوب‌آهن به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و امروز هم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با نمره ۹.۲ برترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان لقب بگیرد.

 

احمد نوراللهی، هافبک دفاعی پرسپولیس نیز با ۸۷ لمس توپ، حدود ۹۰ درصد دقت در ۵۷ پاس، چهار پاس کلیدی، ۵ شوتی که دو تای آنها داخل چارچوب بود در کنار گل تماشایی‌ای که با شوت روی پا از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه الجزیره امارات زد، نمره ۸.۸ را از نگاه AFC گرفت تا بعد از تیام، دومین بازیکن برتر هفته لیگ قهرمانان آسیا شود.

 

صادق محرمی، هافبک دفاعی پرسپولیس هم که آخرین بازی خود برای سرخ پوشان را در دیدار برگشت مرحله یک هشتم مقابل الجزیره امارات انجام داد نیز هشتمین بازیکن برتر هفته لیگ قهرمانان است؛ نکته مهم در بازی او برتری در ۹ دوئل با نفرات تیم حریف بوده و همچنین دقت ۸۲ درصدی در ۴۵ پاس که موجب شده با نمره ۷.۸ جزو برترین‌های آسیا حضور داشته باشد.

 

آخرین مرتبه‌ای که یک بازیکن از تیم‌های ایرانی بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا شده به فصل قبل این رقابت‌ها برمی‌گردد که گادوین منشا با زدن دو گل در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل الهلال عربستان با نمره ۹.۲ بهترین بازیکن هفته شد.

 

1302824

دیدگاه‌ها