کد خبر : 1524798 | 28 اردیبهشت 1397 ساعت 17:55 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

سپیدرود، سندرم ژوزه و قراراداد کریمی 

جادوگر هنوز سرمربی سپیدرود است؟

در حالی که باشگاه سپیدرود اعلام کرده است که نادردست نشان سرمربی جدید این تیم است اما علی کریمی معتقد است به دلیل عدم فسخ قرارداد و اجرای تعهدات از سوی مدیران این باشگاه هنوز سرمربی سپیدرود است و می خواهد تمرینات این تیم را شروع کند.

جادوگر هنوز سرمربی سپیدرود است؟

به گزارش"ورزش سه" ماجرای علی کریمی و سپیدرود نیز برخلاف تصورات بعد از ماندن این تیم در لیگ برتر وارد فاز متفاوتی شد. درحالی که انتظار می رفت با وجود حفظ تیم در لیگ برتر سپیدرودی ها برای فصلی خوب با کریمی استارت بزنند اما مشکلات موجود میان او و مالک باشگاه سرانجام باعث شد که امروز باشگاه مدعی حضور سرمربی جدید باشد و کریمی نیز بگوید که سرتمرینات سپیدرود حاضر خواهد شد.


مالک سپیدرود با فرمول جهانیان
ماجرای علی کریمی و سپیدرود را امروز دیگر همه می دانند. کریمی مثل همیشه مرد محبوب سکوها و بازیکنان بود و توانست تیم را یک هفته مانده به پایان مسابقات در لیگ برتر حفظ کند. این اتفاق خوبی است تیمی که نتایج خوبی نگرفته بود در هفته آخرتماشاگران و بازیکنانش بی استرس بوده و نگرانی نداشتند. اما کریمی و مالک باشگاه دچار مشکل شدند. همان روزی که نامه هایی تحت عناوین هیات مدیره و کمیته فنی منتشر شد مشخص بود که مالک باشگاه تمایلی به ادامه همکاری ندارد. جلسات عجیبی هم برگزار شد، خیلی ها امیدوار بودند اما مگر می شود کریمی تهران باشد و مالک در رشت آن وقت جلسه موفقیت آمیزی برگزار شود؟ روند جلسات مشخص کرد که احتمالا کار به جدایی بکشد. کریمی اعلام کرد که باشگاه اگر مایل به ادامه همکاری نیست با او دستیارانش تسویه کند. همه می دانستند که قرارداد او با سپیدورد برای دو فصل و نیمی که نیم فصل آن گذشته حدود سه میلیارد تومان بود اما کریمی اعلام کرده بود که با او و دستیارانش تا پایان فصلی که گذشت یعنی همان نیم فصل را تسویه کنند. اتفاقی که نیفتاد و باشگاه سپیدرود با اتکا به همان بندی که جهانیان مالک نفت قصد داشت در دعوای حقوقی با کریمی برنده شود اتکا کرد یعنی «مدرک مربیگری» کریمی. 


قرارداد کریمی
مسئولان باشگاه سپیدرود مانند جهانیان مالک سابق باشگاه نفت تهران، اعلام کرده اند چون کریمی فاقد مدرک مربیگری A است و فدراسیون کارت او را به عنوان سرمربی صادر نکرده است پس باید بیاید دستیار نادردست نشان شود. جهانیان هم همین حرف را می زد اما در نهایت کمیته تعیین وضعیت به نفع کریمی رای داده و باشگاه نفت را به پرداخت دو میلیارد و دویست میلیون تومان به کریمی محکوم کرد. حالا اما خبر جالب تری می رسد و آن اینکه کریمی و سپیدرود دو قرارداد دارند. یک قراردادی که برای دریافت کارت به فدراسیون ارائه شده و نام او به عنوان مربی در آن آمده است اما خبر می رسد که قراردادی در دست کریمی است که در آن عنوان شده او سرمربی سپیدورد است. گفته می شود چنین قراردادی با جهانیان هم وجود داشت و همین باعث محکومیت او و باشگاه نفت شد. 


جادوگر شکایت نمی کند؟
علی کریمی اما تا امروز نشان داده است که نمی خواهد وارد دعوای حقوقی با سپیدورد شود. او ارتباط خیلی دلی و احساسی با این تیم و هوادارانش داشته و نمی خواهد این رابطه را خراب کند و به همین خاطر است که اعلام کرده است که سرتمرینات حاضر شده و کار آماده سازی را شروع خواهد کرد. اما از آن طرف مالک باشگاه تمایلی به ادامه همکاری ندارد. از طرف دیگر هم نمی خواهد با کریمی و دستیارانش تسویه کند موضوعی که عجیب به نظر می رسد. یک مربی و دستیارانش که هدایت تیم را به عهده داشته اند باید دستمزدشان را بگیرند. کریمی برخلاف بسیاری از مربیان که در چنین مواقعی سعی می کنند با اهرم اقدام برای دریافت کلیه مبلغ قرارداد باشگاه را تحت فشار قرار می دهند تنها درخواست تسویه حساب زمان حضورش را داشته است موضوعی که رخ نداده و حالا باشگاه سپیدرود همان اشتباهی که جهانیان کرد را می کند. او با بیان اینکه کریمی باید دستیار دست نشان بشود یکی از شخصیت های محبوب جامعه را به چالش کشیده و این می تواند یک اشتباه بزرگ تاکتیکی باشد. 


جلساتی برای بهتر شدن
علی کریمی بر خلاف مالکان باشگاه معتقد است که هیچکدام از این جلسات برای قطع همکاری نبوده و تنها برای بهتر شدن شرایط تیم برافی فصل آینده برگزار شده است. او می گوید هیچ صحبتی برای قرارداد در این جلسات انجام نشده است. با این وجود کریمی دست باشگاه را بازگذاشته تا با تسویه حساب مدت حضورش در این تیم به یک جدایی توافقی دست یابند. هرچه باشد سپیدرود با کریمی در لیگ برتر ماند. گفته می شود او حتی برای این تیم در حدود صدمیلیون تومان ازجیبش خرج کرده است، مثلا بعد از برد برابر تراکتورسازی خودش نفری یک میلیون تومان به بازیکنان کادرفنی پاداش می دهد. از طرف دیگر هیچ مدرک کتبی دال بر توافق کتبی برای قطع همکاری و اقاله و فسخ قرارداد وجود ندارد. مالک سپیدرود همانطور که در اطلاعیه اش اعلام کرده به حرف های کریمی در رسانه ها استناد می کند در حالی که کریمی همیشه زمانی صحبت از قطع همکاری کرده که آن مشروط به تسویه حساب با او و کادر فنی اش باشد. 


سندرم مانوئل ژوزه
فوتبال ایران به واسطه اشتباه های مدیریتی و عدم شناخت کامل قوانین فوتبال تابه حال زیاد زیاد ضرر مالی داده است. اینکه هنوز با سرمربی قبلی تسویه حساب نکرده و سرمربی جدید تعیین می شود می تواند هر باشگاهی را به سندرم مانوئل ژوزه مبتلا کند. سپیدرود و مالکانش به جای وارد شدن به بازی مدرک مربیگری کریمی می توانستند رضایت او را جلب کرده و سپس با مربی جدیدشان کارشان را آغاز می کردند. مشکلی مانوئل ژوزه با پرسپولیس داشت و در نهایت ضرر میلیاردی سنگینی به این باشگاه زد به خاطرهمین عدم آشنایی به قوانین فوتبال بود. وقتی به رویانیان گفتند که ژوزه شکایت می کند و پرسپولیس متضرر می شود گفت که ژوزه با خسارت هم بدهد. همان حرفی که جهانیان هم درباره کریمی زد و اتفاقی که برای علی دایی و پرسپولیس در آخرین دوره حضور دایی دراین تیم افتاد. حالا سپیدورد همان راه را می رود و کریمی را که تمایل ندارد وارد دعوای حقوقی با سپیدرودی شود را در شرایطی قرار می دهد که یا کریمی باید قید دستمزد زمانی که کار کرده را بزند و از سپیدورد کنار برود یا آنکه شکایت کرده و حق و حقوق سه میلیاردی اش را طلب کند. کریمی برای سپیدورد مربی بدی نبوده است و مستحق دریافت دستمزدی است که با این باشگاه توافق کرده است.

دیدگاه‌ها