کد خبر : 1524921 | 29 اردیبهشت 1397 ساعت 14:26 | 38.7K بازدید | 0 دیدگاه

پایان خوش برای سرباز فرانسوی

آخرین هدیه گریزمان به اتلتیکو پیش از وداع؟

بعد از سال‌ها رسیدن تا آستانه قهرمانی و در حسرت آن ماندن، آنتوان گریزمان سرانجام در اتلتیکومادرید یک جام بزرگ گرفت.

آخرین هدیه گریزمان به اتلتیکو پیش از وداع؟

به گزارش "ورزش سه"، هرچند دو گلی که او چهارشنبه شب زد شاید در حکم یک هدیه یا یادگاری ارزشمند پیش از وداعش با اتلتیکو در پایان چهارمین فصل حضورش در این تیم از آب درآید. گریزمان تابستان سال 2014 به اتلتیکومادرید پیوست و با اینکه تیم دیه‌گو سیمئونه مدت کوتاهی پس از ورود او سوپرجام اسپانیا را برد، قحطی جام این تیم از همان زمان آغاز شد.

 

 

1302760

 

 

مهاجم فرانسوی تا حدودی خودش را مسبب این ناکامی می‌دانست که یک دلیل عمده‌اش از دست دادن ضربه پنالتی‌اش در فینال لیگ قهرمانان سال 2016 مقابل رئال مادرید بود که منجر به شکست اتلتیکومادرید شد. با این حال او در فینال لیگ اروپای امسال بیش از چیزی که لازم بود بابت پنالتی از دست داده جبران کرد.


گریزمان 27 ساله در فینال لیگ اروپا مقابل مارسی در بازی چهارشنبه شب قفل دروازه‌ها را شکست وقتی که آندره فرانک رامبو آنگیسا با اشتباه مرگبارش برای دادن یک پاس رو به ‌عقب توپ را در اختیار او قرار داد.

با تجربه دو ناکامی بزرگ فینال لیگ قهرمانان اروپا و بلافاصله پس از آن فینال یورو 2016 که در آن فرانسه میزبان مغلوب پرتغال شد، گریزمان این بار طلسم ناکامی‌هایش در رقابت‌های اروپایی شکست و توپی که به او رسیده بود را با آرامش خاطر به گل تبدیل کرد.

 

 

1302763

 

 

گریزمان بعد از مصدومیت بهترین بازیکن حریف یعنی دیمیتری پایت و خروج او از میدان، با یک ضربه آخر زیبا و چپپ از روی سر استیو ماندانا، نتیجه را 2 بر صفر کرد. با آن گل، گریزمان به نخستین بازیکن فرانسوی تبدیل شد که در یک فینال اروپایی در رده باشگاهی شامل جام یوفا، لیگ اروپا یا جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا دو گل می‌زند. همچنین این گل آمار گل‌های او در لیگ اروپای این فصل را به 8 رساند در حالی که 4 پاس گل هم داده است و در مجموع روی 12 گل تیمش تأثیر مستقیم داشته است.

اتلتیکو با وجود تزلزلی که در مقاطعی از بازی نشان می‌داد، نتیجه را حفظ کرد و در ادامه توسط گابی به گل سوم رسید تا از بابت ثبت سی ‌و ‌چهارمین کلین‌شیت خود در تمام بازی‌های این فصلش و کسب ششمین قهرمانی خود با هدایت دیه‌گو سیمئونه در این فصل مطمئن شود. لحظاتی بعد از گل گابی، گریزمان در میان تشویق هواداران ایستاده اتلتیکو میدان را ترک کرد و جای خود را به فرناندو تورس داد، کسی که قطعاً در پایان این فصل اتلتیکومادرید را ترک می‌کند، آن هم با کسب نخستین جام بزرگش در باشگاه دوران کودکی خود.

 

 

1302759

 

 

در پایان بازی گریزمان به زمین بازی برگشت تا در جشن خوشحالی تیمش شرکت کند اما کمی که از تب و تاب جشن قهرمانی اتلتیکو فروکش کرد، صحبت‌ها درباره آینده او آغاز شد، همانگونه که این موضوع اصلی اکثر سوالاتی بود که در کنفرانس خبری پیش از بازی پرسیده می‌شد.

بند فسخ قرارداد گریزمان در ماه جولای طبق توافقی که سال گذشته میان او و باشگاه صورت گرفت، به 100 میلیون یورو کاهش پیدا خواهد کرد و او هدف اول باشگاه بارسلونا در تابستان امسال است و به نظر نمی‌رسد غرولندهای اتلتیکو در خصوص شیوه باشگاه بارسلونا برای جذب مهاجم فرانسوی این تیم فایده‌ای داشته باشد مگر اینکه خود بازیکن تصمیم به ماندن بگیرد.

به هر حال با وضعیت فعلی به نظر می‌رسد اتلتیکومادرید باید خودش را برای وداع با گریزمانی که برق نوکمپ و همبازی شدن با لیونل مسی چشمانش را پر کرده، آماده کند هرچند با توجه به فشاری که این باشگاه سال گذشته برای برگرداندن دیه‌گو کاستا از چلسی انجام و تحولی که در نیمه دوم فصل جاری برای بردن یک جام بزرگ نشان داد، قطعاً می‌توان انتظار داشت که این باشگاه تمام تلاشش را برای کمی طولانی‌تر شدن زمان حضور مهاجم سابق سوسیداد در واندا متروپولیتانو انجام دهد و در واقع این کاری است که باید برای حفظ روند فعلی‌اش انجام دهد.

دیدگاه‌ها