کد خبر : 1525082 | 30 اردیبهشت 1397 ساعت 09:40 | 53.3K بازدید | 0 دیدگاه

ابهام دوباره درخصوص طراحی پیراهن تیم ملی؛

طرح مینی یوز، تائیدیه فیفا را دارد؟(عکس)

الحاقیات پیراهن تیم ملی در جام جهانی احتیاج به تغییر دارد .

طرح مینی یوز، تائیدیه فیفا را دارد؟(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ملی ایران در حالی به مصاف ازبکستان رفت که از لباس دوم و طرح نهایی برای جام جهانی نیز رونمایی شد. فدراسیون نشینان پیش از این گفته بودند که طرح نهایی، یوز را نیز روی خود خواهد داشت اما روی پیراهن، اثری از یوزپلنگ ایرانی همچون جام جهانی قبلی نبود تا اینکه به نمادی کوچک در قسمت میانی بالا رسیدیم.

 

در این قسمت و بین لوگوی آدیداس و فدراسیون فوتبال، یک لوگوی استیکی و برچسب مانند وجود داشت که روی آن نقش یوز ایرانی دیده می شد. همچنین گفته شده بود که حضور یوز روی پیراهن تیم ملی تائیدیه فیفا گرفته است.

 

اما پیگیری های بیشتر و نگاهی به قوانین فیفا مشخص می کند که استفاده از لوگو و نمادهای شخصی روی پیراهن تیم های ملی، نباید در وسط لباس قرار بگیرد و محل آن باید در گوشه ها باشد.

 

همانطور که تیم های ملی ژاپن، سوئیس، الجزایر، کامرون و... نمادهایشان را در گوشه لباس استفاده کرده و در میادین بین المللی و رسمی با این پیراهن ها حاضر می شدند.

 

این قانون فیفا به این علت است که در میانه بالایی پیراهن ها، لوگو های افتخاری به تیم های مدافع عنوان قهرمانی داده می شود که این کاپ در وسط پیراهن و زیر یقه قرار می گیرد.

 

اینکه سرانجام چه بر سر یوز ایرانی و نمادش روی پیراهن تیم ملی خواهد آمد؛ مشخص نیست .

 

1303422

 

1303421

 

1303420

دیدگاه‌ها