کد خبر : 1525095 | 30 اردیبهشت 1397 ساعت 09:55 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

از عروسی سلطنتی تا پنالتی های جنجالی در فینال اف ای کاپ

چلسی شب گذشته موفق شد با گل ادن هازارد، یونایتد را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

از عروسی سلطنتی تا پنالتی های جنجالی در فینال اف ای کاپ

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم که برای کسب آخرین جام فصل به مصاف یکدیگر می‌رفتند، انگیزه بالایی برای قهرمانی داشتند ولی در نهایت این کونته بود که موفق شد مورینیو را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در زیر به بررسی اتفاقات ویژه ای که در این بازی رخ داد پرداخته ایم.

 

 

1303436

 

 

هازارد و سیصدمین بازی برای چلسی

 

ادن هازارد، ستاره چلسی که گل پیروزی بخش تیمش را نیز به ثمر رساند، شب گذشته سیصدمین بازی اش را انجام داد.

او که سال 2012 با 32 میلیون پوند از لیل به چلسی پیوسته بود، در اولین بازی اش برای این تیم، مقابل منچسترسیتی به میدان رفت و آبی ها شکست خوردند. از آن پس، او دو قهرمانی لیگ برتر را در استمفوردبریج کسب کرده است. در حالی که شایعات بسیاری در مورد آینده او مطرح می‌شود، باید دید  او در تابستان در جمع آبی ها ماندنی خواهد شد یا نه.

 

 

1303442

 

ومبلی یا ویندسور؟

 

دیدار روز گذشته چلسی و منچستریونایتد نیز تحت تاثیر عروسی سلطنتی در انگلیس قرار گرفته بود. هواداران با ماسک‌های پرنس هری و مگان مارکل در ورزشگاه ومبلی حاضر شده بودند و همچنین در ورودی ورزشگاه نیز پیام تبریکی از سوی اتحادیه به این زوج جوان نصب شده بود. 

 

1303434

 

 

رئیس اتحادیه انگلیس که از دوستان پرنس ویلیام، برادر پرنس هری است نیز قید دیدار شب گذشته را زده بود و در عروسی سلطنتی شرکت کرده بود و فینال جام حذفی را به دیگر روسای اتحادیه فوتبال انگلیس واگذار کرده بود.

 

 

حمایت بازیکنان سابق

 

پیش از شروع بازی، چندین بازیکن سابق چلسی و منچستریونایتد با انتشار پیام‌هایی در توئیتر، از تیم سابق خود حمایت کردند.

 

1303441

1303437

 

1303435

 

 

باستین شواین اشتایگر از شاگردان مورینیو دفاع کرد و میکی باتشوایی که به صورت قرضی در دورتموند به سر می‌برد، برای پیروزی چلسی ابراز امیدواری کرد. دروگبا نیز با انتشار عکسی به همراه خوزه بوسینگوا و جام قهرمانی، برای تیمش آرزوی موفقیت کرد.

 

 

بار دیگر یک پنالتی تعیین کننده بود

 

هازارد شب گذشته موفق شد پس از 14 سال در فینال جام حذفی با ضربه پنالتی ، نتیجه را تعیین کند. 14 سال پیش، در  فینال جام حذفی، یونایتد به مصاف میلوال رفت و رود فان نیستلروی، موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کند.

 

1303440

 

 

شاگردان فرگوسن در آن بازی 3-0 به پیروزی رسیدند و نیستلروی یک گل و رونالدو نیز یک گل دیگر به ثمر رساندند. پس از تکل فیل جونز، هازارد خود را به روی زمین انداخت و خیلی سریع تیمش را در دقیقه 22 از حریف جلو انداخت.

 

 

1303439

 

تماشاگران مشهور

 

اگر افراد مشهور در فینال جام حذفی شرکت نکنند، آن دیدار دیگر فینال جام حذفی نیست!

 

رچل رایلی، مجری تلویزیونی که هوادار یونایتد است، یکی از افرادی بود که در بین سکوها در حال سلفی گرفتن بود. جرملی کلارکسن، مجری مشهور بی بی سی نیز از حاضرین در ورزشگاه بود و پس از گل هازارد نیز خوشحالی جالبی داشت.

 

 

1303438

 

نیکی بات، بازیکن سابق یونایتد و جودی موریس، مربی تیم زیر 18 سال چلسی نیز در بین سکوها دیده شدند.

 

 

1303433

 

 

مورینیو و رکوردی که از دست رفت

 

تا پیش از دیدار شب گذشته، مورینیو هیچگاه یک فینال را در وقت های عادی نباخته بود. سرمربی 55 ساله، از سال 2003، در 14 فینال شرکت کرده که در 11 فینال به پیروزی رسیده است و با پورتو، چلسی، اینتر، رئال و یونایتد صاحب جام شده است. تا پیش از دیدار شنبه، شکست های او در وقت‌های اضافه رقم خورده بود که اولین آن در سال 2003 مقابل بنفیکا در فینال جام حذفی بود و دومین نیز در فینال کوپا دل ری و مقابل اتلتیکومادرید.

 

 

 

 

 

انتقاد دروگبا از تصمیم داور

 

دروگبا پس از اینکه برای تیمش آرزوی بهترین ها را داشت، برای انتقاد از تصمیم داور در عدم اعلام پنالتی در شبکه های اجتماعی ظاهر شد.

 

1303432

 

در نیمه دوم، بازیکنان چلسی معتقد بودند که روی سانتر ویکتور موزس، اشلی یانگ با دستش مانع حرکت توپ شد و باید یک پنالتی به نفع آنها اعلام می‌شد. با این حال، مایکل اولیور، صحنه را با ویدیو چک بررسی کرد و پنالتی اعلام نکرد. دروگبا از این موضوع عصبانی بود و در توئیترش نوشت:" عجب جوکی!"

 

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها