کد خبر : 1525106 | 30 اردیبهشت 1397 ساعت 10:13 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

دست شمشیربازان در اسپانیا از مدال کوتاه ماند

هر 3 نماینده ایران در جام جهانی شمشیربازی اسپانیا قبل از رسیدن به 8 نفر برتر حذف شدند.

دست شمشیربازان در اسپانیا از مدال کوتاه ماند

به گزارش "ورزش سه"، بخش انفرادی رقابت های شمشیربازی جام جهانی اسلحه سابر آقایان به میزبانی اسپانیا طی دو روز با حضور سه شمشیرباز‌ ایران( مجتبی عابدینی،علی پاکدامن، محمد رهبری) با هدایت پیمان فخری سرمربی تیم ملی سابر کشورمان دنبال شد.


محمد رهبری در مرحله مقدماتی شمشیربازانی از اسپانیا، کلمبیا، مجارستان، اکراین و قزاقستان را شکست داد و به طور مستقیم به جدول ۶۴ نفره صعود کرد. رهبری در مرحله بعد در مصاف با انریکو ایتالیایی ۱۲ بر ۱۵ شکست خورد و از ادامه مسابقات بازماند.


علی پاکدامن دیگر سابریست کشورمان که پیش از این به دلیل حضور در جمع ۱۶ شمشیرباز برتر رنکینگ جهانی به صورت مستقیم به جدول 64 نفره صعود کرده بود در این مرحله ۱۵ بر ۱۹ رُمرو حریف ونزوئلایی خود را شکست داد و به جدول ۳۲ نفره راه یافت. پاکدامن در گام بعدی مقابل هانی بان انگلیسی با نتیجه ۹ بر ۱۵ متوقف شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.


مجتبی عابدینی دیگر ملی پوش ایران که مانند علی پاکدامن به خاطر قرار داشتن در جمع ۱۶ شمشیرباز برتر رنکینگ جهانی مستقیما به جدول ۶۴ نفره راه پیدا کرده بود در این مرحله حریف انگلیسی خود را توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ مغلوب کند و به جمع ۳۲ شمشیرباز صعود کرد.


عابدینی برای راه یابی به مرحله  یک هشتم نهایی (جدول ۱۶ نفره) مقابل ریکاردو ایتالیایی به میدان رفت و ۱۵ بر ۱۴ این ورزشکار را شکست داد و به جمع ۱۶ شمشیرباز صعود کرد.  نماینده شایسته کشورمان در گام آخر در مصاف با درشوییز آمریکایی که در جایگاه چهارم رنکینگ جهانی قرار دارد در یک رقابت نزدیک و حساس و تنها با یک اختلاف بانتیجه ۱۴ بر ۱۵ متوقف شد و به کار خود در این دوره از رقابت ها پایان داد.

دیدگاه‌ها