کد خبر : 1525191 | 30 اردیبهشت 1397 ساعت 17:40 | 333.5K بازدید | 232 دیدگاه

جایگزین‌های احتمالی ستاره‌های خط خورده تیم ملی؛

درباره فهرست تیم ملی؛ کامنت بگذارید (ویژه)

لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی اعلام شد و حذف برخی چهره های شاخص توسط کی روش ابهاماتی را برای اهالی فوتبال ایجاد کرده است.

درباره فهرست تیم ملی؛ کامنت بگذارید (ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، پس از اعلام فهرست 24 نفره تیم ملی برای جام جهاین 2018 و خط خوردن ستاره هایی نظیر سیدجلالی حسینی، وریا غفوری و البته کاوه رضایی فضای مجازی پر شده از اظهار نظرهای مختلفی که همگی از تصمیم سرمربی پرتغالی تیم ملی متعجب شده اند.

 

سیدجلال حسینی فصل گذشته نقش مهمی در تکرار قهرمانی شاگردان برانکو ایوانکوویچ داشت و غیبت او در دیدار رفت برابر الجزیره امارات به وضوح دیده شد. مدافع میانی سرخ ها که با گل حیاتی اش در دیدار برگشت برابر الجزیره، پرسپولیس را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا رساند در دیدار رفت مقدماتی جام جهانی برابر ازبکستان نیز تک گل ارزشمند و سه امتیازی تیم کی روش را به ثمر رساند تا در رسیدن تیم ملی به جام جهانی هم نقش ویژه ای داشته باشد.

 

وریا غفوری فصل فوق العاده ای را با استقلال پشت سر گذاشت و هم در رقابت های لیگ و هم در رقابت های آسیایی عضوی کلیدی در بازگشت تحسین برانگیز آبی پوشان با شفر پس از دوران حضور منصوریان در این تیم بود. وریا در دو دیدار مقدماتی جام جهانی برابر قطر و چین در دور برگشت نیز جایگزین رضائیان شد و تیم ملی این دو دیدار را با دو پیروزی پشت سر گذاشت.

 

کاوه رضایی دو فصل خوب را با آبی پوشان و تیم شالروآ در بلژیک پشت سر گذاشت و در اولین سال حضور خود در فوتبال اروپا آنقدر خوب کار کرد که حالا مورد توجه باشگاه های دیگر قرار گرفته است و به احتمال زیاد فصل آینده در تیم دیگری توپ خواهد زد.

 

با تمام این اوصاف لیست تیم ملی اعلام شد و شاهد خط خوردن سه بازیکنی بودیم که از لیست تیم ملی جاماندند؛ اما در صورتی که جای کی روش بودیم و انتخاب لیست تیم ملی برعهده ما گذاشته می شد، کدامیک از بازیکنان می توانستند خط بخورند تا این سه بازیکن در فهرست نهایی بزرگترین رویداد ورزشی جهان قرار بگیرند.


در زیر به گزینه هایی اشاره می کنیم که در تحریریه "ورزش سه" بیشترین احتمال کنار گذاشتن از فهرست را داشتند:

 

•  محمدرضا خانزاده: خانزاده نیم فصل خوبی با تیم فوتبال پدیده پشت سر گذاشت و به خصوص در نیم فصل اول با گل هایی که به ثمر رساند، سبب مدعی شدن این تیم مشهدی برای کسب سهمیه آسیایی هم شد. در نیم فصل دوم اما آنقدر اوضاع پدیده بد پیش رفت که به سختی می توان بازیکن خوبی را از این تیم برای حضور در لیست جام جهانی نام برد. با این حال شاید کی روش با توجه به دو پسته بودن خانزاده که توانایی بازی در هر دو پست دفاع راست و دفاع میانی را دارد و همینطور حضور مداوم او در اردوهای آماده سازی تیم ملی او را به بازیکنی مثل سیدجلال با تمام توانایی ها و تجربیاتی که دارد، ترجیح داده است.

 

 

•  پژمان منتظری: منتظری در روزهای ابتدایی لیگ هفدهم در تمرینات استقلال بار دیگر با آسیب دیدگی از ناحیه کتف مواجه شد که در دیدار رفت مقدماتی جام جهانی برابر چین نیز مدت ها او را از میادین دور کرده بود؛ با این حال منتظری با تجربیات فراوانی که دارد، رفته رفته شرایط خود را بهبود بخشید و در هفته های پایانی لیگ هفدهم علاوه بر اینکه همواره یکی از بازیکنان مورد نظر کی روش بود، در ترکیب استقلال نیز در دو پست دفاع راست و دفاع میانی به کار گرفته شد. کی روش در جام جهانی برزیل از منتظری در پست دفاع راست بهره برد و به نظر می رسد تجربیات این بازیکن سبب شده تا کی روش او را به دومین جام جهانی متوالی هم ببرد.

 

 

•  مجید حسینی: مجید حسینی یکی از ارکان اصلی خط دفاعی استقلال در فصلی بود که سپری کردیم، اما شاید اگر کسی پیش از رسانه ای شدن لیست تیم ملی می گفت که حسینی مدافع 21 ساله استقلالی ها جایگزین حسینی مدافع 36 ساله و باتجربه پرسپولیسی ها می شود، باورش آسان نبود؛ با این حال کی روش در نهایت در این خصوص تصمیم می گیرد و این مربی پرتغالی که تصمیماتش معمولا چنین واکنش هایی نیز در پی داشته، ترجیح داده تا جوانی حسینی را جایگزین تجربه کاپیتان پرسپولیس کند.

 

 

•  اشکان دژاگه : کاوه رضایی طی 38 دیدار و 3028 دقیقه حضور برای تیم شارلوآ  در اولین فصل حضور خود 16 گل به ثمر رساند و این در حالی بود که اشکان دژاگه که در پست هایی مشابه با این بازیکن توسط کی روش به کار گرفته می شود، پس از جدایی از تیم فوتبال العربی دو تجربه ناکام را در تیم های وولسفبورگ و ناتینگهام فارست پشت سر گذاشت و با مصدومتی که پس از بازگشت به فوتبال انگلیس با آن مواجه شد، هنوز هم شرایطش برای حضور در جام جهانی مبهم است؛ با این وجود کی روش باز هم به تجربه دژاگه که یکی از اولین بازیکنان موثری است که او به تیم ملی آورد، اعتماد کرده و امیدوار است که پیش از آغاز جام جهانی برای حضور در ترکیب تیم ملی مهیا شود.

 

 

•  رضا قوچان نژاد: قوچان نژاد در هیرنفین دومین فصل خود را پشت سر گذاشت. گوچی در اولین فصل حضور خود در این تیم هلندی که پیش تر و در اوایل فوتبال خود نیز در آن به میدان رفته بود، 20 گل زد و برای کسب عنوان آقای گلی لیگ هلند تلاش می کرد ولی در فصل جاری 9 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شد و در مقام مقایسه با کاوه می توانست یکی از نامزدهای حذف از فهرست تیم ملی باشد؛ با این وصف باز هم کی روش به این بازیکن که تنها گل تیم ملی در جام جهانی برزیل را به ثمر رسانده بیشتر اعتماد کرده و او را در لیست 24 نفره خود قرار داده است.

 

 

البته در نهایت این کی روش است که با توجه به برنامه های تاکتیکی خود بازیکنان را انتخاب می کند ولی اگر شما جای او بودید چه بازیکنانی را از لیست تیم ملی خط می زدید؟

دیدگاه‌ها