کد خبر : 1525198 | 30 اردیبهشت 1397 ساعت 17:13 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت بر سر آخرین سهمیه لیگ قهرمانان

لاتزیو- اینترمیلان،؛ نبرد 12 میلیون یورویی

لاتزیو- اینترمیلان؛ نبردی دراماتیک برای سهمیه آخر لیگ قهرمانان از ایتالیا که برای تیم برنده میلیون‌ها یورو سود دارد.

لاتزیو- اینترمیلان،؛ نبرد 12 میلیون یورویی

به گزارش "ورزش سه" ، لاتزیو در حال حاضر در رده چهارم قرار دارد و سهمیه آخر ایتالیا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده را به خود اختصاص داده اما اینتر با سه امتیاز اختلاف در رده پنجم است و بازی آخر فصل دو تیم عملا به یک پلی‌آف پرهیجان تبدیل شده است.


اینتر که در سال 2010 با ژوزه مورینیو قهرمان اروپا شده، مصمم است به شش سال دوری از معتبرترین رقابت باشگاهی جهان پایان دهد، آخرین حضور این تیم به فصل 2012-2011 بر می‌گردد که در مرحله یک‌هشتم‌نهایی به مارسی باختند و حذف شدند. اینتر و لاتزیو در بازی اول خود در سن‌سیرو به تساوی بدون گل رسیدند و اگر اینتر این بازی خارج از خانه را ببرد، به دلیل برتری در دیدار مستقیم با لاتزیو بالاتر از این تیم قرار می‌گیرد و به لیگ قهرمانان می‌رود. هر نتیجه دیگری، لاتزیو را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا می‌فرستد که حداقل 12 میلیون یورو از حضور در این مرحله عایدشان می‌شود به اضافه درآمد بیشتر از حق پخش تلویزیونی و همچنین فعالیت‌های تبلیغاتی.


لاتزیو بعد از باخت شوکه کننده اینتر به ساسولو می‌توانست هفته قبل کار را تمام کند اما با وجود آنکه از کروتونه در حال سقوط پیش افتاده بود در نهایت بازی به تساوی 2 بر 2 انجامید تا بازی این هفته با اینتر بی‌نهایت حساس شود.


سهمیه لیگ قهرمانان کمترین چیزی بود که لوچانو اسپالتی انتظارش را داشت وقتی در آغاز فصل دهمین مربی اینتر در هفت سال اخیر یعنی بعد از جدایی مورینیو شد. اینتر در ماه دسامبر صدرنشین جدول لیگ ایتالیا بود اما به شدت افت کرد و بعد از آن پرفراز و نشیب بود. نمونه‌اش باخت 2 بر یک هفته قبل برابر ساسولو که به گفته اسپالتی، بازیکنان را ویران کرد و به نظر می‌رسید شانس این تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را به طور کلی از بین برده باشد اما با نتیجه لاتزیو همه چیز به این بازی کشیده شد.


تنش میان دو تیم در یکی دو هفته اخیر بیشتر هم شده چون رسانه‌های ایتالیا گزارش دادند، استفان دی فری مدافع تاثیرگذار لاتزیو در پایان فصل که قراردادش تمام می‌شود، به اینتر می‌رود. ایگلی تاره مدیر ورزشی لاتزیو گفت: «نمی‌دانم این خبر از کجا منتشر شده اما نباید در چنین شرایطی که دو تیم بازی فوق‌العاده حساسی برابر یکدیگر دارند، این اتفاق می‌افتاد. این پسر در طول سال‌ها خدمات زیادی به ما ارائه کرده و شایسته خداحافظی باشکوهی از سوی باشگاه و هواداران است.» قضاوت این بازی بر عهده جان لوکا روکی، داور سرشناس ایتالیا است.

 

ترکیب احتمالی


لاتزیو: استراکوشا؛ کاسرس، لوییز فلیپه، رادو؛ ماروسیچ، مورجا، لوکاس لیوا، میلینکوویچ، لولیچ؛ اندرسون؛ ایموبیله


اینتر: هاندانوویچ؛ کانسلو، اشکرینیار، میراندا، دی آمبروزیو؛ گالیاردینی، بروزوویچ؛ کاندروا، رافینیا، پریشیچ؛ ایکاردی

دیدگاه‌ها