کد خبر : 1525320 | 31 اردیبهشت 1397 ساعت 09:12 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

ششمین دروازه‌بان ایران در جام جهانی کیست

سه دروازه‌بان در نهایت موفق شدند در میان رقبا نظر کارلوس کی‌روش را به خود جلب کرده و در لیست روسیه حاضر شوند.

ششمین دروازه‌بان ایران در جام جهانی کیست

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری و امیر عابدزاده سه دروازه‌بانی بودند که در نهایت در لیست کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی روسیه حاضر شدند و اکنون رقابت 20 روزه‌ی خود برای دستیابی به پیراهن شماره یک را استارت خواهند زد.


پیش از این ناصر حجازی در سال 1978، احمدرضا عابدزاده و نیما نکیسا در جام جهانی 1998، ابراهیم میرزاپور در سال 2006 و علیرضا حقیقی در سال 2014 از دروازه تیم ملی حراست کردند.


علیرضا بیرانوند به جز یک مسابقه در تمامی بازی های دور مقدماتی جام جهانی دروازه بان ایران بود و تنها مقابل سوریه در گام آخر دو گل خورد. بیرانوند در پرسپولیس هم نمایش بدی ندشت و کمترین گل خورده را مال خود کرد. نفر دوم رشید مظاهری است. دروازه بان با استعداد تیم ذوب آهن که مدتهاست در اردوهای تیم ملی جزو نفرات ثابت است. مظاهری در لیگ قهرمانان آسیا همچنان بیشترین سیو را در بین دروازه بانان حاضر در رقابت ها مال خود کرده است. او تجربه بین المللی خاصی با تیم ملی ندارد اما همچنان برای تبدیل شدن به گزینه یک کار دشواری پیش روی اوست. در نهایت به امیر عابدزاده می رسیم. دروازه بانی که در همین دو سه ماه توسط کی روش دعوت شد و در نهایت جزو سه گلر نهایی قرار گرفت. امیر در چند هفته پایانی هم در ماریتیمو نمایش قابل قبولی داشت و در لیگ پرتغال به بازی گرفته شد.


این سه گلر مدعی شماره یک اکنون به دنبال این خواهند بود تا در فرصت کوتاه باقیمانده تا شروع مسابقات رقابت اصلی برای دریافت پیراهن شماره یک و حضور ثابت در ترکیب ایران مقابل مراکش، پرتغال و اسپانیا را از آن خود کنند.

دیدگاه‌ها