کد خبر : 1525354 | 31 اردیبهشت 1397 ساعت 10:59 | 101.1K بازدید | 0 دیدگاه

مهرزاد: می گویند «برند» جهانی شدی؛ اما این به من ضربه می زند

دردِ دل های پسر ۲.۵ متری والیبال بعد از هشدار سرمربی

ملی پوش تیم والیبال نشسته گفت: در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ من از بین ۱۲ نفر، شاید از نظر کیفیت بازیکن سیزدهم بودم!

دردِ دل های پسر ۲.۵ متری والیبال بعد از هشدار سرمربی

به گزارش "ورزش سه"، ۹ سال قبل در چنین مقطعی بود که یک پسر بلندقامت و جوانی در برنامه ماه عسل حضور پیدا کرد و از مشکلات خود گفت. ماه رمضان نقطه شروعی برای مرتضی مهرزاد بود که زندگی برایش خیلی خوب پیش نمی رفت. چندی بعد به تدریج این جوان بلندقامت که دچار معلولیت بود، توسط کادرفنی تیم ملی والیبال نشسته دعوت شد تا از توانایی اش در عرصه ورزش استفاده شود.


در نهایت مرتضی مهرزاد با ۲ متر و ۴۶ سانتی متر قد به عنوان بلندقامت ترین والیبالیست جهان در پارالمپیک ۲۰۱۶ حضور یافت و همراه با سایر ملی پوشان به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافت. این اتفاق در شرایطی رخ داد که همه نگاهها در این مسابقات به پسر بلندقامت ایرانی بود و قهرمانی در پارالمپیک او را به یک برند در والیبال نشسته جهان تبدیل کرد.


حالا بعد از گذشت ۲ سال از آن اتفاقات همچنان مرتضی مهرزاد به کارش در تیم ملی والیبال نشسته ادامه می دهد. او در جریان قهرمانی تیم ملی ایران در لیگ جهانی والیبال نشسته در تبریز که اخیرا برگزار شد، خیلی به میدان نرفت.


امروز هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در مصاحبه ای دلیل کم بازی کردن مهرزاد را آمادگی پایین او عنوان کرد. رضایی به شاگرد خود هشدار داده در صورت تداوم این شرایط از تیم ملی خط می خورد و مسابقات جهانی هلند را از دست خواهد داد.


در همین راستا با مرتضی مهرزاد همکلام شدیم تا از دلایل افت او باخبر شویم. در ادامه مشروح صحبت های بلندقامت ترین والیبالیست جهان با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


بعد از رمضان برای جهانی آماده می شویم


بعد از مسابقات لیگ جهانی فعلا اردوی تیم ملی تشکیل نشده و فکر می کنم بعد از ماه رمضان دوباره به اردو برویم. ما مسابقات جهانی ۲۰۱۸ را در کشور هلند در پیش داریم که از اهمیت بالایی برخوردار است. باید خودمان را برای حضور پرقدرت در این رقابت ها آماده کنیم.


در لیگ جهانی خیلی روی فرم نبودم


من در لیگ جهانی زیاد بازی نکردم چون خیلی آماده نبودم. به تصمیم سرمربی احترام گذاشتم چون بدنم روی فرم نبود. باید بیشتر تمرین کنم و مشغول همین کار هم هستم. قبل از لیگ جهانی شرایط تمرین برایم در شهر خودم چالوس وجود نداشت؛ اما الان روزی ۲ نوبت تمرین می کنم تا به اردوی تیم ملی بروم.


به رضایی حق می دهم ناراضی باشد


اینکه رضایی به عنوان سرمربی از من انتقاد کرده، برایم ناراحت کننده نیست. به او حق می دهم چون در لیگ جهانی شرایطم خوب نبود. قطعا سعی می کنم هر روز بهتر شوم و عملکرد بهتری داشته باشم. قبل از لیگ جهانی موقعیتم طوری بود که نمی توانستم در شهرستان تمرین کنم؛ اما بازیکن در سطح ملی باید همیشه تمرین داشته باشد.


تلاشم را می کنم خط نخورم


من تمام تلاشم را می کنم که به آمادگی لازم برسم. هر در اردوی تیم ملی تمرین داریم و هم در چالوس تمرین می کنم. به هر حال من وظیفه ام این است که تا لحظه آخر تلاش کنم. دیگر هر چه خدا بخواهد، ما هم راضی هستیم.

 


رقبای سختی برای قهرمانی جهان داریم


بوسنی همیشه تیم خیلی خوبی داشته و جزو رقبای اصلی ما در جهان است. البته اخیرا که در لیگ جهانی روسیه هم تیم خیلی خوبی نشان داد. برزیل هم جزو قدرت های جهان محسوب می شود که در دوره قبلی نیز ایران را شکست داده است. ما کار سختی برای قهرمانی در مسابقات جهانی داریم. بعد از آن هم مسابقات پاراآسیایی را در پیش داریم که آنجا کارمان خیلی آسان تر است.


«برند» شدنم، به من ضربه می زند


اینکه تمام نگاهها در تیم ملی والیبال نشسته روی من است، در نهایت به ضرر من تمام می شود. همه بازیکنان خوب هستند؛ اما من چون قد بلندتری دارم، بیشتر مورد توجه قرار می گیرم. در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ من از بین ۱۲ نفر، شاید از نظر کیفیت بازیکن سیزدهم بودم! من زیاد در چشم هستم و این موضوع باعث می شود انتظارات از من بالاتر برود. شاید خیلی از مواقع اینکه به قول برخی ها من «برند» شدم، به من ضربه بزند.


برای رییس جمهور غریبه نبودم


بعد از قهرمانی در لیگ جهانی والیبال نشسته خدمت اقای رییس جمهور رفتیم. خیلی فرصت صحبت نبود. آقای روحانی به ما تبریک گفتند و با دیدن من هم لبخندی زدم. البته من سال قبل هم رییس جمهور را در مراسم تجلیل از قهرمانان دیده بودم. امسال هم دوباره ایشان را دیدم و در واقع رییس جمهور برای من غریبه نبود و خیلی تعجب نکرد.

 


رمضان ۸۸ را از یاد نمی برم


الان در ماه رمضان هستیم و یادم نمی رود که من از همین ماه رمضان زندگی دوباره ای را آغاز کردم. سال ۸۸ بود که به برنامه ماه عسل رفتم و از همان جا دیده شدم. امیدوارم بتوانم از این فرصتی که برای من به وجود آمده، به نحو احسن استفاده کنم.

دیدگاه‌ها