کد خبر : 1525357 | 31 اردیبهشت 1397 ساعت 11:06 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

ایران- ترکیه در سایت "ترکیش فوتبال"

لوچسکیو بدون رهبر به مصاف کی روش می رود

اولین رویارویی دو کشور همسایه بعد از چهار دهه باعث شد تا رسانه های ترکیه توجه خاصی به جدال روز هفتم خردادماه نشان بدهند.

لوچسکیو بدون رهبر به مصاف کی روش می رود

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ایران و ترکیه روز هفتم خردادماه در ورزشگاه فاتح تریم باشاک شهیر مقابل هم صف آرایی می کنند تا شاگردان کارلوس کی روش در آستانه سفر به روسیه یکی از جدی ترین محک های خود را پشت سر بگذارند. جدال با همسایه ای سرشناس در فوتبال اروپا که بعد از 40 سال مقدمات آن فراهم شد تا جنگ دو تیم به سوژه ای جالب برای رسانه های پرتعداد ترکیه ای تبدیل شود.

 

سایت "ترکیش فوتبال" امروز در گزارشی پیرامون مصاف ایران و ترکیه نگاهی به آخرین شرایط و فهرست نهایی مربیان دو تیم انداخت و نوشت:«آخرین بار سال 1974 بود که ایران و ترکیه مقابل هم صف آرایی کردند و حالا بعد از این همه سال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی 2018 آماده می کند به مصاف ترکیه خواهد رفت تا یکی از بازی های مهم تدارکاتی خود را پشت سر بگذارد.

 

میرچا لوچسکیو سرمربی رومانیایی ترکیه برای این بازی در فهرست نهایی از تمام ستاره های در دسترس بهره برد اما نکته این جاست که این مربی نمی تواند از رهبر اصلی خود به دلیل محرومیت 14 جلسه ای بهره ببرد تا ترکیه بدون آردا توران مقابل ایران رونمایی شود. این بازیکن بعد از جنجالی که در بازی باشاک شهیر به راه انداخت با چنین محرومیت سنگینی روبرو شد تا برای مدتی طولانی از میادین رسمی و ملی دور باشد از همین رو لوچسکیو باید خودش را برای نداشتن کاپیتان اول آماده کند».

 

سایت ترکی در ادامه به فهرست کی روش برای سفر به روسیه هم نگاهی گذرا انداخت و نوشت:« مربی پرتغالی با خط زدن چند بازیکن سرشناس در آستانه سفر به ترکیه جنجال ساز شد اما با این حال می توان از علیرضا جهانبخش ستاره AZ آلکمار هلند، اشکان دژاگه بازیکن ناتینگهام فارست و سردار آزمون مهاجم روبین کازان به عنوان ستاره های ایران در مصاف با ترکیه نام برد که هر یک در سال های گذشته به اسم و رسم خوبی در فوتبال جهان رسیده اند به خصوص جهانبخش که با آقای گلی در هلند چند روز پیش خبر پیوستنش به باشگاه گالاتاسرای نیز به گوش رسید».

دیدگاه‌ها