کد خبر : 1525422 | 31 اردیبهشت 1397 ساعت 16:36 | 73.3K بازدید | 0 دیدگاه

باید وریا، کاوه، سید جلال و علیپور در لیست می بودند؛

افاضلی: دلایل کی روش قانع کننده نبود

سرمربی سابق نفت تهران معتقد است که لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی با انتقادات زیادی مواجه است.

افاضلی: دلایل کی روش قانع کننده نبود 

هومن افاضلی سرمربی فصل گذشته نفت تهران در مورد بازیکنان دعوت شده به ترکیب تیم ملی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: فکر می کنم یک سری از بازیکنان حقشان بود باشند که نیستند. تا قبل از توضیحاتی که آقای کی روش راجع به خط زدن بازیکنان داد ، تصور من این بود که سرمربی تیم ملی ایده و سلیقه خودش را دارد و حق دارد که خودش انتخاب کند، اما بعد از صحبت های ایشان نظرم عوض شد.
وی با اشاره به اینکه علیپور، سیدجلال، وریا و کاوه شایسته حضور در تیم ملی بودند، ادامه داد: به نظرم عدم حضور علی علیپور، کاوه، وریا و سید علامت سوال بزرگی است و به نظرم حقشان بود که باشند. در مورد علیپور که فکر می کنم چون کی روش در ایران نیست و بازی های او را ندیده.

 

افاضلی با مطرح کردن این موضوع که دلایل کی روش در مورد خط زدن سیدجلال و وریا قانع کننده نبوده، افزود: در مورد جلال حسینی آقای کی روش توضیحاتی که دادند، قانع کننده نبود. چون سیدجلال 7، 8 سال است که ستون تیم است و همیشه جز بازیکنان خوب بوده و همین الان هم خوب است. در آستانه جام جهانی جوان گرایی نمی کنند. به نظرم توضیحی که داده شده، علامت سوال ها بیشتر کرده است. الان اشکان دژاگه در شرایطی به تیم ملی دعوت شده که یک سال است بازی نکرده و کی روش می گوید او ستون تیمش است؛ سوال من این است که چطور سیدجلال خط خورده. در مورد وریا هم گفته می شود که پستش تغییر کرده در حالی که همین الان در تیم ملی بازیکنانی وجود دارند که در پست های دیگر بازی کرده اند مثل رامین رضائیان که در پست دفاع چپ بازی کرد. یا لیگ را ندیده اند یا دلایل که اعلام کرده اند، واقعی نیست.

سرمربی سابق صبای قم در مورد عدم حضور سیدجلال در ترکیب تیم هم اضافه کرد: پژمان منتظری فوتبالیست بسیار بزرگی است و با این صحبت ها نمی خواهم سوالی برای هواداران استقلال ایجاد کنم؛ ولی می خواهم بدانم پژمان منتظری چند سالش است؟ ضمن اینکه پژمان قرار است در دفاع راست هم بازی کند. چه فرقی وجود دارد؟ شاید بگویند دفاع راست رونده نمی خواهیم ولی دفاع راست همیشه تحت فشار است. وریا غفوری رقیبش رامین رضائیان است. می خواهم بدانم رامین رضائیان فصل موفقی داشته است؟ می بینید که برای من استقلال و پرسپولیس هیچ فرقی ندارد. وریا یکی از بهترین بازیکنان فصل بوده. بسیار خوب کار کرد به خصوص در نیم فصل دوم. وقتی این کار را می کنید یعنی لیگ ایران را اصلا قبول ندارید.

 

افاضلی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که کی روش بارها نشان داده به بازیکنان لژیونر بیشتر اهمیت می دهد، بیان کرد: پس لیگ دسته دو پرتغال یا ته جدول بلژیک خوب است!

 

افاضلی در پاسخ به این سوال که در تیم های بزرگ دنیا هم چنین مواردی داشتیم و مثلا بنزما و ناینگولان علیرغم کیفیت بالا به تیم ملی دعوت نشده اند، تاکید کرد: مثلا در مورد کریم بنزما چون فصل خوبی با رئال نداشت، می توانید پیش بینی کنید. در بخش هجومی تیم ملی من با تمام بازیکنان به غیر از گوچی و قدوس کار کرده ام؛ ضمن اینکه تمام آنها بازیکنان شایسته ای هستند، کاوه هم می توانست در لیست باشد. کاوه سه رده در تیم ملی بوده و در رده امید تنها با سه بازی آقای گل شد. الان هم در بلژیک در فصل اول در میان بهترین گلزنان است و تیمش هم تیمی وسط جدولی است. در این تیم ها گل زدن خیلی سخت است. تردید نکنید که کاوه رضایی شایسته بود در تیم ملی باشد.

 

مربی سابق تیم ملی امید در خصوص گلرهای تیم ملی و اینکه کدامیک شانس بیشتری دارند، اظهار داشت: از بین سه تا گلری که هستند هر سه شایستگی دارند ولی بیرانوند تجربه بیشتری دارد و تکیه بیشتری در این سال ها به او شده است. اگر طبق روال تیم ملی پیش برویم، بیرانوند باید در دروازه بایستد ولی رشید هم گلر بسیار خوبی است و امیرعابدزاده هم شاگرد خودم در امید بوده و فکر می کنم توانایی بسیار بالایی به خصوص در بازی با پا دارد.

 

افاضلی در مورد پیش بینی خود از نمایش ایران در جام جهانی گفت: این بر می گردد به اینکه تیم ملی چطور خودش را آماده کند. در طی فصل بازیکنان تمرین کرده اند. آقای کی روش 8 سال در تیم بوده. آقای کی روش مدام حرف از صعود می زد و می گفت باید برای صعود خودمان را آماده کنیم، اما بعد از قرعه کشی رویه صحبت ایشان تغییر کرد. انتظار صعود نداریم ولی انتظار بازی خوب داریم. به جای پارک در 18 قدم این درخواست بعد از 8 سال منصفانه است. تمام مربیان باشگاهی به اندازه کافی از تیم ملی حمایت کرده اند. بازیکنان باشگاهی در اختیار تیم ملی بوده اند و این حق از مربیان داخلی گرفته شد با این حال با این موضوع کنار آمدند و این حق را به تیم ملی دادند برخلاف تمام قواعدی که وجود دارد. بازی های فشرده پذیرفته شد تا تیم ملی زمان کافی داشته باشد. بعد از همه این ها ما این حق را داریم که تیم خوب و آبرومند بازی کند و تیم ملی در بازی سهم داشته باشد. 

 

افاضلی در مورد اینکه فارغ از هر نتیجه ای آیا نباید کی روش  برای جام ملت های آسیا سال 2019 حفظ شود، بیان کرد: جواب این سوال را بعد از جام جهانی داد. از لحاظ رفتاری انتقادات زیادی به او وجود دارد، منتها تمام افرادی که صبر کردند، همه بر این تصور هستند که تیم ملی می تواند در بخش فنی تاثیر گذار باشد و به همین خاطر بخش رفتاری را نادیده می گیریم. پس منتظر عملکرد ایشان در جام جهانی می مانیم. منتظر هستیم که تیم ملی در جام جهانی از بازی ها سهم داشته باشد و آبرومند بازی کند ولی اگر این اتفاق رخ ندهد، جواب سوال شما مشخص است.

دیدگاه‌ها