کد خبر : 1525544 | 01 خرداد 1397 ساعت 11:03 | 230.1K بازدید | 0 دیدگاه

سفیر یا سرمربی؟ ماجرای دستی که بالا رفت

علی دایی، سیاسی ترین انتخاب کی‌روش

شایعه ای که از دو سه هفته قبل درباره سرمربیگری علی دایی در تیم ملی مطرح شده بود، با رفتار کارلوس کی‌روش رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

علی دایی، سیاسی ترین انتخاب کی‌روش

به گزارش "ورزش‌سه"، واکنش‌های عمومی به سرود تیم ملی برای جام جهانی و خط خوردن وریا غفوری و سیدجلال حسینی به قدری پرتعداد بود که سایر اتفاقات دو، سه روز اخیر پیرامون تیم ملی چندان به چشم نیاید. یکی از این موضوعات تجلیل و قدردانی کارلوس کی روش از علی دایی در مراسم شنبه شب تالار وحدت بود که درباره اش به یک حاشیه نگاری اکتفا شد.


کی روش در خلال مراسم بدون اینکه هماهنگی انجام دهد، از علی دایی خواست روی سن برود تا سرمربی کنونی سایپا را به عنوان اسطوره و سفیر فوتبال ایران در دنیا معرفی کند. کی روش که این روزها کمتر لبخند روی لبانش می آید، با چهره ای کاملا شاد وقتی دایی روی سن آمد هم از او خواست نزدیک تر شود تا دستش را بگیرد و بالا ببرد. اتفاقی هیجان انگیز که حاضران در تالار وحدت را به وجد آورد. موضوعی که می توان درباره اش ده ها تحلیل مطرح کرد و البته می تواند به شایعاتی که طی دو سه هفته گذشته پیش آمده، دامن بزند.


مساله اول در این باره رابطه خوب علی دایی با کارلوس کی روش است. سرمربی پرتغالی تیم ملی در سال های گذشته با بسیاری از بزرگان فوتبال به مشکل خورده اما درباره علی دایی همیشه قصه فرق داشته است. رابطه دایی و کی روش برخلاف خیلی از پیشکسوتان و اسطوره های فوتبال ایران هیچ وقت شکراب نشده و دو طرف همواره با نیکی از یکدیگر یاد کرده اند. در مراسم شنبه شب هم پیشکسوتان زیادی از فوتبال حاضر بودند اما کی روش ترجیح داد دایی را به اختیار خود روی سن بیاورد و دستش را بالا ببرد.


از سوی دیگر این مساله در حالی اتفاق افتاد که یک شایعه عجیب طی دو سه هفته گذشته درباره علی دایی به وجود آمده که هیچ منبعی آن را تکذیب یا تایید نکرده است. شایعه ای که از سرمربیگری علی دایی در تیم ملی بعد از جام جهانی و برای مسابقات جام ملت های آسیا حکایت می کند. این مساله البته بیشتر در فضای مجازی منتشر شده و به برخی رسانه ها کشیده شد.با این حال از سوی هیچ مسئولی تکذیب نشد و اقدامی که کی روش در مراسم بدرقه انجام داد را هم برخی به این شایعه ربط می دهند.

 


به عبارت بهتر بالا بردن دست دایی مقابل چشمان همه مسئولان و پیشکسوتان توسط کارلوس کی روش سوالات زیادی را در ذهن اهالی فوتبال ایجاد کرده است؛ وقتی به این موضوع فکر می کنیم که فدراسیون برای بعد از جام جهانی پیشنهادی برای قرارداد 6 ماهه به کی روش داد و سرمربی پرتغالی نیز این موضوع را نپذیرفت و بدون هیچ توافقی به ترکیه رفت، شاید بتوان به برخی شایعات دل بست.  البته که اگر قرار به جدی شدن این شایعه باشد ممکن است فوتبالی ها واکنش های متعددی به موضوع داشته باشند.


از این رو می توان اقدام شنبه شب کی روش را سیاسی ترین تصمیم او دانست. به هر حال با توجه به اینکه خط خوردن سیدجلال حسینی و درگیری های اخیر با علی کریمی و حتی برانکو ایوانکوویچ باعث شده روحیه ملی تعداد کثیری از پرسپولیسی ها خدشه دار شود و دست از حمایت از کی روش بردارند، شاید چنین رفتاری از سوی این مربی حرفه ای با علی دایی بتواند جو را تلطیف کند.


با توجه به اینکه دایی نیز طرفداران خاص خود را در بین پرسپولیسی ها دارد و یک چهره ملی بزرگ در فوتبال محسوب می شود و ازقضا رابطه خوبی نیز با مهدی تاج دارد، می توان اینطور برداشت کرد که کی روش می خواهد با حفظ روابطش با علی دایی محبوبیت خود را افزایش بدهد.


هرچه باشد زمان مشخص می کند کی روش همیشه شاکی که این روزها ابایی از نشان دادن خشمش در راه جام جهانی روسیه ندارد، به چه دلیل و با چه نیتی دست علی دایی را در رسمی ترین مراسم تیم ملی قبل از جام جهانی بالا برد. در این بین درصدی هم باید برای حسن نیت کی روش در قدردانی از زحمات آقای گل فوتبال جهان در نظر بگیریم.

 

دیدگاه‌ها