کد خبر : 1525553 | 01 خرداد 1397 ساعت 12:30 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

گذر از مسیر گرجستان و ترکیه برای تصاحب دوبنده تیم ملی

معیار انتخاب کشتی گیران برای جاکارتا چیست؟

معیار انتخاب ملی پوشان کشتی برای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا مشخص شد.

معیار انتخاب کشتی گیران برای جاکارتا چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی معیار اصلی انتخاب ملی پوشان برای حضور در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی عنوان شده بود؛ به نظر می رسد برخلاف سال گذشته فدراسیون کشتی قصد دارد آمادگی آزاد و فرنگی کاران را در چند تورنمنت دیگر مورد آزمایش قرار دهد.


رقابت های کشتی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا روزهای 28 تا 31 مردادماه در کشور اندونزی برگزار خواهد شد که البته فقط ملی پوشان در ۶ وزن کشتی آزاد و ۶ وزن کشتی فرنگی می توانند در این رقابت ها حاضر شوند.


بر اساس اعلام فدراسیون، تیم ملی کشتی آزاد تا زمان حضور در این رقابت ها 8 مرحله اردوی تدارکاتی را در دستور کار خود دارد و در دو تورنمت بین المللی تفلیس گرجستان در روزهای 12 تا 15 تیرماه و رقابت های بین المللی جام یاشاردوغو ترکیه در روزهای 5 تا 7 مردادماه شرکت خواهد کرد و پس از حضور کشتی گیران در این دو تورنمنت با توجه به نتایج آن ها مقابل حریفان خارجی و عملکرد اردویی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای بازی های آسیایی اعلام خواهد شد.


تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز تا بازی های آسیایی جاکارتا 9 مرحله اردو را برگزار می کنند و در سه رقابت بین المللی جایزه بزرگ مجارستان در روزهای 2 و 3 تیر، جام تفلیس در روزهای 12 تا 15 تیر و تورنمنت وهبی امره ترکیه در روزهای 29 تیر تا اول مردادماه شرکت خواهند کرد و ترکیب فرنگی کاران نیز همانند آزادکاران با توجه به نتایج آن ها مقابل حریفان خارجی و عملکرد اردویی برای حضور در اندونزی اعلام خواهد شد.


در واقع با سیستم جدید دست کادرفنی تیم های ملی کشتی و آزاد باز است تا بتوانند سلیقه خود را در انتخاب نفرات اعزامی اعمال کنند. در این صورت کشتی گیرانی که در مسابقات انتخابی به عنوان قهرمانی رسیدند، از پوشیدن دوبنده تیم ملی در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی اطمینان نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها