کد خبر : 1525554 | 01 خرداد 1397 ساعت 12:31 | 114.4K بازدید | 0 دیدگاه

این بدترین جام جهانی پرسپولیس نیست

برانکو فقط یک پرسپولیسی را به آلمان برد

با خط خوردن نام سیدجلال حسینی و محمد انصاری فقط دو بازیکن از تیم قهرمان فوتبال ایران به جام جهانی خواهند رفت که البته موقعیت‌شان در ترکیب اصلی هم مستحکم نیست که این مساله در مورد امیری بیشتر صدق می‌کند.

برانکو فقط یک پرسپولیسی را به آلمان برد

به گزارش ورزش سه ،  داشتن فقط دو سهمیه در جام جهانی صدای بسیاری از هواداران، مدیران باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس را درآورده چرا که همه آنها انتظار داشتند از بهترین تیم فوتبال ایران طی سه فصل گذشته که رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کرده و هر فصل بیشتر عناوین مثبت را به خود اختصاص داده بازیکنان بیشتری به روسیه می‌رفتند اما بعد از خط خوردن کامیابی‌نیا و علیپور، حالا سیدجلال و انصاری هم جایی در جام جهانی نخواهند داشت. با این حال این کمترین حضور پرسپولیسی‌ها در جام جهانی نیست. در جام جهانی 1978 آرژانتین پرسپولیس سه سهمیه داشت: جواد‌ ا...وردی، علی پروین و محمد صادقی که هر سه نفر در این مسابقات بازی کردند. در جام جهانی 1998 که تقریبا همه پرسپولیسی بودند اما نفراتی مثل کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا و علی دایی قبل از آن به اروپا ترانسفر شده بودند. حمید استیلی و محمد خاکپور هم در سنگاپور بازی می‌کردند که استیلی بعد از جام جهانی به پرسپولیس برگشت. با این حال پرسپولیس در آن جام جهانی احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، رضا شاهرودی، بهنام سراج، نعیم سعداوی، نادر محمدخانی، افشین پیروانی و مهرداد میناوند را داشت که از این جمع فقط شاهرودی و سراج در فرانسه به میدان نرفتند.


در جام جهانی 2014 پرسپولیس چهار سهمیه داشت: سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی و حسین ماهینی که دو نفر اول بازیکن ثابت بودند و دو نفر دوم نیمکت‌نشین که حقیقی دو دقیقه مقابل آرژانتین بازی کرد. کمترین حضور پرسپولیسی‌ها در جام جهانی را هم برانکو ایوانکوویچ رقم زده است چرا که تنها مهرزاد معدنچی را به جام جهانی 2006 برد که مقابل پرتغال و آنگولا ثابت بود. در آن مقطع پرسپولیسی‌هایی مثل مهدوی کیا، کاظمیان و علی کریمی لژیونر بودند و دایی و گل‌محمدی در صباباتری بازی می‌کردند.

دیدگاه‌ها