کد خبر : 1525557 | 02 خرداد 1397 ساعت 09:44 | 135.7K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار قرعه کشی یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا

دربی آسیایی؛ 33.33 درصد

ساعت 12:30 ظهر امروز طرفداران فوتبال در ایران چشم به قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارند تا حریفان استقلال و پرسپولیس را بشناسند؛ شاید هم دربی آسیایی در پیش باشد.

دربی آسیایی؛ 33.33 درصد

به گزارش "ورزش‌سه"، صعود استقلال و پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی است که تابه حال برای فوتبال ایران رخ نداده؛ به همین خاطر طرفداران فوتبال در ایران با هیجان بیشتری این رقابت ها را دنبال می کنند. از این گذشته با توجه به اینکه احتمال دارد بر اساس قرعه شاهد دو دربی رفت و برگشت در آسیا باشیم، جذابیت ها بیشتر شده و حالا همه در انتظار مراسم قرعه کشی هستندکه امروز در مالزی برای تعیین بازی های یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برگزار می شود.


چهار تیم استقلال و پرسپولیس از ایران و السد و الدحیل از قطر در غرب آسیا و چهار تیم چونبوک موتورز و سوون سامسونگ از کره، کاشیما آنتلرز از ژاپن و تیانجین تدا از چین در شرق آسیا 8 باشگاهی هستند که توانسته اند خود را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسانند. از این رو طبق قوانین کنونی ای اف سی تیم های غرب و شرق قاره کهن تا فینال با هم روبه رو نمی شوند و قرعه کشی رقابت ها به صورت مجزا در غرب و شرق برگزار خواهد شد.


در چنین شرایطی با توجه به اینکه الزامی برای روبه رو نشدن تیم های یک کشور وجود ندارد، احتمال دارد امروز در قرعه کشی غرب آسیا شاهد رویارویی دو تیم ایرانی و دو تیم قطری باشیم. یعنی استقلال و پرسپولیس دربی پایتخت را در آسیا برگزار کنند و السد و الدحیل دو تیم قطری با هم روبه رو شوند. در این شرایط اوج حساسیت را در دو بازی رفت و برگشت دربی شاهد خواهیم بود؛ مسابقه ای که یک تیم باید برنده شود و جواز حضور در نیمه نهایی آسیا را به دست آورد.


البته این تمام ماجرا نیست و احتمال برگزاری دربی کمتر از احتمالات دیگر است. با توجه به اینکه در غرب آسیا قرعه کشی میان چهار تیم انجام می شود، برای هر تیم 3 حریف احتمالی وجود دارد و فقط 33.33 درصد احتمال برگزاری دربی وجود خواهد داشت. در این شرایط احتمال اینکه استقلال و پرسپولیس هرکدام با یک تیم قطری روبه رو شوند هم زیاد است.


از بین دو تیم قطری راه یافته به این مرحله هم نمی شود پیش بینی خاصی درباره قدرت آنها انجام داد. اگرچه روی کاغذ و از نظر نتایج قبلی الدحیل با توجه به قهرمانی مقتدرانه در لیگ ستارگان قطر و صعود با 6 برد از گروه آسیایی و برد 8 گله مقابل العین امارات تیم بسیار قدرتمندتری به نظر می آید اما السد قطر هم با حضور بازیکنانی مثل ژاوی و پورعلی گنجی و چند خارجی دیگر حریف سختی محسوب می شود.


البته پرسپولیس و السد در مرحله گروهی نیز همگروه بودند که بازی رفت را شاگردان برانکو با نتیجه 3 بر یک واگذار کردند اما در تهران با یک گل به برتری رسیدند. الدحیل هم در دورگروهی با ذوب آهن همگروه بود که در قطر 3 بر یک و در اصفهان یک بر صفر تیم تحت هدایت امیر قلعه نویی را شکست داد.


در چنین شرایطی همه امروز از ساعت 12:30 ظهر در انتظار مشخص شدن حریفان آسیایی خواهند بود تا ببینند آیا دربی آسیایی برای اولین بار در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شکل می گیرد یا خیر. نکته مهم این است که اگر استقلال و پرسپولیس در این مرحله هم روبه رو نشوند، با برد احتمالی مقابل تیم های قطری در نیمه نهایی بدون قرعه کشی باهم دیدار می کنند تا یکی از آنها راهی فینال شود.


در شرق آسیا هم جذابیت های زیادی وجود دارد؛ چونبوک موتورز و سوون سامسونگ از کره جنوبی، کاشیما آنتلرز ژاپن و تیانجین تدای چین با هزینه های زیاد به این مرحله رسیدند و بی تردید اگر یکی از دو تیم ایرانی راهی فینال شوند، رقابت با هرکدام از این چهار تیم شرق آسیایی می تواند دشواری های زیادی داشته باشد.


گفتنی است؛ بازی های رفت دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در غرب آسیا 5 و 6 شهریور و بازی های برگشت 26 و 27 شهریور سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین در شرق آسیا بازی های رفت 6 و 7 شهریور و دور برگشت 27 و 28 شهریورماه انجام می شود.

 

قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت زنده از سایت آنتن پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها