کد خبر : 1525559 | 01 خرداد 1397 ساعت 12:14 | 33.6K بازدید | 0 دیدگاه

نقطه قوت تیم ملی ۲۰۱۸ میدان دادن به جوان هاست

محمودی: راضی هستید شهرام نتواند سالم زندگی کند؟

پیشکسوت والیبال ایران گفت: در هفته نخست که باید با ۳ تیم فرانسه، ژاپن و استرالیا بازی کنیم؛ حداقل شانس کسب ۲ پیروزی را داریم.

محمودی: راضی هستید شهرام نتواند سالم زندگی کند؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران بعد از پشت سر گذاشتن اردوی تدارکاتی چند روزه در صربستان از جمعه کار خود را رسما در لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ آغاز می کند. اولین سفر شاگردان کولاکوویچ به فرانسه است و جمعه شب از ساعت ۲۲:۳۰ بلندقامتان برابر میزبان خود قرار می گیرند. 


استرالیا و ژاپن ۲ حریف دیگر کشورمان در هفته نخست لیگ ملت های والیبال هستند که روی کاغذ شاید مقابل ایران از پیش بازنده باشند. با این حال جوانگرایی نسبی در ترکیب تیم ملی باعث شده نگرانی هایی بابت نتایج این تیم به وجود آورده است. 


در همین راستا با بهنام محمودی، پیشکسوت والیبال ایران که در آخرین جلسه تمرینی ملی پوشان در تهران حضور پیدا کرده بود، همکلام شدیم. 


در ادامه مشروح صحبت های بهنام محمودی با خبرنگار "ورزش سه" درباره لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ را می خوانید. 

 


ایران در لیگ جهانی بی تجربه نیست


ایران چند سالی است که در لیگ جهانی بازی می کند و دیگر در این مسابقات کم تجربه نیست. امسال جوانگرایی ۲۰، ۳۰ درصدی در ترکیب تیم ملی صورت گرفته که به نظرم باید سال های گذشته نیز چنین اتفاقی رخ می داد. با این حال ما تجربه خوبی از نظر سفرهای پرتعداد و بازی های فشرده در لیگ جهانی داریم که به کمکمان می آید. 

 


در هفته اول حداقل باید ۲ برد کسب کنیم


در هفته نخست که باید با ۳ تیم فرانسه، ژاپن و استرالیا بازی کنیم؛ حداقل شانس کسب ۲ پیروزی را داریم و باید از این فرصت استفاده کنیم. البته مقابل فرانسه هم از پیش باخته نیستیم و باید در بازی نخست تمام تلاش خود را برای برد انجام دهیم. باید این مساله را در نظر گرفت که این تورنمنت بیش از یک ماه به طول می انجامد و به همین خاطر باید از تمام ظرفیت والیبال ایران استفاده کنیم. 

 


نقطه قوت تیم ملی جوان ها هستند


من نقطه قوت تیم ملی والیبال ۲۰۱۸ را نسبت به سال های گذشته حضور چند بازیکن جوان و جویای نام می دانم. کولاکوویچ با درایت خود می تواند به جوان بیشتر میدان دهد. البته نباید از تجربه و کیفیت بازیکنانی چون موسوی، معروف، قائمی و غفور غافل شویم. 

 

1304008

 


نباید روی باخت ها حساس شویم


باخت هم جزیی از ورزش است. ملی پوشان همواره نشان دادند تا لحظه آخر برای پیروزی تلاش می کنند؛ اما گاهی اوقات زورمان نمی رسد. ذات ورزش همین است که بهترین ها باید به زمین بروند و تیم قویتر هم برنده می شود. اضافه شدن جوان ها می تواند هم انگیزه ای برای بازیکنان باتجربه و قدیمی باشد و هم فرصتی تا بازیکنان تازه وارد خودشان را نشان دهند. اگر به جوان ها میدان داده شد، با یکی، ۲ باخت نباید به تیم ملی خرده بگیریم و به آنها فرصت خودنمایی بدهیم. 

 


دل شهرام با تیم ملی است


تمام بازیکنان تیم ملی مثل برادر من هستند. با این حال درباره شهرام که از بچگی کنار خودم والیبال یاد گرفته، باید بگویم او از اینکه نمی تواند برای تیم ملی بازی کند، ناراحت است. دل شهرام با تیم ملی است؛ اما فقط به خاطر توصیه پزشکان نمی تواند برای تیم ملی به میدان برود. پزشکان به او گفتند اگر برای تیم ملی بازی کنی، دیگر نمی توانی در لیگ به میدان بروی. در واقع درد کمر او تشدید می شود و بدنش برای بازی کردن در کل سال جوابگو نیست. با این حال او دلش با تیم ملی است و قطعا در تهران هم برای حمایت از تیم ملی به سالن می رود.

 


راضی هستید شهرام نتواند سالم زندگی کند؟


شاید برخی جدی نگیرند؛ اما شهرام محمودی اگر بخواهد برای تیم ملی هم بازی کند، زندگی اش را تحت الشعاع قرار می دهد. حتی ممکن است خدایی ناکرده دچار عارضه نخاعی یا هر اتفاق بد دیگری شود. کسی راضی است که برای یک بازیکن ملی پوش چنین اتفاقی رخ دهد؟ در ایران هم که فقط پهلوان زنده را عشق است. خودم زانویم را عمل کردم؛ اما یک نفر حالم را نپرسید.

دیدگاه‌ها