کد خبر : 1525583 | 01 خرداد 1397 ساعت 13:53 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

لایق: نسبت به سال 95 بودجه 60 درصد کاهش یافته است

اعتراض فدراسیون کشتی به سهم 2 میلیاردی از بودجه

دبیر فدراسیون کشتی گفت: بودجه اعلامی فدراسیون کشتی از کمیته المپیک نسبت به سال گذشته پنجاه درصد کاهش یافته است.

اعتراض فدراسیون کشتی به سهم 2 میلیاردی از بودجه

به گزارش "ورزش سه"، کمیته ملی المپیک امروز از بودجه مصوب این کمیته برای تخصیص به فدراسیون ها رونمایی کرد. در لیستی که اعلام شده فدراسیون کشتی با 2 میلیارد تومان بیشترین سهم را در اختیار دارد؛ اما به نظر می رسد این اتفاق هم مورد رضایت مسئولان فدراسیون کشتی نیست. 


رضالایق دبیر فدراسیون کشتی در این باره به روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: با وجود اینکه کشتی گیران ما بازیهای آسیایی و سپس رقابت های جهانی مجارستان را در پیش رو دارند؛ هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بودجه فدراسیون کشتی را کاهش داده و این در حالی است که بخشی از بودجه سال ۹۶ نیز پرداخت نشده است.


وی ادامه داد: بودجه دریافتی سال ۹۵ ما که حدود ۵/۵  میلیارد بود؛ در سال ۹۶ به ۳ میلیارد و نهصد میلیون کاهش پیدا کرد که از آن هم تنها ۵۰ درصد در اختیار ما قرار گرفت در حالی که همه فدراسیون ها هشتاد درصد بودجه اعلامی خود را دریافت کرده اند. ضمن اینکه بودجه سال 97 ما هم 2 میلیارد تومان اعلام شده است که پنجاه درصد نسبت به سال گذشته و شصت درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش یافته است.


دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به انتظاراتی که مردم از مدال آوری کشتی در میادین بین المللی دارند؛ تصریح کرد: در حوزه رشته های المپیکی بخصوص کشتی شرایط متفاوت است و باید برای این رشته برنامه ریزی و بودجه بندی متفاوت تری قائل شد. با شرایط ویژه ای که بازی های آسیایی و المپیک ۲۰۲۰ دارد؛ متاسفانه نمی دانیم چرا در این وضعیت اقتصادی چنین تصمیم گیری شده است. این صرفه جویی نیست و با توجه به لزوم نشاط در جامعه و توقعی که از کشتی می رود باید حمایت جدی تری صورت گیرد تا اتفاقات خوبی رخ دهد. در حالی که بودجه دیگر رشته های المپیکی کاهش محسوسی نداشته است.


وی  خاطر نشان کرد: کشتی ورزش اول کشور ماست و  ورزشکاران این رشته سالهاست که توانسته اند با مدالهای طلای خود جایگاه ایران را در رتبه بندی نهایی بازی های آسیایی و المپیک ارتقاء دهند. مسئولین کمیته ملی المپیک باید استراتژی خود را تغییر دهند و مشخص کنند که برای آنها کیفیت مهم است یا کمیت؟. خادم این موضوع را در نامه ای به صورت رسمی به رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرده است و امیدوارم در این زمینه تجدید نظر شود.


لایق در پایان گفت: امروز قرار است مراسم تجلیل از قهرمانان سال های ۹۵ و ۹۶ برگزار شود که حدود پنجاه درصد جوایز به کشتی گیران تعلق گرفته است که این نشان از جایگاه کشتی کشور است؛ اما وقت بودجه دادن سهم کشتی سال به سال دارد کم میشود، البته مردم این بی توجهی ها را متوجه می شوند.

دیدگاه‌ها