کد خبر : 1525743 | 02 خرداد 1397 ساعت 11:23 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

تکواندوی ITF در مسیر جهانی شدن

پس از آنکه تکواندو ITF ایران بدون هیچ گونه حمایتی توانست در بیستمین دوره بازیهای جهانی کره (شهریورماه ۹۶) که با حضور 90 کشور و سطح بالایی برگزار شد به مقام سوم جهان دست یابد، تیم شایسته کشورمان علیرغم فرصت کم و حواشی بسیار پا در میدان مسابقات آسیایی مغولستان گذاشت و با کسب دو مدال نقره انفرادی و5 مدال برنز در بخش مبارزات تیمی عنوان سوم تیمی آسیا را کسب و جایگاه خود را بعنوان یکی از قدرت های آی تی اف اثبات نمود.

تکواندوی ITF در مسیر جهانی شدن

به گزارش "ورزش سه"، تکواندو آی تی اف یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین رشته های رزمی جهان می باشد که در ایران نیز با همت، تلاش و پشتکار مربیان و قهرمانان این رشته و حمایت جناب دکتر فدا حسین مالکی در میان  کشورهای صاحب نام و با پیشینه بسیار بعنوان یکی از قدرت های نو ظهور در جهان مورد توجه و احترام قرار گرفته است.


اما علیرغم رشد روزافزون تکواندو آی تی اف در جهان و پتانسیل بالای آن در ایران آن طور که باید و شاید در میان رشته های ورزشی و هوادارانش دیده نشده و مورد بی مهری و کم توجهی قرارگرفته است.

 

1304174


با توجه به حضور شایسته تکواندو آی تی اف در مسابقات جهانی و اتفاقات و تغییرات سیاسی در میان دو کره (زادگاه و پایگاه دو تکواندو ITF و WTF) همچنین توجه ویژه کمیته بین المللی المپیک، زمان آن شده که تکواندو آی تی اف در ایران جایگاه خود را پیدا کند و از سوی مسولان و دست اندرکاران کشور بعنوان یک انجمن مستقل تائید و حمایت گردد تا همانگونه که بارها توانسته پرچم مقدس کشورمان را به احتراز درآورد شاهد کسب افتخار و سربلندی روزافزون ایران اسلامی باشیم و از عنوان خود دفاع کند.


تیم شرکت کننده در مسابقات آسیایی مغولستان (۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۷) که توانستند با مقام سومی برای کشور عزیزمان افتخار کسب کنند عبارتند از:
مهرداد خرم (سرپرست)، حسین سجده (داور)، مهران نصر نصر آبادی (سرمربی)، نصیر فرازنده مهر (مربی)، امین شریفی (مربی بدنساز).


کسب عنوان سوم در مبارزات تیمی و کسب مدال برنز توسط:
احسان امینی، فرهاد نصرآزادانی، حسام الدین لطفی، سعید روزبهانی، ابراهیم گلخنی، محمد امامی


کسب دو مدال نقره درمبارزات انفرادی توسط:
احسان امینی و فرهاد نصرآزادانی
و همچنین شرکت کنندگان بخش تول (فرم) : امید مصفا و ناصر جعفری

 

1304175

دیدگاه‌ها