کد خبر : 1525746 | 02 خرداد 1397 ساعت 11:30 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

انتخاب کمپ بشیکتاش منطقی بود؟ (گزارش ویژه)

شاگردان کارلوس کی روش، با برگزاری این اردو در کمپ تیم بشیکتاش وضعیت جسمانی خود را برای حضور در روسیه افزایش خواهند داد و تاثیر این اردوی 15 روزه را در روسیه خواهیم داد.

انتخاب کمپ بشیکتاش منطقی بود؟ (گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران، از روز یکشنبه در کمپ «نوزت دمیر» ترکیه اردویی 15 روزه برپا کرده است. این کمپ به تیم بشیکتاش ترکیه اختصاص دارد و آن ها بازی های تیم زیر 19 سال و تمریناتشان را در این استادیوم نه چندان بزرگ برگزار می کنند. حال نگاهی موشکافانه به وضعیت این کمپ و چرایی انتخاب آن توسط کارلوس کی روش و مسئولان فدراسیون فوتبال داشته ایم.

 

* جغرافیا

 

محل استقرار تیم ملی ایران، در شمال غرب ترکیه، استان استانبول و شهر عمرانیه قرار دارد. شهری خوش آب و هوا که در فاصله 22 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است. کمپ باشگاه بشیکتاش نیز دور از شهر و در منطقه ای آرام بنا شده تا محیطی مناسب برای برپایی اردوی تیم های خارجی یا باشگاه بشیکتاش ترکیه باشد.

 

* شرایط کمپ

 

«نوزت دمیر» مساحتی حدود 145 هزار متر مربع دارد و شامل چند زمین فوتبال، ساختمان کمپینگ تیم حرفه ای فوتبال و جوانان، اتاق خواب بازیکنان، لابی، رستوران، سالن وزنه و... است که حدود اجاره دو هفته ای آن حدود 350 میلیون تومان برای فدراسیون فوتبال آب خورده است. باشگاه بشیکتاش در بسیاری از روزها تمریناتش را در این زمین برگزار می کند و بازی های تیم های پایه باشگاه نیز در این ورزشگاه به انجام می رسد.

 

* آب و هوا

 

آب و هوای شهر عمرانیه، تحت تاثیر دریای سیاه است. این مناطق، از آب و هوای چهار فصل بهره می برند و بهار و تابستانی خشک را تجربه می کنند.
در روزهای اخیر، بیشترین دما در این منطقه، 24 درجه سانتیگراد بوده و در کمترین حد، به 17 رسیده است. تا زمانی که تیم ملی ایران در عمرانیه حضور خواهد داشت، وضعیت به همین شکل ادامه پیدا می کند و احتمالا در آخرین روز اقامت، شاگردان کارلوس کی روش باران خفیفی را نیز تجربه خواهند کرد.
میزان رطوبت هوا در «نوزت دمیر» همیشه بالای 90 درصد گزارش شده است.

 

1304013

 

* مقایسه با محل مسابقات تیم ملی در جام جهانی

 

ایران اولین بازی اش را در ورزشگاه شهر سن پطرزبورگ برگزار خواهد کرد. طبق پیش بینی ها، در ساعت بازی ایران و مراکش، این ورزشگاه دمای 19 درجه سانتیگراد و وزش باد آنچنانی نیز نخواهد بود. در بازی با اسپانیا، ورزشگاه کازان آره نا وضعیت گرم تری را سپری می کند اما احتمال بارش وجود دارد. در بازی آخر، تیم ملی ایران در دمای 22 درجه سانتیگراد به مصاف پرتغال می رود و در مجموع، تمام مسابقات در گستره دمایی 19 تا 24 درجه خواهند بود.

 

* ارتفاع نسبت به دریا

 

ارتفاع کمپ «نوزت دمیر» نسبت به دریا 135.84 متر و ارتفاع سه شهری که ایران در آن ها بازی دارد به ترتیب  14، 51 و 126 متر است.

تمرین در شرایط کمپ حال حاضر تیم ملی، عملکرد ورزشکاران حرفه ای را برای انجام حرکات هوازی افزایش می دهد و البته حداقل زمان برای تاثیر، 2 هفته است. در ارتفاع بالا نسبت به آب، از میزان غلظت اکسیژن هوا کم می شود و کارایی بدن نیز کاهش می یابد اما تداوم تمرین سبب افزایش گلبول های قرمز و هموگلوبین می شود.

بنابراین شاگردان کارلوس کی روش، با برگزاری این اردو در کمپ تیم بشیکتاش وضعیت جسمانی خود را برای حضور در روسیه افزایش خواهند داد و تاثیر این اردوی 15 روزه را در روسیه خواهیم دید؛ البته انتظار 23 سوپرمن را در پایان اردو نداشته باشید.

دیدگاه‌ها