کد خبر : 1525840 | 02 خرداد 1397 ساعت 17:26 | 48.1K بازدید | 0 دیدگاه

کلوپ: مثل بارسا و رئال بودیم همان اول حذف می‌شدیم!

یورگن کلوپ می‌گوید لیورپول می‌تواند در بازی شنبه مقابل رئال مادرید، نداشتن تجربه بازی در فینال لیگ قهرمانان را با انگیزه فوق‌العاده و سختکوشی جبران کند.

کلوپ: مثل بارسا و رئال بودیم همان اول حذف می‌شدیم!

به گزارش "ورزش سه، رئال مادرید به دنبال چهارمین قهرمانی خود در پنج سال اخیر است در حالی که لیورپول برای نخستین بار بعد از سال 2007 در فینال لیگ قهرمانان حاضر می‌شود. کلوپ که در سال 2013 در فینال لیگ قهرمانان با دورتموند مغلوب بایرن‌مونیخ شده از معدود لیورپولی‌هایی است که چنین تجربه‌ای دارد.


مربی آلمانی لیورپول دوشنبه شب در کنفرانس خبری گفت: «آنها باتجربه‌ترند. این یک واقعیت است، اگر مغازه تجربه وجود داشته باشد آنها باید کمی بفروشند چون تجربه آنها از حضور در چنین مسابقه‌ای از هر تیم دیگری خیلی بیشتر است. تجربه در زندگی خیلی مهم است اما مهم‌ترین موضوع در زندگی و بخصوص فوتبال نیست. اگر شما در یک رقابت باتجربه‌تر باشید امتیاز خوبی دارید اما می‌توانید آن را با انگیزه، آمادگی و سختکوشی جبران کنید و این همان قسمت فوتبال است که من عاشقش هستم. ما هم تجربه خودمان را داریم، ما این تجربه مثبت بردن دو فینال قبلی را نداریم اما برای خودمان تجربه داریم.»


او البته گفت لیورپول باید سطح بازی‌اش را بالا ببرد تا شانسی برای پیروزی بر تیم زین‌الدین زیدان داشته باشد: «می‌خواهیم در سطحی بازی کنیم که شاید عده‌ای بگویند غیرممکن است اما غیرممکن نیست. این دقیقا همان کاری است که باید بکنیم. ما برای رسیدن تا اینجا هر کاری که لازم بوده انجام داده‌ایم و حالا باید دوباره همینطور باشیم آن هم برابر یک تیم خیلی قوی.»

 

1295937


تیم کلوپ کارش را با حضور در پلی‌آف مقابل هوفنهایم آغاز کرد اما حالا با زدن 46 گل در 14 بازی به فینال کیف صعود کرده: «ما واقعا احساس خوبی داریم و فکر می‌کنیم لیاقت رسیدن به این مرحله را داشتیم چون بازیکنان در مسابقات مختلف خودشان را نشان دادند. تا اینجا سفری هیجان‌انگیز بوده و می‌خواهیم بهترین پایان ممکن را برایش رقم بزنیم. ما قدم بزرگی برداشتیم، ما فصل قبل در لیگ چهارم شدیم و همه می‌گفتند اگر وسط هفته در رقابت‌های اروپایی بازی کنیم موفق نمی‌شویم. ما این فصل تا آخر لیگ قهرمانان رفته‌ایم و سهمیه لیگ قهرمانان هم گرفتیم، بنابراین فصل خیلی خوبی داشتیم. شب‌های اروپایی خاص هستند و فکر می‌کنم اگر در ویکی پدیا یا گوگل «شب‌های اروپایی» را جست‌وجو کنید، جواب باید آنفیلد باشد و من خیلی خوشحالم که بخشی از این اتفاق بودم.»
سبک هجومی لیورپول باعث بردهای هیجان‌انگیز این تیم برابر منچسترسیتی و رم در یک‌چهارم‌ و نیمه‌نهایی شد و کلوپ می‌گوید عاقلانه نیست که نگرش خود را عوض کنند: «قطعا من روانشناس نیستم اما اگر یک نفر بگوید در بازی بعدی همه چیز متفاوت خواهد بود، عصبانی می‌شوم. شما نمی‌توانید وارد یک مسابقه فوتبال شوید در حالی که احتمال باخت برای خود متصور نیستید. من این را تجربه کردم، خیلی زیاد اما هنوز زنده‌ام و آدم شادی هم هستم بنابراین زندگی ادامه دارد هرچند شما در لحظه شکست ناراحت باشید.»


مربی سابق بوروسیادورتموند می‌گوید تیمش باید جرات حمله به رئال را داشته باشد: «ما به شیوه‌ای کاملا مثبت تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به بازیکنان نشان دهیم اینکه در چنین مسابقه‌ای واقعا شجاعانه بازی کنی، عاقلانه است. همین کار را در بازی‌های دیگر هم کردیم، آسان نیست که برابر منچسترسیتی یا رم شجاع باشی، هم اینجا هم آنجا اما بچه‌ها این کار را کردند. تا وقتی اینطور بودیم واقعا در بازی بودیم و وقتی خواستیم به دفاع رو بیاوریم نتیجه کمی برایمان ترسناک شد.»

 

1295058


کلوپ نه تنها باور دارد که تیمش در حمله موثرتر است بلکه می‌گوید لیورپول با دفاع تا اینجا پیش نمی‌آمد: «اگر می‌خواستیم مثل بایرن، بارسلونا و رئال مادرید بازی کنیم در همان مرحله گروهی حذف می‌شدیم ما باید سرزنده‌تر از بقیه تیم‌ها بازی کنیم چون مشکل کمبود تجربه داریم. رئال مادرید یک تیم در کلاس جهانی است، ما تیمی طراز اول هستیم و اگر شما با رقیبتان در یک سطح نباشید باید بیشتر زحمت بکشید و سرمایه‌گذاری کنید. این ممکن است به اشتباه منجر شود اما در حال حاضر فکر نمی‌کنم جایگزینی وجود داشته باشد. برای همین است که شیوه کارمان را تغییر نمی‌دهیم.»


لیورپول هفته قبل یک اردوی تمرینی در آب و هوای گرم ماربیا داشت و کلوپ باور دارد که فاصله دو هفته‌ای میان برد 4 بر صفر مقابل برایتون که چهارمی لیورپول در لیگ برتر را قطعی کرد تا فینال لیگ قهرمانان، بهترین فرصت را برای سبک بازی مبتنی بر انرژی تیمش فراهم می‌کند: «همه چیز عالی است چون فصل را به بهترین شکل به پایان رساندیم و به اندازه کافی وقت داشتیم، هیچ عجله‌ای در کار نبود و فرصت بازیابی خوبی برای تیم فراهم شد.»

 

در پایان بازی شنبه مشخص می‌شود رئال سیزدهمین قهرمانی اروپا را به دست می‌آورد یا لیورپول به ششمین جام قاره‌ای می‌رسد. میلان با 7 قهرمانی دومین تیم پرافتخار اروپا بعد از رئال است.


منبع: رویترز

دیدگاه‌ها