کد خبر : 1525943 | 03 خرداد 1397 ساعت 11:53 | 48.6K بازدید | 0 دیدگاه

رسوایی بزرگ در فوتبال اوکراین پیش از فینال CL

سه روز مانده تا فینال چمپیونزلیگ در کیف، رسوایی بزرگی در تبانی در اوکراین فاش شده است.

رسوایی بزرگ در فوتبال اوکراین پیش از فینال CL

به گزارش "ورزش سه"، 35 باشگاه در این تبانی بزرگ دخیل بوده اند ، هر چند که پای شاختار دونتسک و دینامو کیف به این غائله باز نشده است.

 

پلیس اوکراین، 35 باشگاه را در این زمینه متهم کرده که 5 باشگاه آن در بالاترین سطح فوتبال اوکراین هستند: زوریا لوهانسک، ورسلکلا پالتوفا، زیریکا، المپیک دونستک و الوکساندریا. یک داور نیز به دلیل دخیل بودن در این پرونده تبانی دستگیر شده است.

 

 

1304404

 

 

5 گروه خلافکار در این زمینه دخالت داشته اند و 57 اقدام در زمینه تبانی انجام شده است. 328 نفر نیز در این میان دخیل هستند. آرسن آواکوف، وزیر امور داخلی اوکراین در این رابطه گفت:" گروه‌های مجرم شامل روسای باشگاه‌ها، بازیکنان، داورها، مربیان و شهروندان می‌شوند."

 

در حقیقت 4.2 میلیون یورو با شرط بندی در دیدارهای لیگ‌های رده پایین اوکراین جا به جا شده است. در یک کنفرانس خبری، از تمامی مدارک شامل ویدیوها و نوارهای صوتی که مکالمه های در این رابطه را در آن ها وجود دارد، رونمایی شد.

 

فاش شدن این موضوع، در بدترین زمان ممکن برای اوکراینی ها اتفاق افتاد. آنها به زودی میزبان دیدار حساس فینال چمپیونزلیگ بین رئال مادرید و لیورپول هستند و حالا موضوع تبانی، موجی منفی از این کشور در اروپا پخش کرده است.

دیدگاه‌ها