کد خبر : 1526119 | 04 خرداد 1397 ساعت 11:18 | 85.1K بازدید | 0 دیدگاه

ماموریت مشترک پرافتخارها در خاورمیانه؛

رامون دیاز – قلعه نویی؛ رؤیای جلا دادن به طلا!

تیم های طلایی پوش و مطرح ایران و عربستان در انتظار بازگشت به روزهای اوج خود هستند.

رامون دیاز – قلعه نویی؛ رؤیای جلا دادن به طلا!

به گزارش "ورزش سه"، فصل فوتبالی 18-2017 در اکثر نقاط دنیا به پایان رسیده و کشورهای غرب آسیا و حاشیه خلیج فارس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

در فوتبال ایران تیم های پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر و جام حذفی به مقام قهرمانی رسیدند و در کنار آنها، تیم های ذوب آهن اصفهان و سایپا هم توانستند به سهمیه های سوم و چهارم آسیایی دست پیدا کنند.

 

در دیگر کشور این منطقه یعنی عربستان هم تیم فوتبال الهلال به مقام قهرمانی لیگ رسید و الاهلی و النصر در رتبه های بعدی ایستادند. در دیگر جام فوتبال عربستان اما اتفاق جالب توجهی افتاد و پس از اینکه تیم های مطرحی مثل الهلال و الاهلی از رقابت های جام پادشاهی حذف شدند، فرصت مناسب برای قهرمانی به تیم الاتحاد رسید و زردپوشان شهر جده بار دیگر طعم قله نشینی در فوتبال عربستان را چشیدند. آنها با این قهرمانی حالا فرصت حضور دوباره در لیگ قهرمانان را نیز خواهند داشت.

 

1304561

 

مشابه تیم الاتحاد که چند سالی است از بالاترین رده های فوتبال عربستان به پایین آمده و در لیگ امسال هم رتبه نهم را کسب کرد، در فوتبال ایران یک نمونه می توان یافت. تیم طلایی پوش و پرافتخار ایران یعنی سپاهان، چند سال اخیر را در بحران و مشکلات فراوان سپری کرده و حتی امسال در یک قدمی سقوط به دسته پایین تر قرار گرفت.

 

در عربستان تیم الاتحاد 9 سال است که قهرمان لیگ نشده و به جز یک بار نایب قهرمانی، در بقیه فصل ها بین رتبه های سوم تا نهم جابجا شده است. در فوتبال ایران البته وضعیت سپاهان حدود 3 سال بحرانی بوده و آنها به اندازه همتای عربستانی خود از قهرمانی لیگ دور نبوده اند؛ اما در همین سه فصل قرار گرفتن در رتبه های یازدهم، پنجم و چهاردهم نشان دهنده سقوط شدید این تیم مطرح بوده است.

 

حالا پیش از آغاز فصل 19-2018، هر دوی این باشگاه ها عزمی جدی برای بازگشت به روزهای روشن از خود نشان داده اند.

 

الاتحادی ها به پشتوانه قهرمانی در جام پادشاهی و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان، می خواهند برگشتی رویایی به این تورنمنت داشته باشند. این باشگاه با حدود 30 جام معتبر داخلی و 2 بار قهرمانی لیگ قهرمانان و یک قهرمانی در جام برندگان آسیا، با آوردن رامون دیاز، سرمربی موفق الهلال در نظر دارد تا سال 2018 را به شکلی مطلوب برای هواداران خود رقم بزند. دیاز که کارآمدی خود را در عربستان و آسیا نشان داده، مورد توجه تیم های بسیاری قرار داشت اما در نهایت طلایی پوشان جده موفق شدند او را به خدمت بگیرند تا یک فصل جذاب با بازگشت رقیب دیرینه الهلال به کورس قهرمانی در فوتبال عربستان آماده شروع باشد.

 

در ایران هم مسئولان باشگاه سپاهان برای پایان دادن به دوران تلخ سه ساله این تیم، آوردن یک مربی کاربلد را در دستور کار قرار دادند. قهرمان 5 دوره لیگ برتر ایران و نایب قهرمان سال 2007 لیگ قهرمانان که بیشتر از سایر تیم های ایرانی در این تورنمنت حضور داشته، نیاز داشت تا یک مربی بزرگ برای فصل جدید خود استخدام کند. امیر قلعه نویی، مردی که بیشتر از تمام مربیان دیگر در فوتبال ایران عنوان قهرمانی به دست آورده و با همین تیم سپاهان هم 2 سال فوق العاده پشت سر گذاشته، بار دیگر به جمع طلایی پوشان اصفهان پیوست تا سریال بازگرداندن این تیم به روزهای اوج را کارگردانی کند.

 

1304101

 

بدین ترتیب فصل جدید فوتبال در ایران و عربستان با نگاهی ویژه به امیر قلعه نویی و رامون دیاز سپری خواهد شد و همه منتظرند تا ببینند که آیا این دو مربی باتجربه و پرافتخار می توانند سپاهان اصفهان و الاتحاد جده را به روزهای خوش و طلایی خود برگردانند یا اینکه اتفاقات دیگری خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها