کد خبر : 1526141 | 04 خرداد 1397 ساعت 14:30 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

بیم و امیدهای مراکش برای گرفتن میزبانی جام جهانی

خبرهای خوب و بد برای میزبانی مراکش در جام جهانی 2026 در رسانه ها منتشر شده است.

بیم و امیدهای مراکش برای گرفتن میزبانی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، مراکش سعی دارد میزبانی جام جهانی 2026 را به نام خود بزند و در این راه، کار بسیار دشواری دارد زیرا رقیب آنها برای میزبانی جام جهانی، آمریکا خواهد بود. آمریکایی ها تلاش بسیاری برای کسب میزبانی جام جهانی انجام داده اند و قصد دارند به هر شکلی که شده، جام جهانی 2026 در ایالت متحده برگزار شود. با این حال، خبرهای خوب و خبرهای نسبتا بدی برای مراکش در چند روز اخیر منتشر شده است.

 

 

1304581

 

 

خبر بد برای آنها این است که برخی هم قاره ای های مراکش یعنی دیگر کشورهای قاره آفریقا که باید در این راه حامی این کشور باشند، رای خود را به آمریکا داده اند. لیبریا یکی از کشورهایی است که رای آنها برای جام جهانی 2026 به آمریکا داده شده است. موسی بیلیتی، رئیس فدراسیون این کشور، پس از مشاوره با ژرژ ووه آ، رئیس جمهور لیبریا و برنده سابق توپ طلا، تصمیم بر این گرفت که به خاطر آنچه او "لطف فراوان آمریکا در قبال این کشور" دانسته، به آمریکا رای بدهد. البته در این میان، این موضوع که پسر ژرژ وو آ بای تیم ملی آمریکا بازی می‌کند نیز بی تاثیر نبوده است.

 

اما خبر خوب برای مراکشی ها این است که فاطمه سامورا، دبیر کل فیفا، روز یازدهم جوئن را آخرین فرصت برای هرگونه اعتراض از سوی 211 عضو فیفا دانسته است. این بدین معناست که اعتراض اخیر مراکش به رای برخی کشورها مورد قبول قرار گرفته است. در حقیقت مراکش به این معترض بود که کشورهای گوام، پورتو ریکو، یونایتد استیت ویرجین آیلند و آمریکن ساموآ،  همگی تحت پوشش آمریکا هستند و مردم این کشور، شهروند آمریکا به حساب می‌آیند.

 

کارشناسان در این زمینه بر این باورند که در صورت اینکه اعتراض مراکش به صورت رسمی مورد قبول قرار بگیرد، آنها رقابت بسیار نزدیکی با آمریکا برای گرفتن میزبانی جام جهانی خواهند داشت. مراکش پیش از این نیز به قوانینی که اخیرا از سوی فیفا وضع شده و همگی به نفع میزبانی آنها در جام جهانی 2026 است، اعتراض کرده است.

دیدگاه‌ها