کد خبر : 1526164 | 04 خرداد 1397 ساعت 15:57 | 34.8K بازدید | 0 دیدگاه

پارس جنوبی و بحران قراردادهای یکساله

جم 97؛ خالی از ستاره؟

پدیده لیگ برتر فوتبال ایران در فصلی که گذشت در شرایطی قرار گرفته که ممکن است در فصل نقل و انتقالات بهترین بازیکنانش را از دست بدهد.

جم 97؛ خالی از ستاره؟

به گزارش " ورزش سه" پارس جنوبی لیگ برتر هفدهم را به عنوان یک تیم تازه از لیگ یک آمده و با تعدادی از بازیکنان گمنام آغاز کرد اما وقتی در پایان نیم فصل اول این تیم در رده دوم جدول قرار گرفت دیگر بازیکنان این تیم برای اهالی فوتبال و رسانه شناخته شده بودند. پارس جنوبی هرچند در ادامه نتوانست روند موفقیت هایش را ادامه دهد اما در پایان فصل مشخص بود که تعدادی از بهترین بازیکنان این تیم توسط تیم های بزرگتر لیگ برتر شکار خواهند شد.


قراردادهای یکساله


حالا و در فصل نقل و انتقالات باشگاه پارس جنوبی برای حضور در لیگ هجدهم با یک مشکل بزرگ مواجه شده است. بسیاری از بازیکنان قراردادشان با این تیم به پایان رسیده و به عنوان بازیکن آزاد در تیررس تیم های متمول و اسم و رسم دار قرار گرفته اند. در این شرایط پارس می توانست از درخشش بازیکنانش استفاده کند اگر این بازیکنان با این باشگاه قرارداد داشتند اما حالا پارس با توجه به اینکه همه از وضعیت مالی این باشگاه با خبر هستند تنها می تواند شاهد رفتن بازیکنان موثرش به تیم های دیگر باشد چرا که عملا توان رقابت با تیم های پولدار و مشهور را در بازار نخواهد داشت.


سینک و دشتی


با وجود آنکه حتی مهدی تارتار نیز با این تیم قراردادش به پایان رسیده اما دو بازیکن خوبی این تیم یعنی امید سینک و علی دشتی با باشگاه پارس جنوبی قرارداد دارند. باشگاه با این دو بازیکن قرارداد دو ساله بسته و هر دو بازیکن فعلا بازیکن پارس جنوبی هستند. با توجه به اینکه این دو بازیکن در بازار نقل و انتقالات مشتری های خوبی هم دارند می توان گفت پارس در این مورد خوب عمل کرده اما درباره دیگر بازیکنان خوب این تیم اینگونه نیست.


پیشنهادات رنگی


مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی هم ممکن است در پایان فصل از این تیم جدا شود هرچند خبرها از بوشهر حاکی از تمایل طرفین برای ادامه یک فصل دیگر است. با این وجود تعدادی از بازیکنان خوب فصل گذشته پارس اکنون در معرض جدایی از این تیم هستند. میثم تیموری و فرشاد محمدی مهر دو مدافع چپ و راست پارس که نقطه قوت این تیم به حساب می آمدند قراردادشان به پایان رسیده و گفته می شود پیشنهاداتی از دیگر تیم ها دارند. در مورد محمدی مهر و تیموری حتی از علاقه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم صحبت می شود. گفته می شود تیموری از ذوب آهن و محمدی مهر از سپاهان پیشنهاد دارند ضمن اینکه همانطور که گفته شد فعل و انفعالات نقل و انتقالاتی استقلال و پرسپولیس مثل مشخص شدن تکلیف جدا شده های استقلال و یا باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس می تواند این دو بازیکن را به این دو باشگاه پرطرفدار هم نزدیک کند. علی دشتی و امید سینک را اما می توان دو تا دیگر از مهره های خوب پارس جنوبی در فصل گذشته به حساب آورد. هر دو البته در فصل گذشته دچار مصدومیت شدند با این حال و با وجود اینکه این دو بازیکن با پارس جنوبی قرارداد دارند اما گفته می شود به دنبال گرفتن رضایتنامه شان از پارس هستند. شنیده می شود که نساجی و سایپا تمایل به جذب دشتی دارند و در مورد سینک خبری منتشر شد که استقلال نیز یکی از مشتری های این بازیکن است. ایمان سلیمی مدافع جوان پارس که قراردادش به پایان رسیده نیز گفته می شود از سه باشگاه پرسپولیس، سپاهان و استقلال پیشنهاداتی دریافت کرده است. درباره محسن فروزان دروازه بان پارس و یکی دیگر از بهترین های تیم در این فصل نیز گفته می شود چند پیشنهاد لیگ برتری وجود دارد. او در نیم فصل هم از سپاهان پیشنهاد داشت اما در پارس جنوبی ماند. محمد نوری هافبک باتجربه این تیم بعد از یک نیم فصل حضور در بوشهر احتمالا تا پایان نقل و انتقالات برای ادامه همکاری با این تیم صبر خواهد کرد. هرچند همیشه در بازار نقل و انتقالات اخبار نادرست و شایعات برای بازارگرمی بازیکنان و جذب مخاطب رسانه ها وجود دارد اما با توجه به سطح کیفی بازیکنان حاضر در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران داشتن پیشنهاد برای بهترین بازیکنان تیم پنجم لیگ نمی تواند دور از انتظار باشد.


پارس در لیگ آینده؟

 

پارس جنوبی با این وصف در لیگ آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟این تیم اگر به دنبال اهداف بزرگتری باشد باید با دست پر وارد بازار نقل و انتقالات شود. این تیم ابتدا باید بازیکنان خوب فصل گذشته اش را حفظ کرده و سپس بازیکنان با کیفیتی را برای رفع نقاط ضعفش جذب کند. اما اگر پارس جنوبی بخواهد تیپ یک تیم سازنده را در لیگ برتر بگیرد می تواند دست به استعدادیابی زده و جوانان و با استعدادهای لیگ ها و رده های پایین تر را بگیرد. اما روشی که باشگاه پارس جنوبی در لیگ هفدهم به کار گرفت عملا چنین چیزی را نشان نمی داد چرا که اگر این تیم قصد داشت یک تیم سازنده باشد باید با بازیکنانش قراردادهای طولانی مدت می بست تا در نقل و انتقالات بتواند با فروش آن ها در آمد کسب کرده و آن را خرج جذب استعدادهای جوان و جویای نام کند. اما شرایط پارس جنوبی به گونه ای است که در حال حاضر بهترین بازیکنانش در شرف جدا شدن هستند و آنچه تاامروز شنیده ام وضعیت نامساعد مالی است. با این وجود پارس فصل آینده چگونه خواهد بود؟

دیدگاه‌ها