کد خبر : 1526254 | 05 خرداد 1397 ساعت 09:28 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

سکوت نساجی مقابل هیاهوی خونه به خونه؛

فوتبال ایران در آزمون سلامت

باشگاه خونه به خونه همچنان به دنبال اثبات رخ دادن تبانی و تخلف در بازی پایان فصل نساجی است ولی مسؤولان تیم قائم‌شهری موضع سکوت پیش گرفته‌اند.

فوتبال ایران در آزمون سلامت 

به گزارش "ورزش سه"، جدال تیم‌های مازندرانی خونه به خونه بابل و نساجی قائم‌شهر طی دو سال گذشته لیگ یک جذابیت زیادی را در کنار حواشی متعددی در پی داشته که جدال آنها به دلیل جایگاه جدولی و شانس صعودشان به لیگ برتر، در دور برگشت و به ویژه هفته‌های پایانی فصل اخیر لیگ دسته اول به اوج خود رسید و البته تا به امروز هم ادامه دارد!

 

خونه به خونه تا قبل از هفته سی و چهارم فصل اخیر لیگ یک تیم دوم جدول بود و شانس بیشتری نسبت به نساجی برای راهیابی به لیگ برتر داشت، اما در نهایت این قائم‌شهری‌ها بودند که توانستند با برتری ۶ بر صفر در دیدار خارج از خانه مقابل راه‌آهن تهران قعرنشین و تنها تفاضل گل بهتر نسبت به تیم بابلی، به‌عنوان دومین تیم به لیگ برتر صعود کنند.

 

شایعات تبانی، محکم بازی نکردن یا عملکرد غیر واقعی تیم‌ها، پاداش به رقبای مدعیان و از سوی دیگر استفاده از بازیکنی با شناسنامه تقلبی، در هفته‌های پایانی لیگ یک بارها و بارها از سوی مسؤولان باشگاه‌هایی که مدعی صعود به لیگ برتر بودند، در رسانه‌ها مطرح شد ولی هنوز هم این قصه‌ها به پایان نرسیده است.

 

آنچه باشگاه خونه به خونه مدعی شده، نمایش ضعیف بازیکنان راه‌آهن در آخرین بازی فصل مقابل راه‌آهن تهران است؛ مسؤولان تیم بابلی با انتشار فیلم و صدور بیانیه‌ای به  مسائل مختلفی تاکید داشته‌اند که برای مثال می‌توان به این ادعاها اشاره کرد: «بعضی از بازیکنان راه‌آهن پست اصلی خود را ترک کرده‌اند تا بازیکنان نساجی در شرایط بهتری برای موقعیت‌سازی و گلزنی قرار بگیرند»، «بازیکنانی هستند که بدون توجه به سایر بازیکنان تیم، به بازیکنان نساجی آشکارا پاس می‌دهند.»، «مدافع راه‌آهن کوچک‌ترین تلاشی برای جلوگیری از شوت‌زنی و موقعیت‌سازی بازیکن نساجی از خود به خرج نمی‌دهد و به تقابل با بازیکن حریف تن نمی‌دهد.» و ... .

 

با وجود اینکه باشگاه خونه به خونه از روز پایان بازی‌های لیگ یک تا به امروز به طور جدی برای اثبات این تخلفات در لیگ یک تلاش می‌کند تا بتواند لیگ برتری شود، اما مدیران باشگاه نساجی به غیر از شکایت از برخی رسانه‌ها، هیچ واکنشی پیرامون ادعاهای باشگاه بابلی نداشته‌اند، پاسخی نداده‌اند و موضع سکوت پیش گرفته‌اند تا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رای نهایی را در این پرونده صادر کند؛ اگرچه بعد از صدور رای آنها نیز صحبتهایی خواهند داشت.

 

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به غیر از اطلاعیه‌ای که دو روز قبل انتشار داد و عنوان کرد قرار بوده ساعت ۱۴ پنج‌شنبه، سوم خردادماه جلسه رسیدگی به پرونده شکایت خونه به خونه بابل برگزار شود ولی هیچ یک از مسؤولان این باشگاه در این نشست حضور پیدا نکردند و به همین دلیل آنها تصمیم خود را اتخاذ می‌کنند.

 

پس از این اطلاعیه، وکیل باشگاه خونه به خونه پاسخی به کمیته اخلاق داد که قرار به برگزاری جلسه رسیدگی نبوده، هیچ نامه رسمی به آنها داده نشده و تنها قرار به نشستی بین او و تورک، رییس کمیته اخلاق فدراسیون بوده است.

 

با این حال بعد از اطلاعیه رسمی کمیته اخلاق و اظهارات جدید وکیل خونه به خونه بابل، باز هم مسؤولان باشگاه نساجی سکوت پیشه کرده‌اند و قصد ندارند وارد جنجال‌های ایجاد شده‌ی بعد از لیگ یک شوند و به نظر می‌رسد معتقد هستند بازیکنان فوتبال ایران پاک هستند و دست به چنین کارهایی برای تغییر سرنوشت تیم‌ها نمی‌زنند. آنها با نمایش فیلم بازی های دیگر راه آهن به سطح فنی حریف در آخرین بازی لیگ اشاره کرده و خود را از تخلف مبرا می دانند.

دیدگاه‌ها