کد خبر : 1526375 | 05 خرداد 1397 ساعت 15:27 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت ستاره الدحیل از برگزاری جام جهانی در قطر

ستاره کره ای تیم الدحیل از میزبانی قطر از رقابت های جام جهانی 2022 حمایت کرد.

به گزارش " ورزش سه" نام تائه هی هافبک هجومی و وینگر تیم الدحیل فصلی خوب را با این تیم قطری سپری کرد و علاوه بر صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به سه جام قهرمانی لیگ ستارگان، امیر کاپ و قطر کاپ دست یابد. تائه هی که نامش در میان بازیکنان کره ای حاضر در جام جهانی 2018 حضور ندارد بعد از پیروزی تیمش با نتیجه دو بریک در فینال جام حذفی برابر الریان درباره کیفیت ورزشگاه خلیفه دوحه گفت:« این یک ورزشگاه در کلاس جهانی است با یک چمن عالی و راحت برای مسابقه و یک سیستم خنک کننده در فضای باز است و به طرز خارق العاده ای دمای داخل استادیوم را 20 درجه سانتیگراد کاهش می دهد.» او همچنین افزود:« پیروزی در این ورزشگاه و در حضور وزیر خارجه قطر و رئیس فدراسیون این کشور و با حضور 45 هزار تماشاگر رویای هر بازیکن فوتبال است.»


ستاره کره ای تیم الدحیل درباره عدم حضورش در جام جهانی 2018 روسیه گفت:« حضور در جام جهانی مهمترین هدف هربازیکن است و من از این قاعده مستثنی نیستم. زمانی که ده سال داشتم جام جهانی در کشور من به عنوان اولین کشور آسیایی میزبان جام جهانی برگزار شد و از همان زمان همیشه علاقمند به حضور در رقابت های جام جهانی بوده ام. وقتی که پارک جی سونگ برابر تیم نسل طلایی پرتغال گلزنی کرد من و دوستانم جشن گرفتیم که تیم کشورمان توانست از گروه خودش صعود کند.»

 

1304833


او همچنین افزود:« راستش پیروزی در جام پادشاهی در یکی از ورزشگاه های جام جهانی 2022 تجربه ای هیجان انگیز بود و باعث شد که من به طور موقت عدم حضورم در جام جهانی را فراموش کنم. » او اضافه کرد:« قطر دومین کشور آسیایی است که میزبانی جام جهانی را برعهده خواهد داشت و این جدا از یادآوری خاطرات خوشی که از میزبانی کره جنوبی در جام جهانی داریم انگیزه خوبی برای من به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای ایجاد می کند.»


نام تائه هی در ادامه گفت:« من در سال 2016 پنج عنوان در لیگ و جام های حذفی به دست آوردم و بهترین بازیکن انتخاب شدم. من همیشه این خاطرات را گرامی می دانم اما بهترین عنوان برای این باشگاه، پیروزی در جام حذفی سال 2018 در ورزشگاه خلیفه بود.»


بازیکن سابق تیم ملی کره جنوبی همچنین گفت:« زمانی که قطر میزبان جام جهانی 2022 است من 31 ساله خواهم بود و به طرز عمیقی احساس می کنم قطر خانه دوم من است. ورزشگاه خلیفه می تواند مثل صحنه یک تئاتر و یک نمایش باشد و امیدوارم رویای حضور من در جام جهانی برآورده شود. البته کره جنوبی در عرصه بین المللی خیلی پیشروتر بوده و من بخشی از تیم ملی کشورم بودم که مدال برنز در المپیک 2012 لندن را به دست آورد و مهمترین مسابقه زندگی ام بازی در جام ملت های آسیا در سال 2015 بود که در وقت های اضافی مقابل استرالیا شکست خوردیم.»


او همچنین گفت:« جام جهانی مسابقاتی مقدس برای تمام فوتبالیست ها است و آخرین شانس من برای حضور در مسابقات جام جهانی سال 2022 قطر است و امیدوارم رویای من برآورده شود. اما اگر نتوانم در بزرگترین اتفاق ورزشی کشور قطر حضور داشته باشم به عنوان یک هوادار برای کره جنوبی و قطر باقی خواهم ماند. مردم قطر به من عشق و احترام داده اند و من از همه واقعا تشکر می کنم. قطر به من حس ارزشمند بردن جام را در ورزشگاه جام جهانی داد و من می گویم: قطر متشکرم.»

دیدگاه‌ها