کد خبر : 1526468 | 05 خرداد 1397 ساعت 22:15 | 32.8K بازدید | 0 دیدگاه

19 روز تا جام جهانی، به یاد گریه «گاتزا» (عکس)

گاتزا، اروپایی ترین فوتبالیست بریتانیا بود، همان کسی که اشک هایش به شبکه علمی تلویزیون بریتانیا رخنه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، شاید خیلی ها با عدد 19 یاد اتفاقات دیگر فوتبالی بیفتند اما آن ها که این ورزش و حواشی اش را دقیق تر دنبال کرده باشند، به یاد شماره پیراهن پل گاسکوئین فوق ستاره سال های نه چندان دور انگلستان می افتند.

سایت رسمی فیفا نیز امروز را با خاطره ای به یاد ماندنی از پل گاسکوئین سپری کرد. فیفا نوشت:« تصویر جذاب از زندگی حرفه این بازیکن زمانی رقم خورد که او پس از دریافت کارت زرد مقابل آلمان، در هشتمین دقیقه از وقت های اضافی گریه کرد…»



پل گاسکوئین ستاره دهه 90 فوتبال انگلستان و جهان بود که پس از حضور در لاتزیو، به او لقب «گاتزا» تعلق گرفت. وی یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلستان و البته یکی از محبوب ترین و شاید پرهوادارترین فوتبالیست بریتانیا بوده است. اما این دلیل این محبوبیت چیست؟

بدون شک مهم ترین دلیلش به جام جهانی 1990 باز می گردد. جایی که پس از دریافت کارت زرد در بازی نیمه نهایی مقابل آلمان و محرومیت از فینال احتمالی، گاتزا شروع کرد به اشک ریختن و صحنه گریه او به صورت زنده از تلویزیون پخش شد تا میلیون ها انگلیسی در سراسر دنیا، همراه با گاسکوئین اشک بریزند...

 

1305023

 



او پیش و پس از آن اتفاق نیز بارها گریه کرده بود و افراد تحت تاثیر قرار گرفته بودند و بدون شک نقطه عطف و مهم ترین علت محبوبیت بی حد و حصر این بازیکن، گریه کردن در نیمه نهایی جام جهانی بود.

 

1305024



با این حال، برخی رفتارهای انگلیسی، از جمله صحبت کردن به این زبان و همچنین مردم داری و استفاده از کارهای تکنیکی در زمین مسابقه باعث شد تا هافبک تیم های تاتنهام هاتسپر، لاتزیو و... این قدر دوست داشتنی جلوه کند.



اما پلِ دوست داشتنی، این روزها در 50 سالگی، بدترین دوران عمرش را سپری می کند. او به خاطر مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی به وضعیتی نامطلوب دچار شده و حتی از محبوبیتش نیز تا حدی کاسته شده است.

 

 

دیدگاه‌ها