کد خبر : 1526547 | 06 خرداد 1397 ساعت 09:40 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

پایان سربازگیری؛ تراکتور خصوصی شد

آموزشی مضاعف سربازهای لیگ در لیگ یک!

واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی این تیم را از چرخه نظامی ها خارج می کند و عملا بازیکن سرباز جدیدی نمی تواند در لیگ برتر به میدان برود!

آموزشی مضاعف سربازهای لیگ در لیگ یک!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه تراکتورسازی در دو سه سال گذشته با توجه به سقوط فجرسپاسی و ملوان به لیگ دسته اول تنها باشگاه نظامی حاضر در لیگ برتر بوده و به همین دلیل بازیکنان مطرحی که قصد گذراندن خدمت سربازی شان را داشتند، بدون هیچ دغدغه ای راهی این تیم می شدند. از این رو آنها به عنوان سرباز برای تراکتور بازی می کردند که این موضوع واکنش های منفی زیادی را در پی داشت.


حالا از این پس دیگر هیچ بازیکن سربازی نمی تواند به عضویت تراکتور در بیاید و خدمت خود را بگذراند. باشگاه تراکتورسازی شب گذشته بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت به بخش خصوصی و محمدرضا زنوزی واگذار شد و دیگر هیچ فعالیت نظامی در آن انجام نخواهد شد. از آنجایی که صد درصد سهام واگذار می شود، این باشگاه دیگر نظامی محسوب نمی شود و طبیعتا نمی تواند بازیکن سربازی به خدمت بگیرد. در این باره بحث هایی وجود داشت مبنی براینکه چند درصد از سهام باشگاه در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح باقی بماند تا رفت و آمد بازیکنان سرباز به مشکل نخورد اما در نهایت صد درصد سهام به زنوزی واگذار شد تا عملا راه حضور سرباز ها در تراکتور سد شود.


سربازان کنونی چه می شوند؟


یکی از مسائل مهم در این خصوص بازیکنانی است که سال گذشته به عنوان سرباز راهی تراکتور شدند و هم اکنون از خدمت شان باقی مانده است. بازیکنانی مثل احسان پهلوان، مهدی مهدی پور، رضا شربتی، دانیال اسماعیلی فر و ... که یکسال دیگر از سربازی شان مانده است. طبق صحبت های انجام شده این بازیکنان خدمت خود را تا پایان در تراکتورسازی می گذرانند و مشکلی برایشان پیش نمی آید و قانون منع جذب بازیکن سرباز از حالا به بعد اجرا می شود. البته در لیست بازیکنان تیم های پایه تراکتورسازی برخی بازیکنان حضور دارند که سرباز هستند اما از نظر فنی به کار کادرهای فنی نمی آیند که قرار است با این بازیکنان مذاکره شود و شاید در این بین دو سه نفر بقیه خدمت شان را در ارگان های دیگر سپری کنند.

 

1305187


سربازان به لیگ یک می روند


بی تردید حذف تراکتور از جمع تیم های نظامی ضربه محکمی به ستاره های مشمول خدمت سربازی لیگ برتر می زند چراکه به غیر از تراکتورسازی هیچ تیم نظامی دیگری در لیگ برتر وجود ندارد. به عبارت بهتر اگر تراکتور زیرنظر سپاه باقی نماند و خصوصی شود، از این پس سربازان برای اینکه خدمت خود را بگذرانند باید به لیگ دسته اول بروند و به عضویت فجرسپاسی و ملوان در بیایند که این مساله برای ستاره های مطرح لیگ برتر هرگز اتفاق خوبی نیست. هرچند که فجر و ملوان فرصت خوبی می یابند تا بازیکنان خوب را جذب و از آنها استفاده کنند.
از این رو شاید این اتفاق مسئولان نیروهای مسلح و نظام وظیفه را هوشیار کند تا در قوانین بازیکنان سرباز تغییراتی به وجود بیاورند. طبیعتا بازیکنی که چند سال در لیگ برتر بازی کرده و جزو بهترین نفرات تیم خود محسوب می شود، اگر بخواهد برای گذراندن خدمت سربازی اش دو سال به لیگ یک بروند، می تواند به قیمت نابودی فوتبالش تمام شود و این اتفاق به سود فوتبال نیست. شاید بتوان قوانینی که بارها درباره اش بحث را تغییر داد و راهکار جدیدی برای نفرات سرباز فوتبال پیدا کرد.

 

دیدگاه‌ها