کد خبر : 1526586 | 06 خرداد 1397 ساعت 11:30 | 386.6K بازدید | 0 دیدگاه

میران: با این فن جودوکاران هم روی تاتامی تسلیم می شوند

آنالیز فن جودوی راموس به صلاح!

قهرمان سابق جودوی جهان گفت: وقتی خطای راموس روی صلاح را دیدم، یاد مسابقات خودم افتادم.

آنالیز فن جودوی راموس به صلاح!

به گزارش "ورزش سه"، حرکت عجیب راموس و خطای شدید کاپیتان رئال مادرید که باعث مصدومیت شدید محمد صلاح و بر باد رفتن رویای جام جهانی برای ستاره مصری شد؛ انتقادات زیادی را در پی داشته است.


در فضای مجازی خطای راموس و حرکتی که او روی صلاح انجام داد، به یک فن در رشته جودو تشبیه شده و برخی آن را حرکت عمدی از سوی کاپیتان خشن رئال مادرید می دانند.


برای اطلاع از اینکه چقدر حرکت راموس با جودوکاران شباهت داشته، با "محمود میران" قهرمان سابق جودوی ایران و جهان تماس گرفتیم.


در ادامه توضیحات محمود میران در گفت و گو با "ورزش سه"  را درباره خطای عجیب سرخیو راموس روی محمد صلاح می خوانید.


فن «کانست» راموس به صلاح


من بازی را کامل دیدم و از نظر من هم خطای راموس روی صلاح شبیه فنون جودو بود. شاید بیشتر بتوانیم این حرکت را به فن «کانست» در جودو تشبیه کنیم. یک دست گرو گرفته می شود و حریف به سمت شانه دیگر به زمین کوبیده می شود.


با این فن جودوکاران تسلیم می شوند


در جودو وقتی چنین حالتی پیش می آید که حریف بخواهد روی آرنج دست جودوکار مقابل فشار بیاورد. این گرو گرفتن دست و فشار به آرنج حریف باعث می شود که جودوکار مقابل خیلی زود تسلیم شود.


حرکت راموس برنامه ریزی شده بود!


شکل اجرای این فن از سوی سرخیو راموس نشان می دهد که حرکتش غیرعمدی نبود. فوتبال که با دست و چنین حرکاتی کاری ندارد. از نظر من این خطا از سوی کاپیتان رئال مادرید برنامه ریزی شده بود و او به شکل عجیبی محمد صلاح را به زمین زد.

 

1305221


یاد مسابقات خودم افتادم!


وقتی این صحنه را دیدم، یاد مسابقات خودم افتادم. البته کمی خنده ام گرفت که چنین حرکتی در زمین فوتبال آن هم در آن سطح بالا رخ داده است. فینال لیگ قهرمانان اروپا شبیه تاتامی جودو شده بود.


بعید می دانم صلاح به جام جهانی برسد


آسیب دیدگی ناشی از اجرای این فن از ناحیه سر کتف است. این بخش از بدن جای حساسی است که برای بهبود وضعیت ورزشکار نیاز به ۳ تا ۴ هفته استراحت مطلق دارد. شدت آسیب دیدگی صلاح خیلی بالاست چون وزن ۲ نفر روی یک کتف او پایین آمد. بعید می دانم با چنین وضعیتی صلاح به جام جهانی برسد.

دیدگاه‌ها