کد خبر : 1526626 | 06 خرداد 1397 ساعت 14:39 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

جمع مدال‌های تکواندوکاران به 7 رسید

احمدی نقره ای شد؛ ایران همچنان در حسرت طلا

در پایان دومین روز از بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز توسط هوگوپوشان کشورمان کسب شد تا جمع مدال‌های ایران به عدد 7 برسد.

احمدی نقره ای شد؛ ایران همچنان در حسرت طلا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2018 – ویتنام با حضور 267 تکواندوکار از 34 کشور از روز گذشته (شنبه – 5 خردادماه) در سالن «پوتوا» هوشیمینه آغاز و فردا به پایان می‌رسد.


در دومین روز این رقابت‌ها، مبارزات هوگوپوشان اوزان 63-، 80- و 87- کیلوگرم مردان و 53-، 67- و 73- کیلوگرم گروه زنان پیگیری شد که سروش احمدی (وزن 63- کیلوگرم)، مهدی خدا بخشی (وزن 80- کیلوگرم)، پوریا عرفانیان و احمد محمدی (وزن 87- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (وزن 67- کیلوگرم) و هانیه اخلاقی (وزن 73- کیلوگرم) بر روی شیاپ‌چانگ رفتند.


سروش احمدی تنها تکواندوکار ایرانی که در روز دوم به فینال رسیده بود، در وزن 63- کیلوگرم کشورمان پس از یک‌دور استراحت در اولین مبارزه برابر «آرون آگوجوف» فیلیپینی با نتیجه 20 بر 7 به برتری رسید، سپس به مصاف «دانگ کوان فام» از ویتنام رفت و 79 بر 9 پیروز شد. سروش در مرحله نیمه‌نهایی نیز رو در روی «تومنبایر مولوم» از مغولستان مغولستان قرار گرفت و موفق شد نتیجه را 17 بر 4 به نفع خود به پایان برساند. او در فینال با «گانگ مین چو» کره ای مبارزه کرد و با واگذاری نتیجه (17 بر 13) به مدال نقره رسید.


سروش احمدی بر سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد و مهدی خدابخشی و احمد محمدی به مدال برنز رسیدند اما پوریا عرفانیان، ملیکا میرحسینی و هانیه اخلاقی در یک قدمی سکو از کسب مدال بازماندند.


روز گذشته (شنبه) و در پایان رقابت های روز نخست فرزان عاشورزاده، مهدی جلالی و ناهید کیانی عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند و آرمین هادی پور نیز به نشان برنز دست یافت. ابراهیم صفری، کیانا اخوان و سودابه پورصادقی نیز از کسب مدال بازماندند.


فردا (دوشنبه – 7 خردادماه) و در روز پایانی، مبارزات تکواندوکاران اوزان 68- و 87+ کیلوگرم گروه مردان و 62- و 73+ کیلوگرم گروه زنان پیگیری خواهد شد که امیرمحمد بخشی، محمدسالار وحیدی، سعید رجبی، سجاد مردانی، کیمیا علیزاده و زهرا پوراسماعیل به عنوان نمایندگان ایران در روز پایانی هستند.


هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی‌راد به عنوان مربی است. هدایت تیم زنان نیز برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و مهناز حسین زاده به عنوان مربی است.


گفتنی است؛ مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

دیدگاه‌ها