کد خبر : 1526786 | 07 خرداد 1397 ساعت 09:04 | 42.6K بازدید | 0 دیدگاه

گمانه‌زنی‌های ادامه‌دار برای کنار رفتن از تیم ملی؛

جدال مصدوم‌ها برای فرار از قلم قرمز کی‌روش

نفرات آسیب دیده حاضر در لیست ۲۴ نفره تیم ملی ایران شانس کمتری از سایر بازیکنان برای حضور در فهرست نهایی جام جهانی دارند.

جدال مصدوم‌ها برای فرار از قلم قرمز کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش قبل از دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان ۳۵ بازیکن را به اردوی تیم ملی ایران فراخواند و با وجود اینکه برخی نفرات در این مسابقه به میدان رفتند، اما در فهرست ۲۴ نفره‌ای که پس از بازی با ازبک‌ها و برای آخرین اردوی قبل از جام جهانی اعلام شد، جایی نداشتند.

 

در زمان مشخص شدن فهرست تیم ملی ایران، نام نفراتی در این بین بود که با وجود مصدومیت به آخرین اردوی قبل از جام جهانی دعوت شدند یا در هفته‌های قبل از آن آسیب دیدگی جدی داشتند که شاخص‌ترین آنها اشکان دژاگه، کاپیتان دوم ایران بود.

 

تیم ملی ایران ۱۹ روز دیگر در نخستین مسابقه جام جهانی باید به مصاف تیم مراکش برود، اما قبل از آغاز این رقابت‌ها باید فهرست ۲۳ نفره را مشخص کند و کارلوس کی‌روش باید یکی از ۲۴ بازیکنی که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند را کنار بگذارد؛ اقدامی که به نظر می‌رسد سرمربی ایران برخلاف دو فهرست قبلی، تا آخرین زمان ممکن برای ارسال لیست تیمش به فیفا، اعلام نخواهد کرد.

 

از بین بازیکنانی که در حال حاضر در اردوی تیم ملی ایران حضور دارند، بیشتر از هر بازیکنی، مصدومان ماه‌های اخیر یا فعلی جزو گزینه‌های احتمالی کنار رفتن از فهرست ۲۳ نفره هستند و هیچ بعید نیست یکی از کاپیتان‌ها، بازیکنی باشد که کی‌روش به اجبار باید او را در آخرین لحظه به جام جهانی نبرد.

 

* اشکان دژاگه؛ کی‌روش می‌خواهد برسی!

 

اشکان دژاگه طی دو سال اخیر کمترین بازی را نه تنها بین ملی پوشان، بلکه بین تمام بازیکنانی که حتی یک بار هم در راه جام جهانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، داشته اما با این حال همواره جزو منتخبین کارلوس کی‌روش بوده و طبق صحبت‌هایی که حدود ۷۰ روز قبل با مجله بیلد آلمان داشت، به طور قطع از حضورش در جام جهانی گفت ولی هنوز او وضعیت کاملا مشخصی ندارد.

 

کاپیتان دو رگه تیم ملی ایران بعد از آنکه در دو بازی تدارکاتی مقابل پاناما و ونزوئلا به میدان رفت و یک گل هم از روی نقطه پنالتی برابر پاناما به ثمر رساند، بعد از ۷ ماه مصدومیت برای یک تیم باشگاهی به میدان رفت و به‌عنوان بازیکن تعویضی ناتینگهام فارست انگلیس ۱۵ دقیقه برابر فولام، تیم پیشین خود به میدان رفت.

 

دژاگه در حالی چهاردهم بهمن ماه ۹۶ برای ناتینگهام فارست که در نقل و انتقالات زمستانی به آن اضافه شده بود، به میدان رفت که پیش از آن آخرین بازی خود را در تاریخ‌های چهارم و هشتم خردادماه ۹۶ در دو بازی رفت و برگشت مرحله پلی‌آف بوندس لیگا برای ولفسبورگ مقابل آینتراخت برانشوایگ به صورت تعویضی انجام داد و مجموعا ۳۱ دقیقه در زمین حضور داشت.

 

1304111

 

اما قبل از این دو مسابقه در مرحله پلی‌آف بوندس لیگا، آخرین بازی دژاگه به یک سال و دو ماه قبل از آن برمی‌گشت؛ جایی که او در تاریخ سیزدهم فروردین ماه ۹۵ برای العربی برابر ام صلال به میدان رفت ولی پس از آن بخاطر آسیب دیدگی‌های پی در پی که بیشترشان از ناحیه زانو بود، نتوانست برای تیم‌های باشگاهی بازی کند.

 

با وجود اینکه دژاگه آخرین بازی ملی و باشگاهی خود را ۱۱۵ روز قبل به‌عنوان بازیکن تعویضی برای ناتینگهام فارست انجام داد و بعد از آن مصدوم شد، اما همیشه جزو مورد علاقه‌ترین نفرات کی‌روش بوده است؛ طوری که سرمربی تیم ملی ایران پس از آسیب دیدگی او تصمیم گرفت کادر پزشکی خود روند بهبود او را زیر نظر بگیرند.

 

دژاگه بعد از سه ماه و نیم، ۶ روز قبل در تمرین تیم ملی ایران در کمپ بشیکتاش با پوشیدن کفش استوک پا به توپ شد تا بهترین خبر را به کی‌روش در آستانه جام جهانی بدهد اما او در این مدت باز هم جانب احتیاط را رعایت کرده و در برخی مقاطع با کفش‌های رانینگ در تمرینات حاضر شده تا وضعیت او نسبت به سایر نفرات مبهم باشد.

 

بدون شک اگر دژاگه به طور کامل آماده شود و مصدومیتی نداشته باشد یا حتی  اگر به ۸۰ درصد  آمادگی فنی برسد، جزو لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی قرار می‌گیرد و هیچ بعید نیست کی‌روش مثل چهار سال قبل او را به‌عنوان ۱۱ بازیکن اصلی وارد زمین کند تا از تکنیک، تجربه، پاس‌های دقیق و چشم‌نواز، سرعت و مهم‌تر از همه تجربه او بهره بگیرد.

 

* شجاعی می‌خواهد کاپیتان بماند

 

اینکه بخواهیم مسعود شجاعی را جزو بازیکنان مصدوم یا آسیب دیده‌های سابق عنوان کنیم، بدون شک آمار او خلاف آن را اثبات خواهند کرد ولی با این حال نمی‌توان از این اتفاق چشم پوشید که کاپیتان تیم ملی یک مقطع در دور برگشت فصل ۱۸-۲۰۱۷ با مصدومیت مواجه شد و یک مرتبه دیگر هم دو بازی آخر سوپر لیگ و جام حذفی یونان را به همین خاطر از دست داد.

 

شجاعی در فصل ۱۷-۲۰۱۶ در تمام بازی‌های سوپر لیگ یونان برای پانیونیوس به میدان رفت، در دور رفت امسال هم ۱۱ بازی برای این تیم انجام داد که سه گل هم به ثمر رساند و در نیم‌فصل دوم هم که به عضویت باشگاه آ اِ ک آتن درآمد، ۱۲ بازی انجام داد و همراه این تیم به قهرمانی رسید.

 

کاپیتان اول تیم ملی ایران در دور برگشت فصل اخیر سوپر لیگ یونان ۶ بازی بازیکن ثابت آ اِ ک بود ولی در نیمی دیگر از دیدارها به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفت ولی در این مدت نمایش خوبی در ترکیب تیم قهرمان ارائه داد و موفق شد در بهترین شرایط و بعد از سه اردو دوری، مجددا به لیست تیم ملی بازگردد و شانس تجربه سومین جام جهانی را به دست بیاورد.

 

 

شجاعی پس از دو بازی غیبت در آخرین دیدارهای آ اِ ک آتن و بازگشت به ایران، زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی کار کرد و خیلی زود نرم‌دوی را آغاز کرد و در اردوی استانبول هم در کنار پیگیری روند درمان، به کار با توپ پرداخت و در بازی‌های درون تیمی حضور پیدا کرد تا نشان دهد اثری از آسیب دیدگی در او دیده نمی‌شود و به مرز آمادگی رسیده است.

 

مطمئنا اگر شجاعی هم هیچ مصدومیتی نداشته باشد، همانند دژاگه جزو لیست نهایی تیم ملی ایران قرار می‌گیرد و احتمال بازی کردن در جام جهانی را خواهد داشت تا در میانه زمین دوباره نمایش درخشان خود را داشته باشد ولی او هم مثل اشکان و دیگر ملی پوشان هنوز از قرار گرفتن در لیست ۲۳ نفره اطمینان خاطر ندارد.

 

البته نکته‌ای که شجاعی را نسبت به سایرین متفاوت می‌کند، ارتباط نزدیک او با کی‌روش و تجربه و رهبری‌اش در بین ملی پوشان است که سرمربی تیم ایران را مجاب خواهد کرد نتواند از نام او و حتی دژاگه عبور کند.

 

* ابراهیمی، فرمانده و جانشین مطمئن

 

هافبک میانی استقلال یکی از بهترین نفرات این تیم طی سالیان اخیر بوده و در لیگ هفدهم هم یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را پشت سر گذاشت و تلاش زیادی کرد تا علاوه بر مثمر ثمر بودن برای تیم، نظر کارلوس کی‌روش را هم جلب کند تا او در میان هافبک دفاعی‌های پُر شماری که در اردوها دارد، او را به جام جهانی ببرد.

 

امید ابراهیمی یکی از بازیکنان تیم ملی ایران است که بعید به نظر می‌رسد بتوان او را جزو فهرست نهایی جام جهانی ندانست چراکه غیبت سعید عزت‌اللهی در دیدار اول مقابل مراکش و از سوی دیگر کمبود هافبک‌های دفاعی در لیست ۲۴ نفره که حتی کی‌روش را مجبور کرده از انصاری‌فرد در این پست بهره بگیرد، موجب خواهد شد فرمانده خط میانی استقلال را یکی از مسافران روسیه بدانیم.

 

 

اما امید ابراهیمی هم مثل شجاعی فصل را با مصدومیت به پایان برد و بعد از آنکه در دیدار رفت استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر ذوب‌آهن مصدوم شد، در مسابقه برگشت نتوانست آبی پوشان را همراهی کند و زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی کارش را دنبال کرد تا به مرز آمادگی برسد.

 

ابراهیمی دو روز قبل در جمع خبرنگاران گفت مصدومیتم کاملا برطرف شده، از نظر بدنی کاملا آماده هستم و می‌توانم در نخستین بازی تیم ملی ایران به میدان بروم که بدون شک این اتفاق برای کی‌روش خوشایند است و دست او را برای انتخاب فهرست نهایی بازتر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها