کد خبر : 1527242 | 09 خرداد 1397 ساعت 10:38 | 7.8K بازدید | 1 دیدگاه

بنی تمیم: این تقسیم بودجه اصلا عادلانه نیست

کاهش بودجه، کشتی گیران را دلسرد کرده است

نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: رشته ای که ۲ ورزشکار به بازی های آسیایی می فرستد، ۷۰۰ میلیون می گیرد؛ اما کشتی که ۱۲ نفر اعزام می کند، باید ۲ میلیارد بگیرد؟

کاهش بودجه، کشتی گیران را دلسرد کرده است

به گزارش "ورزش سه"، این روزها اهالی کشتی یکصدا به بودجه اعلامی از سوی کمیته ملی المپیک اعتراض می کنند. گوش شکسته ها معتقدند بودجه ۵ میلیاردی سال ۹۵ و ۳.۹ میلیاردی سال ۹۶ در سال جاری به ۲ میلیارد رسیده، در حالی که تورم در کشور وجود دارد.


حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی در این باره می گوید: «کاهش بودجه ۵۰ درصدی فدراسیون کشتی که از سوی کمیته ملی المپیک اعلام شده، جامعه کشتی و حتی ورزشکاران را دچار دلسردی کرده است. کشتی با این همه تیم و قهرمان هزینه های خیلی بیشتری دارد و توقعمان هم خیلی بیشتر از این است.»


شاید برای خیلی سوال باشد که چرا کمیته ملی المپیک بودجه فدراسیون کشتی را کاهش داده است. نایب رییس فدراسیون کشتی خودش به این سوال هم پاسخ داده است: «دوستان در کمیته ملی المپیک نشستند و تصمیم گرفتند که برای بودجه فدراسیون ها سقف و کف تعیین کنند. سقف این بودجه ۲ میلیارد تعیین شده؛ اما عادلانه نیست. رشته ای که ۲ ورزشکار به بازی های آسیایی می فرستد، ۷۰۰ میلیون می گیرد؛ اما کشتی که ۱۲ نفر اعزام می کند، باید ۲ میلیارد بگیرد؟»


بنی تمیم در ادامه به تغییر سیستم تخصیص بودجه از سوی وزارت ورزش هم اشاره می کند: «تا سال گذشته روال اینطور بود که در ابتدای سال فدراسیون ها در نشستی با مسئولان وزارت ورزش تفاهم نامه ای را امضا می کردند که در آن میزان بودجه مشخص بود. امسال اما شرایط فرق کرده و قرار نیست تفاهم نامه ای امضا شود. در واقع وزارتخانه هر زمان که خودش بخواهد در اختیار فدراسیون ها بودجه قرار می دهد.»

دیدگاه‌ها