کد خبر : 1527317 | 09 خرداد 1397 ساعت 15:10 | 131.6K بازدید | 1 دیدگاه

گزارش سایت یونانی؛

چرا دیدار تدارکاتی ایران / یونان لغو شد (عکس)

یک رسانه ورزشی یونان اختلافات فدراسیون‌های فوتبال یونان و ایران و یکسری حوادث را از عوامل لغو دیدار دوستانه تیم‌های ملی دو کشور اعلام کرد.

به گزارش "ورزش سه"،  در نهایت بازی برنامه‌ریزی شده تیم‌های ملی فوتبال یونان و ایران که قرار بود روز دوم ماه ژوئن (12 خرداد) در استانبول برگزار شود، لغو شد. ظاهراً سریالی از حوادث و اختلافات میان فدراسیون‌های فوتبال یونان و ایران منجر به لغو این بازی دوستانه شده است. طبق آخرین برنامه در ماه فوریه قرار بود تا 2 ژوئن بازی دوستانه یونان و ایران در استانبول برگزار شود، جایی که تیم ملی فوتبال کشورمان امروز (دوشنبه) در آن پس از 44 سال به مصاف تیم ملی ترکیه می‌رود.

 

این رسانه ورزشی یونان در ادامه گزارش خود آورده است: به دنبال بازداشت دو سرباز یونانی از طرف ترکیه در اوایل ماه مارس در مرز ابرو، رئیس فدراسیون فوتبال یونان با همتای ایرانی خود تماس گرفت و اعلام کرد تیم ملی یونان به دلیل این مشکل ملی و اخلاقی ایجادشده از سوی ترکیه برای بازی تدارکاتی با ایران به استانبول نمی‌آید. هر چند در فدراسیون فوتبال یونان برای برگزاری این بازی دوستانه بحثی در کار نبود، اما پیشنهاد جدیدی به طرف ایرانی ارائه شد و فدراسیون فوتبال یونان تمامی هزینه‌های تیم میهمان را شامل بلیت پرواز، ورزشگاه، حمل‌ونقل و اقامت را نیز پرداخت می‌کرد تا بازی در آتن برگزار شود.

 


سایت اسپورت 24 یونان همچنین خاطر نشان کرده است: ایرانی‌ها برای پذیرش این شرایط خواهان دریافت حق پخش تلویزیونی بازی دوستانه با یونان شده بودند. فدراسیون فوتبال یونان نیز پاسخ داد که چنین چیزی وجود نخواهد داشت و پیشنهاد جدیدی از طرف ایرانی‌ها ارائه شد مبنی بر عدم هرگونه تبلیغ شرکت‌های فروش الکل و شرط‌بندی در صورت پخش تلویزیونی از ایران. البته چنین چیزی عملی نبود، زیرا دو اسپانسر اصلی فوتبال یونان مربوط به دو حوزه فوق هستند.


رسانه ورزشی یادشده در پایان گزارش خود تصریح کرده است: تمایل هر دو طرف یونانی و ایرانی برای برگزاری بازی دوستانه عالی بود، اما نتوانست به یک نقطه نظر ارتباطی منجر شود. حتی کار به فیفا هم کشیده شد که این نهاد بین‌المللی فوتبال از آنها خواست میان خودشان این مسئله را حل و فصل کنند. در نهایت هم این بازی لغو شد.

 

 این در حالی است که فدراسیون فوتبال کشورمان مدعی شده، لغو بازی دوستانه شاگردان کی‌روش مقابل یونان هنوز به صورت رسمی به آنها اعلام نشده است و در صورت بروز این اتفاق به مراجع ذیصلاح شکایت خواهد کرد.

 

 

1306175

 

1306176

دیدگاه‌ها