کد خبر : 1528475 | 24 خرداد 1397 ساعت 10:52 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ لهستان

لهستان، نماینده اروپا در گروه آخر جام جهانی روسیه خواهد بود.

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ لهستان

به گزارش "ورزش سه"، لهستان به همراه سنگال، کلمبیا و ژاپن در گروه H قرار گرفته و از مدعیان صعود از گروهش است.

 

لهستان چگونه به جام جهانی رسید

 

لهستان کار آسانی در رسیدن به جام جهانی در گروه E مقدماتی اروپا داشت. آنها 8 بازی از 10 بازی خود را مقابل دانمارک، مونتنگرو، رومانی، ارمنستان و قزاقستان با پیروزی پشت سر گذاشتند، هر چند که در کپنهاگن، شکست تلخ 4-0 را تجربه کردند. آنها 28 گل به ثمر رساندند که 16 گل آن توسط رابرت لواندوفسکی، ستاره خط حمله شان به ثمر رسید. کاپیتان لهستان در دیدار مقابل رومانی و دانمارک موفق شد هت تریک کند و هیچگاه صعودشان در خطر نبود.

 

1307433

 

بزرگترین نقطه قوت

 

لواندوفسکی در مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا، بهترین گلزن بود و مطمئنا او اصلی ترین سلاح لهستان در روسیه خواهد بود. البته لهستانی ها فراتر از اتکا به تنها مهاجم خود هستند. آدام ناوالکا، سرمربی آنها شخصیت بسیار محبوبی در این کشور است که توانست در یورو نیز موفقیت‌های چشم گیری کسب کند و لهستان را به یک چهارم نهایی برسند  و در نهایت نیز با شکست در پنالتی ها حذف شدند.عقاب‌ها از حضور بازیکنان با تجربه ای مثل کمیل گلیک، لوکاس پیشچک و گرگرز کریچوویاک سود می‌برند که در کنار ستاره‌های جوانی مثل پیوتر زیلینسکی و کارول لینتی می‌توانند مثمر ثمر باشند. بسیاری این تیم را با تیم دهه 70 و 80 لهستان مقایسه می‌کنند که در آن دوره از بهترین تیم‌های جهان شناخته می‌شد.

 

بزرگترین نقطه ضعف

 

برخی بازیکنان کلیدی لهستان، فصل خوبی را در تیمشان پشت سر نگذاشتند، از جمله کریچوویاک که در وست بروم حتی مهاجم اصلی نیز نبود. آرکادیوز میلیک نیز به علت مصدومیت، در ناپولی به ندرت بازی گرفته شد و کوبا بلاژیکووسکی نیز به علت مصدومیت، بیشتر فصل را در ولفسبورگ از دست داد. همچنین کمیل گروسیکی در حال سیتی شرایط خوبی نداشت و شزنی نیز نیمکت نشین جانلوئیجی بوفون در یوونتوس بود. حتی لواندوفسکی نیز در بایرن به خاطر نمایش‌های ضعیفش در چمپیونزلیگ تحت فشار بود. ناوالکا به تمام ستاره‌هایش نیاز دارد تا از این گروه دشوار عبور کند و لهستان به خاطر افت ستاره‌هایش، شاید قادر به صعود از گروهش نباشد. پیدا کردن تناسب بین خط میانی این تیم و در واقع بین کریچوویاک و زیلینسکی، مشکل اصلی لهستان خواهد بود.

 

ستاره لهستان

 

رابرت لواندوفسکی احتمالا به عنوان بهترین فوتبالیست تاریخ لهستان شناخته می‌شود ولی او نیاز دارد تا در یک تورنمنت بزرگ، به همراه تیم ملی کشورش بدرخشد تا جایگاهش را در تاریخ تثبیت کند. ستاره لهستانی در 93 بازی ملی، 52 گل به ثمر رسانده است. فرم او در بایرن نیز عالی بوده و او در این فصل، 39 گل به ثمر رسانده ولی قدرت رهبری نه چندان بالا، ممکن است کار او را در روسیه دشوار کند. لواندوفسکی در یورو روزهای خوبی را سپری نکرد و تنها یک گل زد و باید دید در جام جهانی می‌تواند بر خلاف عملکردش در یورو خوب کار کند یا نه.

 

ترکیب احتمالی:

 

1307434

 

پیش بینی

 

اگر همه چیز خوب پیش برود، لهستان می‌تواند در جام جهانی تا مراحل بالا پیش برود زیرا آنها آنچه برای موفقیت لازم است را دارند. در سوی دیگر، حریف آنها در گروه H – به خصوص سنگال و کلمبیا- بسیار خطرناک هستند و ممکن است ماجراجویی آنها در جام جهانی، در بازی سوم به پایان برسد. ممکن است همه چیز بر خلاف پیش بینی ها پیش برود. اگر کسی بخواهد در این زمینه پیش بینی انجام دهد، کار دشواری پیش رو دارد ولی انتظار می‌رود عقاب ها بتوانند تا یک چهارم نهایی پیش بروند.

 

تیم ملی لهستان در یک نگاه

کاپیتان: رابرت لواندوفسکی

سرمربی: آدام ناوالکا

لقب: عقاب‌ها

رتبه در رنکینگ فیفا : 10

 

فهرست نهایی تیم ملی لهستان:

 

دروازه بان ها :وویچک شزنی، لوکاش فابیانسکی، بارتوش بیاکوفسکی


مدافعان: ووکاش پیشچک، کمیل گلیک، بارتوش برژینسکی، یان بدنارک، تیاگو تسیونک، آرتور یدژشیک، میکساو پازدان


هافبک ها: پیوتر زیلینسکی، یاکوب بلاژیکوفسکی، گزگوژ کریچوویاک، کارول لینتی، ماتیی ریبوس، یاچک گورالسکی، رافا کورزاوا،  اسوومیر پشکو، کمیل گروسیچکی



مهاجمان: روبرت لواندوفسکی، آرکادیوش میلیک،  داوید کوناتسکی، لوکاش تئودورچک

دیدگاه‌ها