کد خبر : 1528918 | 18 خرداد 1397 ساعت 15:33 | 280.2K بازدید | 0 دیدگاه

پوشیدن کفش های آمریکایی فقط در تمرین ؟

ترامپ علیه کی روش و نصف تیم ملی !

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران از فیفا درخواست کرد به موضوع تحریم ایران توسط کمپانی نایکی ورود کنند.

 ترامپ علیه کی روش و نصف تیم ملی !

به گزارش "ورزش سه"،به نقل از نشریه اوژوگو، پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید، کمپانی نایکی نیز در راستای همین تحریم‌ها اعلام کرده که بازیکنان ایرانی که با این کمپانی برای پوشیدن کفش‌ها و دیگر وسائل قرارداد دارند، حق استفاده از این وسائل را نخواهند داشت.

این در حالیست که سامان قدوس با کمپانی نایکی قرارداد دارد و از کفش‌های این کمپانی استفاده می‌کند و حالا با موضوع تحریم، مشخص نیست تکلیف او چگونه خواهد شد. از همین رو کارلوس کی روش از فیفا درخواست کرده که به موضوع رسیدگی کنند.

 

 

1307952

 


او گفت:" بازیکنان ما به وسایل این کمپانی عادت کرده اند و اینکه در فاصله یک هفته تا شروع بازی ها، مجبور به تغییرات شوند، اتفاق خوبی نیست. از فیفا درخواست کردیم که به این موضوع رسیدگی کند."

 

کی روش همچنین به این نکته اشاره کرده است که این اقدام نایکی یک اقدام بر اساس مسائل سیاسی است که ارتباطی به ورزش ندارد که این قضیه می تواند واکنش فیفا را به دنبال داشته باشد. در گزاش اوژوگو به مصاحبه مهدوی کیا نیز اشاره شده است. مهدوی کیا گفته است که جام جهانی تورنمنتی برای متحد کردن ملت هاست و این تصمیم غیرمنطقی، دقیقا مقطع مقابل این هدف قرار دارد.


حدود 60 درصد بازیکنان ایران از وسایل کمپانی نایکی استفاده می‌کنند و حتی تکلیف آنهایی که با این کمپانی قرارداد ندارند نیز مشخص نیست. روز گذشته، مهدی ترابی، مسعود شجاعی و کریم انصاری فرد در تمرینات، کفش‌های نایکی را به تن کردند و به نظر برنامه ای برای تغییر در تیم ملی وجود ندارد.
تحریم‌ها 6 ماه پس از اعلام رسمی ترامپ اعمال خواهند شد و بیشتر کمپانی ها در این فرصت تصمیم گرفته اند همکاری خود با ایران را کاهش دهند.

 

 

1307951

 

 

در روزهای اخیر این ادعا مطرح شده بود که ممنوعیت نایکی فقط مربوط به بازیکنان ایرانی ای است که با این کمپانی تحت قرارداد بودند ولی مصاحبه کی روش نشان می دهد که هیچ بازیکنی حتی اگر تحت قرارداد با نایکی هم نباشد، حق استفاده از محصولات ان را ندارد.

 

 

1307953

 

 

نکته قابل توجه استفاده خود کی روش از برند نایکی است. همچنین، رامین رضائیان، اشکان دژاگه، طارمی، شجاعی، عابدزاده، سردار، ترابی نیز از همین برند استفاده می کنند. مجید حسینی در روز اول تمرین از کفش های نایکی استفاده کرد ولی سپس ترجیح داد از کفش های ادیداس استفاده کند.

 

 

1307954

 

 

دیدگاه‌ها