کد خبر : 1529789 | 22 خرداد 1397 ساعت 12:44 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

گیج شده بودم؛ اما گفتند به کارم ادامه دهم

واکنش هوشمندانه «فتل» به اشتباه یک مُدل

راننده آلمانی فراری با هوشمندی بالا و با وجود یک اشتباه عجیب در طول مسابقه توانست تیمش را صاحب یک قهرمانی ارزشمند کند.

واکنش هوشمندانه «فتل» به اشتباه یک مُدل

به گزارش "ورزش سه"، سباستین فتل در یک پایان هفته احساسی برای فراری، یک پیروزی ارزشمند را در گرندپری کانادا برای تیم ایتالیایی‌اش به ارمغان آورد تا خودش هم به صدر جدول رده‌بندی برترین رانندگان این فصل فرمول یک برگردد و یک امتیاز بالاتر از رقیب اصلی‌‌اش، لوئیز همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس قرار بگیرد.


قهرمان آلمانی 4 فصل فرمول یک 70 دور پیست ژیل ویله‌نوئوه مونترال کانادا را زودتر از رقبایش به پایان رساند و پنجاهمین پیروزی‌ حرفه‌اش را کسب کرد و به این ترتیب در رده‌بندی رانندگان این فصل 121 امتیازی شد در حالی که همیلتون با 120 امتیاز در رده دوم قرار دارد؛ همیلتونی که این گرندپری را در جایگاه پنجم به پایان رساند.


فتل اما خوش‌شانس بود که قهرمان این گرندپری بود چون حادثه‌ای غیرمنتظره در دور ماقبل آخر این مسابقه رخ داد که ممکن بود او را از کسب پیروزی محروم کند. طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده، قرار بود پرچم پایان مسابقه توسط یک مدل به نام وینی هارلو به نمایش درآید اما او اشتباهاً به جای دور هفتادم، این پرچم را در پایان دور شصت و نهم برای فتل تکان داد. با وجود این فتل که به این اشتباه پی برد، به مسابقه ادامه داد و از طریق بیسیم به مسوولان فنی تیمش گفت: «به آنها بگویید که وقتی مسابقه هنوز تمام نشده، پرچم را تکان ندهند.» با این پیروزی نه تنها فتل، بلکه فراری برای نخستین بار از زمانی که شوماخر با این تیم آخرین قهرمانی‌ از 7 قهرمانی‌اش را جشن گرفت، به صدر جدول رده‌بندی خودروسازان فرمول یک برگشت. همچنین این نخستین پیروزی فراری در گرندپری کانادا از همان زمانی بود که با شوماخر فاتح این گرندپری شده بود؛ مسابقه‌ای که فتل 30 ساله آن را در سنین نوجوانی از خانه‌اش در آلمان تماشا کرده بود.


فتل در پایان مسابقه گفت: «مثل هر گرندپری‌، فقط یک شخص خاص نیست که بخواهم این پیروزی را به او تقدیم کنم. من این برد را به تیم و هواداران کانادایی تقدیم می‌کنم. من فکر می‌کنم که آنها مدت زیادی منتظر ماندند تا از فراری در این گرندپری یک عملکرد خوب ببینند. 40 سال بعد از اینکه ژیل این گرندپری را اینجا برد، من فکر می‌کنم فوق‌العاده بود که دوباره نشان دهیم فراری هنوز زنده است و گرندپری‌ها را می‌برد. من بی‌نهایت به اینکه بخشی از این داستان هستم، افتخار می‌کنم و امیدوارم که این روند در آینده ادامه پیدا کند.»


فتل درباره اشتباهی که برای زدن پرچم پایان رخ داد هم گفت: «خنده‌دار بود. روی فرمان من دورشمار مسابقه وجود دارد و به من می‌گفت که هنوز یک دور دیگر مانده است. حتی روی نمایشگرها هم نوشته شده بود یک دور دیگر مانده. پرسیدم چه خبر است و به من گفتند که مسوولان تیم گفته‌اند که ادامه دهم. گیج شده بودم. به هر حال روز فوق‌العاده‌ای بود.»


 لوئیز همیلتون هم که خودرویش در ابتدای مسابقه دچار نقص فنی شد با وجود کسب مقام پنجم راضی بود. او گفت: «مسابقه برای من می‌توانست خیلی بدتر از اینها باشد و من امتیازات بیشتری از دست بدهم. من بی‌نهایت خوشحالم که توانستم مسابقه را به پایان برسانم و امتیاز بگیرم. در تمام طول مسابقه نگران منفجر شدن موتور ماشینم بودم و با این نگرانی به کارم ادامه دادم اما در نهایت توانستم مسابقه را به پایان برسانم.»

دیدگاه‌ها