کد خبر : 1530087 | 23 خرداد 1397 ساعت 16:43 | 114.2K بازدید | 0 دیدگاه

چاکر از استانبول تا بازی ایران مراکش

داور جنجالی رئال-بایرن بازی ایران را سوت می‌زند

جونیت چاکر قضاوت اولین دیدار تیم ملی ایران را در جام جهانی 2018 برعهده خواهد داشت.

داور جنجالی رئال-بایرن بازی ایران را سوت می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، اولین دیدار ایران در جام جهانی 2018 از ساعت 19:30 دقیقه روز جمعه 25 خرداد ماه آغاز می شود و فدارسیون جهانی فیفا جونیت چاکر را به عنوان داور این مسابقه برگزید. چاکر را در امر قضاوت این بازی دو هموطنش به نام‌های بهاالدین دوران و تاریک اونگون همراهی می‌کنند.


چاکر 41 ساله است و نماینده جامعه داوری کشور ترکیه در جام جهانی به شمار می رود؛ این چهره از سال 2000 قضاوت در سوپرلیگ ترکیه را آغاز کرد و از سال 2006 به لیست داوران فیفا اضافه شد. چاکر از سال 2010 در لیست داوران الیت یوفا نیز قرار گرفت تا قضاوت مسابقات مهمی از لیگ قهرمانان اروپا به او برسد که آخرین آنها که البته یکی از جنجالی ترین آنها هم بود، دیدار دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته بود که در مجموع با پیروزی شاگردان زیدان خاتمه یافت و اشتباهات چاکر تاثیر زیادی رو نتیجه بازی داشت.


در نیمه نهایی لیگ قهرمانان که همین یک ماه پیش بود، چاکر در چند صحنه اشتباهات جبران ناپذیری داشت که خشم مدیران بایرن مونیخ را در پی داشت و حالا این چهره قضاوت کلیدی ترین بازی ایران در جام جهانی را برعهده خواهد داشت.


در جام جهانی برزیل میلوراد ماژیجِ صربستانی قضاوت دیدار دو تیم ایران و آرژانتین را برعهده داشت؛ مسابقه ای که با اشتباهات زیادی به ضرر ایران خاتمه یافت.


جالب اینکه چاکر در دیدار دوستانه دو تیم ایران و ترکیه که چندی پیش به میزبانی ترک ها برگزار شد، حاضر بود و این بازی دوستانه را از نزدیک تماشا کرد. بی شک تمام علاقمندان فوتبال در ایران امیدوارند تا جونیت چاکر که در یک جام جهانی و دو تورنمنت جام ملت های اروپا طی سال های 2012 تا 2016 حاضر بوده است، بتواند قضاوت منصفانه ای در دیدار ایران برابر مراکش داشته باشد تا بار دیگر مانند جام جهانی برزیل و البته جام ملت های آسیا در استرالیا شاهد چهره برافروخته کارلوس کی روش نباشیم.

دیدگاه‌ها