کد خبر : 1530089 | 23 خرداد 1397 ساعت 16:46 | 118.7K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش اختصاصی ورزش سه از تمرین مانشافت

بازگشت اوزیل تحت تاثیر اخراج لوپتگی

احتمالا خبر ورود آلمان به روسیه، علاوه بر رسانه‌ها، به ایستگاه‌های هواشناسی هم مخابره شد که ناگهان هوای سرد مسکو به آسمانی آفتابی تبدیل شد؛ استقبالی که کاملا مناسب تیم قهرمان بود.

بازگشت اوزیل تحت تاثیر اخراج لوپتگی

به گزارش "ورزش سه" ، ژرمن ها که در جام جهانی قبلی، کمپ تمرینی شان را در برزیل ساخته بودند، این بار برای اسکان، کمپ واتوتینکی، کمپ زسکا مسکو را انتخاب کردند؛ جایی در دل جنگل های اطراف مسکو که برای رسیدن به آن تقریبا از نیمی از پلیس های روسیه کمک گرفتیم.


به کمپ که رسیدیم، ازدحام جمعیت از دور پیدا بود؛ تماشاگرانی که بدون فن آی دی خود را به کمپ زسکا رسانده بودند و شانسی برای عبور از دو ردیف نیروهای پلیسی که در مقابل در حضور داشتند، پیدا نکردند. در واقع شرایط امنیتی مقابل کمپ آلمان از همه کمپ های قبلی که ما به آنها سر زده بودیم، شدیدتر بود و ماموران با دقت بیشتری لوازم خبرنگاران و هواداران را بازدید می کردند.

 


جایگاه در نظر گرفته شده برای خبرنگاران و هواداران از کمپ پرتغال و ایران بزرگتر است اما تقریبا جایی برای نشستن باقی نمانده؛ اطراف زمین هم خبرنگاران برای پیدا کردن یک جای کوچک که بتوانند به راحتی تصاویر بهتری بگیرند، با هم رقابت داشتند.


در زمین، بازیکنان به چند دسته تقسیم شده بودند و در دورترین فاصله از تماشاگران مشغول گرم کردن بودند و یواخیم لوو به دقت حرکات آنها را زیر نظر داشت. سه دروازه بان تیم در دروازه شمالی مشغول تمرین هستند؛ کوین تراپ با مربی دروازه بان ها و دو دروازه بان دیگر، مانوئل نویر و مارک آندره تراشتگن، هم با یکدیگر.

 


نویر نشانی از مصدومیت اخیر ندارد و باانگیزه است اما تراشتگن واکنش های بهتری دارد که حاصل یک فصل خوب در ترکیب بارساست.

 


بعد از آن نوبت بازی درون تیمی است و جالب اینکه در همه این دقایق، تماشاگران که تعداد زیادی از آنها را کودکان خردسال تشکیل می دهند، در سکوت مشغول تماشای تمرین هستند. هر بار که بازی به دلیلی قطع می شود، نوبت شیطنت های مسوت اوزیل است که سر به سر هم تیمی هایش می گذارد و سعی می کند هیچ کسی را بی نصیب نگذارد. او که بعد از مصدومیت اخیر که حتی باعث شده بود شایعاتی در مورد غیبتش در دیدار مقابل مکزیک منتشر شود، امروز به تمرین تیمی برگشته بود تا شاید در آخرین جام جهانی اش یکی از ستارگان تورنمنت باشد.


اما بازی برای بقیه کاملا جدی است؛ هوملس و توماس مولر دوست ندارند جلوی هم کم بیاورند و دراکسلر با تکل سوله نقش زمین می شود که البته مشکل جدی ای نیست و بدون نیاز به تیم پزشکی، به بازی کردن ادامه می دهد.


ینس نووتنی، مدافع سابق ژرمن ها، که از کنار زمین مشغول تماشای بازی است، سوژه اول خبرنگاران است که برای مصاحبه با او، صف کشیده اند. هم تیمی سابق او، میرو کلوزه، که در کادر فنی ژرمن ها حضور دارد، هم در فاصله بیشتری با بقیه اعضای کادر فنی، بازی را زیر نظر دارد.

 


تمرین که به نیمه می رسد، هوا به اندازه ای گرم شده که بازیکنان هر چند دقیقه یک بار به دستور  کادر فنی، به کنار زمین می روند و آبی می نوشند. آفتاب برای ژرمن ها سنگ تمام گذاشته و این می تواند نشانه خوبی برای آنها باشد.


بالاخره لحظه ای که هواداران بی صبرانه منتظر آن هستند از راه می رسد؛ امضا گرفتن از بازیکنان. ناگهان انگار که زمین تمرین دچار گسل شده باشد، جمعیت به گوشه ای که بازیکنان در آن تجمع کرده اند، سرازیر می شوند. تنها متس هوملس است که دور از بقیه، در حال امضا دادن به هواداران است و حضورش، برای آنهایی که پشت جمعیت اول مانده اند، این دلگرمی را می دهد که دست خالی به خانه برنمی گردند.

 


با امضا شدن پرچم ها و توپ ها، تمرین ژرمن ها هم به پایان می رسد؛ یک روز آرام و گرم که شروعی ایده آل برای شاگردان یواخیم لوو بود؛ به ویژه اینکه در خبر اخراج مربی یکی از جدی ترین رقبای آنها هم در همین زمان به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد. کنار رفتن یکی از مدعیان، اتفاق خوشایندی است؛ هرچند آلمانی ها همیشه ثابت کرده اند برای رسیدن به مراحل پایانی جام، تنها روی توانایی های خودشان تکیه دارند.


بهنام جعفرزاده

 

عکس ها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها