کد خبر : 1530159 | 23 خرداد 1397 ساعت 19:22 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: رویای اسپانیا برقرار می ماند؟

درست در یک قدمی آغاز مهم ترین رویداد فوتبالی جهان، اردوگاه ماتادورها با اخراج لوپتگی دچار بحران شد. بحرانی که شاید برایشان گران تمام شود.

یادداشت: رویای اسپانیا برقرار می ماند؟

به گزارش "ورزش سه"، شاید بعد از اعلام رسمی انتخاب لوپتگی به عنوان سکاندار بعدی کهکشانی ها هم کمتر کسی فکر می کرد، ترکش انفجار روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا تا این اندازه به تیم ملی اسپانیا و در راس آن به خودِ لوپتگی اصابت کند.


عملکرد لوپتگی از سال ۲۰۱۶  و بعد از یورو که جانشین دلبُسکه شد فوق العاده بود. ۲۰ بازی بدون شکست که با ۱۴ پیروزی و ۶ تساوی اسپانیایی ها را به تکرار قهرمانی و درخشش ۲۰۱۰ امیدوار کرده بود. اما انگار لوپتگی چند قدم کم آورد و درست قبل از ورود به رینگ تصمیمی گرفت که چیزی به جز سردرگمی برای اسپانیا نداشت. سردرگمی  یک بوکسور آماده که با گاردِ پایین، و دهان باز به استقبال مشت هایی می رود که انتظارش را نمی کشید. لوپتگی بدون باخت در مستطیل سبز از نیمکت ماتادورها اخراج شد. باخت بزرگ لوپتگی جای دیگری رقم خورد. جایی که تسخیر نیمکت کهکشان را به فتح زمین ترجیح داد.

 

(( می دانیم از چه نشانی دفاع می کنیم و از این بابت خوشحالیم. تمرکز ما روی جام جهانی است و تمام ذهنیت مان درگیر همین موضوع است. روز به روز تلاش و تمرین می کنیم تا به هدف مان در جام جهانی برسیم. )) این جملات لوپتگی است. همین چند ماه قبل. صحبت های دروازه بان اسبق باشگاه های اسپانیا که دو سال هدایت تیم ملی کشورش را به عهده داشت، با لیست منتخبش که روی اسم موراتا و فابرگاس خط کشیده بود به مسکو پرواز کرد، در کمپ تیم ملی اسپانیا تیمش را آماده کرد و قرار نیست روی نیمکت ماتادورها بنشیند. یک نقطه ی اوج دراماتیک که بیشتر به یادمان می اندازد: انسان ها گاهی عجیب فراموش کارند.

 

زمان زیادی از تمدید قرارداد لوپتگی با فدراسیون فوتبال اسپانیا تا ۲۰۲۰ نمی گذرد. همان روزی که روبیالس با تمجید فراوان از لوپتگی گفت: (( از انتخاب خودمان مطمئنیم و همه ی دنیا با من موافق هستند. تنها ۵ دقیقه زمان برای تمدید قرارداد لوپتگی صرف شد.))


اما آشفتگی امروز به روبیالس خواهد آموخت که برای تصمیم های مهم وقت بیشتری بگذارد اگرچه  امروز او همه ی معادلات را بهم زد. با اخراج لوپتگی و جایگزینی فرناندو هیرو. برای حفظ شان و منزلت فوتبال ملی کشورش و به قیمت فروپاشی یک نظم درونی در آستانه ی نواخته شدن تمپوی هیجان انگیز جام جهانی. و با امید به درخشش ستاره های تیم و هیِرویی که اگر فرصت به دست آمده را قدر بداند و کمی شانس بیاورد، شاید با همین تیم هیرو و قهرمانِ ماتادورها شود.

روبیالس و طرفدارن اسپانیا نگرانند. نگران اینکه برعکس آرزوی رئیس جدید، زودتر از آنچه انتظار دارند، بلیت برگشت شان از روسیه اوکی شود.


(( یک بوکسور با ضربه ای ناک اوت میشه که انتظارش رو نمی کشه. ))


و رویای اسپانیا از کابوس ناک اوت شدن پُر شده است. کابوسی که خیلی زود می فهمیم چقدر به واقعیت نزدیک است.

 

سعید طالبی چابک

دیدگاه‌ها