کد خبر : 1530264 | 24 خرداد 1397 ساعت 10:57 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

رای 12 هم قاره علیه مراکش؛

ائتلاف نیمه کاره آفریقایی ها جواب نداد

مراکشی ها امیدوار بودند بتوانند با همکاری دیگر فدراسیون های آفریقایی میزبانی جام جهانی را تصاحب کنند اما این اتفاق رخ نداد.

ائتلاف نیمه کاره آفریقایی ها جواب نداد

به گزارش "ورزش سه"، پیش تر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آفریقا از کشورهای عضو این فدراسیون خواسته بودند تا در انتخابات برای میزبانی جام جهانی 2026 به مراکش رای بدهند. احمد، رئیس CAF خواستار نشان دادن انسجام و همبستگی در قاره شد و گفت: من فکر میکنم یک وظیفه در خانواده ما باقی مانده و البته این یک انتخاب شخصی است.

 

اما از ماه ها قبل مشخص شده بود که از بین 50 کشور رای دهنده، چند فدراسیون قرار نیست به مراکش رای بدهند. لیبریا، نامبیا و زیمباوه مهم ترین مخالفان مراکش بودند و به نظر می رسید قصد رای دادن به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا را دارند.

 

سرانجام امروز رای گیری انجام پذیرفت و سه کشور آمریکای شمالی، با اختلاف زیاد پیروز شدند. مراکشی ها 69 رای کمتر از مکزیک، آمریکا و پرو داشتند تا این سه کشور با قاطعیت، میزبانی را به دست بیاورند.

 

این نتیجه در حالی به دست آمد که مراکشی ها امیدوار بودند با ائتلاف آفریقایی و متحدان در قاره های دیگر، جام جهانی را برای دومین بار در قاره آفریقا برگزار کنند اما این اتفاق رخ نداد تا آفریقای جنوبی، همچنان تنها میزبان آفریقایی بزرگترین رویداد فوتبالی باشد.

 

امروز 12 کشور از آفریقا، علیه مراکش و به نفع آمریکا رای دادند. این 12 کشور عبارتند از بنین، بوتسوآنا، گینه، کیپ ورد، لسوتو، لیبریا، موزامبیک، نامبیا، پاپوآ گینه نو، سیرالئون، آفریقای جنوبی و زیمباوه.

 

هر کدام از این فدراسیون ها دلایلی برای انتخابشان داشتند و نکته جالب این که در میان این نام ها، هیچ کشور قدرتمندی از لحاظ فوتبالی وجود ندارد و در واقع، فدراسیون هایی به آمریکا رای دادند که شانسشان برای صعود به جام جهانی بسیار کم است. به نظر می رسد، دیگر کشورها علاقه مند بودند جام جهانی در مراکش برگزار شود تا به نوعی آن ها نیز از شرایط میزبانی بهره مند باشند.

 

البته در این بین نام آفریقایی جنوبی نیز دیده می شود و شاید، دلیل حضور این کشور در لیست متحدان آمریکا، حفظ انحصار برگزاری جام جهانی در قاره آفریقا است.

دیدگاه‌ها