کد خبر : 1530804 | 25 خرداد 1397 ساعت 23:50 | 165.8K بازدید | 0 دیدگاه

با این برد مسئولیت ما بیشتر شد

کی‌روش: سوپرمن فقط در کارتون‌هاست

سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ایران می‌گوید که کسب پیروزی بهترین دارو برای تغییر نگرش بازیکنان تیمش است.

کی‌روش: سوپرمن فقط در کارتون‌هاست

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی ایران به رهبری کارلوس کی‌روش موفق شد پس از 20 سال به یک پیروزی دیگر که دومین پیروزی ایران در ادوار جام‌های جهانی بشمار می رود دست یابد. سرمربی پرتغالی تیم‌ملی در کنفرانس خبری پس از بازی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که در ادامه می‌خوانید:


بازیکنان شجاعانه جنگیدند
مراکش تیم خوبی بود و شاید ما شانسی بردیم اما مهم پیروزی ایران بود که به ان دست پیدا کردیم. فقط این را بگویم که زنده باد ایران چون مطمئن هستم بازیکنان ما جنگیدند. بازیکنان ما شجاعانه بازی کردند و خودشان را خوب نشان دادند. 4 سال پیش همین اتفاق مقابل آرژانتین رخ داد و من حالا به آنها افتخار می‌کنم.


این برد مبارک هواداران واقعی ایران
این برد را به طرفداران واقعی ایران هدیه می‌کنم نه کسانی که تظاهر می‌کنند که طرفدار ایران هستند. همان‌هایی که در برنامه های آماده سازی تیم ملی تداخل ایجاد می‌کنند.


می‌خواستیم یک شکست روانی ایجاد کنیم
  بعد از سال‌ها که در این کار بودم می‌دانم اولین بازی همیشه دشوار است ولی در عین حال ما خوب بازی کردیم. ما تیم مراکش را خوب آنالیز کردیم و آنها هم مطمئنا از ما شناخت خوبی داشتند. ما می‌دانستیم که مراکش در ابتدای بازی خوب شروع خواهد کرد و حملات زیادی را تدارک می‌بیند اما استراتژی ما کاملا روشن بود و ما می‌خواستیم اول یک شکست روانی برای آنها ایجاد کنیم. ما می‌خواستیم بازیکنان مراکش را در وسط زمین نگه داریم که این کار هم صورت گرفت البته اولین فرصت‌ها در اختیار آنها قرار گرفت. هر چند با چند فرصت آنها را ترساندیم. در نیمه دوم چند شانس داشتیم و با وجود اینکه آنها بازیکنان خوبی داشتند فکر نمی‌کردند چنین بازی سختی داشته باشند. این برای اولین بار در این چند ماه اخیر برای آنها بود و مراکشی ها سورپرایز شدند. حالا وقت استراحت ما است و برای بازی های بعد آماده می‌شویم.


دومین مربی پرتغالی هستم که دراولین بازی برنده می‌شوم
نمی‌دانم خبرنگار پرتغالی اینجا هست ولی دومین مربی پرتغالی هستم که توانستم اولین بازی را ببرم. روزتو اولین مربی بود که در جام جهانی اولین دیدار را برده بود.  روزتو یک مربی عالی بوده و با توجه به آسیب های روانی که در دوران کاری او در مورد مساله اسپانیا برایش ایجاد کردند، عملکرد بسیار خوبی در پرتغال داشت. الان وقت استراحت ما است و ما باید به این فکر کنیم که چگونه مقابل اسپانیا بازی کنیم.

 


در مقابل اسپانیا متفاوت بازی می کنیم
ما مقابل اسپانیا با شیوه متفاوتی بازی می‌کنیم. مراکش بازی و سبک خاصی داشت و هدف ما این بود مهارت آنها را کنترل و ناامید کنیم. می‌دانستیم موقعیتی در نیمه اول نداریم اما باید بدانیم اسپانیا تمام بازیکنانش گلزن هستند؛ از دروازه بان گرفته تا مدافعان و مهاجمان.


بازیکنانم روح فوق‌العاده‌ای داشتند
 ما استراتژی خودمان را داشتیم ولی چیزی که لازم است که درباره‌اش حرف بزنم این است که نگرش بازیکنانم عالی بود، آنها روح فوق العاده ای داشتند. ما می خواستیم با یک آمادگی به اینجا بیاییم اما نشد.مثلا برخی تیم ها حاضر نبودند با ما بازی دوستانه انجام بدهند. ما فقط آموزش می‌دهیم و بازیکنان اجرا کننده هستند.


غیرمنصفانه است که با ما مثل بقیه رفتار نمی شود
سرمربی تیم ملی در خصوص اقدام نایکی علیه بازیکنان تیم ملی ایران قبل از شروع مسابقات جام جهانی 2018 گفت: من فکر می‌کنم وظیفه من است که به برخی بگویم اجازه بدهید بچه های من فوتبالشان را بازی کنند. این بازیکنان فقط می‌خواهند از طریق فوتبال خودشان را نشان بدهند. این غیر منصفانه است که با بازیکنان تیم من مثل همه تیم های دنیا برخورد نشود.این یک قانون نانوشته توسط فیفا است.


سوپرمن فقط در کارتون‌هاست
اولین نکته این است که من درس زندگی‌ام را گرفته ام و آن این است که سوپرمن فقط در کارتون‌ها است و هیچکس سوپرمن نیست. یک گروهی از مردم وقتی متحد هستند می‌توانند ابر مرد داستان ایجاد کنند.انتظاراتی که ما داشتیم این بود،وقتی قرعه کشی شد فقط 2 گزینه داشتیم که یا جام جهانی را عوض کنیم یا امیدمان را نگه داریم. ما سعی داشتیم بازی را انجام دهیم و شاید تصور این بود که ماموریت ما غیر ممکن است اما ما باید آن را ممکن کنیم. این تنها روشی است که با احترام به تیم مقابل بازی کنیم. از آنها نباید انتظار داشت که تسلیم شوند و مردم هم باید با نگرش مثبت به ما کمک کنند. برخی همکاران شما گفتند اگر شما 99 دقیقه هم دفاع کنید اشکالی  ندارد. ما حتی می‌خواستیم در یک ثانیه فرصت را هم از دست ندهیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.


مقابل اسپانیا و پرتغال با امید و تعهد به میدان می رویم
برای تغییر نگرش بازیکنان بهترین دارو برد است، وقتی می‌برید روحیه و اشتیاق رشد می‌کند ولی این برد برای ما تمام شد و چیزی برای جشن گرفتن نداریم. این برد می‌تواند مسئولیت ما را بیشتر کند. باید خیلی متواضع و متحد بمانیم چون فقط با اتحاد می‌شود مبارزه کرد.ما می‌توانیم در مقابل اسپانیا و پرتغال با امید و تعهد به میدان برویم. ما تلاش می‌کنیم که این بازی ها را ببریم. بازیکنان من هیجان دارند و ما باید به بازیکنان بگوییم مسئولیت ما خیلی بیشتر شده است.


ما بردیم چون تمرکز داشتیم و جنگیدیم
سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا ما فینال جام جهانی را بردیم چون شما گفته بودید بازی با مراکش فینال جام جهانی است، گفت: با کمال احترام این بازی معجزه نبود، من یک کلمه از جمله شما را اصلاح می کنم و می گویم  ما بردیم چون تمرکز داشتیم و 90 دقیقه مبارزه کردیم، طبیعتا این بخشی از بازی است. بعضی مواقع کمی خوش شانس تر هستید اما این بازی و برد معجزه نبود. اگر این بازی برای ما فینال باشد پس 2 بازی دیگر بازی نهایی عالم است! چون این دو تیم بسیار عالی هستند. آنها ملیت‌های مختلفی دارند و این بازی ها به نظرم نوعی فینال عالم محسوب می‌شود. ما برای طرفداران بازی می‌کنیم و به اینجا آمده ایم که جزئی از نمایش بزرگ جهانی باشیم. بودن در اینجا خیلی مهم است و نمی‌خواهیم خودمان را بفروشیم. فقط می‌خواهیم لذت ببریم.همین.


کار روسیه تحسین‌برانگیز است
زمین و رختکن‌هایش عالی بودند. تمام استادیوم فوق العاده بود، این موضوع در جام جهانی خیلی عالی بود. اجازه بدهید مردم روسیه و سازمانش را تحسین کنم.روس‌ها با ما کار کردند و خیلی با ما همکاری کردند. از همه آنها تشکر می‌کنم.

 

کمترین دریافتی و بیشترین دستاورد
هیچ وقت نشده که اینقدر دستاورد داشته باشم در مقابل کمترین دریافتی؛ منظور من این است که دستاوردها بزرگ است اما ارج نهادن به آن کم؛ حتی در بعضی اوقات احترام هم در داخل به آنها گذاشته نمی شود. ما این برد را به هواداران واقعی مان تقدیم می کنیم.


از رئیس جمهور متشکرم
از جناب رئیس جمهوری بابت تبریک شان تشکر می کنم، این پیروزی را به حامیان واقعی که از تیم ملی ایران حمایت کردند تقدیم می کنیم. احترام زیادی بابت لطفی که ریاست جمهور داشتند قائل هستیم . برای ریاست محترم فدراسیون که به دلیل بیماری نتوانستند در این بازی حضور داشته باشند آرزوی سلامت می کنیم.


آنهایی که حامی تیم‌ملی نبودند ...
کی‌روش در نهایت  به صحبت خبرنگاری که می گوید اکنون همه حامی تیم ملی هستند اینطور پاسخ داد: الان این داستان را به من نگویید که همه حمایت می کنند، واقعا این موضوع صحت ندارد، هستند کسانی که از تیم ملی حمایت نمی کنند و همه می دانند آن افراد چه کسانی هستند. همان ها به تیم ملی لطمه زدند، همه را در یک سبد قرار ندهید.

دیدگاه‌ها