کد خبر : 1531007 | 26 خرداد 1397 ساعت 17:17 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

از 2014 تا 2018؛

تکنولوژی، یاور فرانسه در جام های جهانی

دیدار تیم های فرانسه و استرالیا در حالی با نتیجه 2-1 به پایان رسید که تکنولوژی VAR و خط دروازه، دو گل از دست رفته فرانسه را برگرداندند.

تکنولوژی، یاور فرانسه در جام های جهانی

به گزارش "ورزش سه"، 4 سال قبل تکنولوژی خط دروازه در جام جهانی استفاده شد و داوران با عبور توپ از خط دروازه، علامتی روی ساعتشان می دیدند. همین موضوع باعث شد تا اشتباهات داوری کاهش پیدا کنند اما جای خالی یک فناوری دیگر هم در جام جهانی دیده می شد. فیفا، کمک داور ویدئویی را به فوتبال آورد و حالا تاثیر این موضوع را به وضوح در عملکرد داوران می بینیم و می توان ادعا کرد که اشتباهات تاثیرگذار داوری به صفر نزدیک شده است.

 

در جام جهانی برزیل و بازی فرانسه و هندوراس، ضربه سر کریم بنزما پس از برخورد به دروازه بان حریف از خط گذشت اما داور این صحنه را ندید و از طریق تکنولوژی خط دروازه، گل را تشخیص داد. البته فرانسه در پایان 3-0 بازی را برد و به نوعی این تکنولوژی تاثیری در پیروزی اش نداشت. این اولین بار در جام جهانی بود که همچین تکنولوژی به کار فوتبال می آمد.

 

اکنون 4 سال بعد، بار دیگر یک فناوری نوپا در بازی فرانسه و برای اولین بار در جام جهانی 2018 استفاده شد. این بار داور پنالتی را تشخیص نداد و پس از چند ثانیه از طریق تکنولوژی کمک داور ویدئویی، پنالتی گرفت.

 

گل دوم فرانسوی ها نیز همچون 2014 از خط عبور کرد و داوران از طریق ساعتشان متوجه شدند و اعلام کردند.

 

دیدگاه‌ها