کد خبر : 1531023 | 26 خرداد 1397 ساعت 17:52 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

مربی خوب قول قهرمانی نمی دهد؛

توضیحات کامل قلعه نویی در مورد سپاهان

امیرقلعه نویی در نشست خبری پیش از اولین تمرین طلایی پوشان توضیحات کاملی در مورد شرایط تیم خود به خبرنگاران ارائه داد.

توضیحات کامل قلعه نویی در مورد سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی سرمربی جدید تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نشست خبری مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

پیروزی ایران؟
تبریک بابت پیروزی تیم ملی ایران که همراه با مردم و همت مسؤولان پیروزی خوبی را کسب کردند و همین که مردم ایران تا صبح خوشحالی کردند، مسئله مهمی است.

وظیفه خبرنگاران؟
اصحاب رسانه رسالتی دارند و قلم دست شما خبرنگاران می‌تواند حتی از شمشیر هم در مواقعی خطرناک‌تر باشد.

 

دلیل عدم نتیجه گیری سپاهان
تیمی که نتیجه نمی‌گرفت و آن هم تیمی به اسم سپاهان که تماشاگران خوبی دارد، همه مقصرند؛ بازیکنان خارجی که در فصل قبل بودند، کیفیت خوبی نداشتند و شرایط مدلی بوده که نتوانسته انتظارات را برآورده کند.


جذب بازیکن؟
برای هر بازیکنی که می‌خواهیم جذب کنیم، حداقل 80 فیلم می‌بینیم و به بازیکنی می‌رسیم که می‌خواهیم؛ زمانی که کی‌روش آمد همه انتقاد کردند ولی خواهید دید که کیفیت امسال او با پارسال متفاوت‌تر هم خواهد بود. یک دقیقه ماندن با عزت را بهتر از ماندن ده سال با ذلت می‌دانم و بازیکنانی را جذب می‌کنم که به دردمان بخورد؛ خیلی از دوستان بودند و در مورد بازیکنانی که نیم‌فصل جذب کردیم انتقاد کردند ولی آخر فصل عذرخواهی کردند.

 

قراردادهای نجومی؟
تبلیغات منفی برای سپاهان ایجاد کرده‌اند و مطرح می‌کنند که بازیکنان آن چنانی و با قراردادهای آن‌چنانی ولی امیدوارم امسال هم لیست سازمان لیگ اعلام شود تا همه ببینند اصولی کار کرده ایم. دو بازیکن دیگر باید جذب کنیم که اولویت اول ما یک هافبک میانی است؛ بازیکنان خوبی به تیم اضافه شده‌اند و ساعت‌ها روی هر بازیکن بررسی کرده‌ایم به همراه همکاران و امیدوارم در فصل آینده‌ بتوانیم کارهای تاکتیکی‌مان را به خوبی انجام دهیم.

 

تکلیف بازیکنان جوان باشگاه؟
استفاده از بازیکن جوان بسیار مهم است و این که چطور بازیکن جوان را ورود دهیم تا تیم هم ضربه نزند، بسیار مهم است؛ بگوییم 30 بازیکن از پایه اضافه شدند نتیجه‌اش شده است رتبه 14 که اینجا نمی‌توان از این کارها کرد. ممکن است بازیکن جوان را به یک تیم دیگر بفرستیم که تجربه کسب کند و ترس او بریزد و سپس به باشگاه برگردانیم.


قول کسب نتیجه؟
هر مربی قول دهد مربی نیست و من هیچ‌جا قول نمی‌دهم؛ شرایط را بررسی می‌کنیم سپاهان تیم خوبی است و این تیم باید یواش یواش به طوریکه توقع هواداران را برطرف کنیم، به خواسته‌هایمان هم برسیم. این سپاهان می‌تواند یک تیم خیلی خیلی خوب باشد ولی بهرحال شرایط فوتبال متفاوت است و از سوی دیگر ما در لیگ بازی می‌کنیم. تابش یک نعمت است و مجموعه بسیار خوبی داریم و از همه مهم‌تر هواداران خوبی داریم که از آن‌ها می‌خواهند صبوری کنند. امروز هم جلسه‌ای با هیأت مدیره داشتیم و بعد از این جلسه بسیار امیدوارتر شدم.

 

رقم قرارداد بازیکنان جذب شده؟
بازیکنی را سراغ دارم که فصل قبل با دلار 3 هزارتومانی 1 میلیارد و 100 میلیون قرارداد منعقد کرده است ولی امسال 900 میلیون تومان قرارداد امضا کرده است؛ تا این لحظه همه بازیکنانی را که می‌خواستیم جذب کردیم و بازیکنانی که آمده‌اند حتی با 10 و 20 درصد کمتر قرارداد بسته‌اند. اینجا یک نام می‌ماند و آن سپاهان است، قلعه‌نویی می‌آید و می‌رود ولی یک اسم بزرگ به نام سپاهان وجود دارد و همه تلاش ما در راستای اعتلای این نام است و هرکسی می‌آید باید با افتخار این پیراهن را بپوشد.

 

وضعیت حضور نویدکیا در کادر؟
بازیکنان بزرگی داشتیم و نویدکیا را همه جا مثال زدم؛ چندین بار مصدوم شد و مدت مصدومیتش را از قراردادش کم کرد، هرکسی می‌خواهد این پیراهن را بپوشد، باید با افتخار در سپاهان حضور داشته باشد.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: باید نمادسازی کنیم و محرم نویدکیا نماد این باشگاه است و زحمات زیادی برای این باشگاه کشیده است، بازیکنان را باید طوری تربیت کنیم که رفتار نویدکیاگونه داشته باشند. باید در نقل انتقالات 12 امتیاز بگیریم؛ در مورد آقای کریمی باید بگویم که حدود 10 و 15 دقیقه با او صحبت کردم یک سری مسائل را به او گفتم و او هم قبول کرد، وی در ادامه با تابش جلسه‌ای داشته است و مسائلی را مطرح کرده است که مسائل درون خانوادگی است.

 

شرایط کریمی ؟

با کریمی جلسه‌ای داشتم و توقعاتی از او داشتم ولی صحبتی که با تابش داشته است، به تفاهم نرسیده، اگر در باشگاه ماند در خدمت او خواهیم بود. باید منافع باشگاه و بازیکن را در نظر بگیریم و از همه مهم‌تر نام باشگاه و هوادار را حفظ کنیم، هرکسی این منافع را بخواهد در خدمتش هستیم و نمی‌توان فقط یک جنبه را نگاه کرد. مهدی شریفی را هم دوست دارم و با او هم دقایقی صحبت کردم و او شاگرد خود من بوده است.


لیست مازاد نداریم، مگر اینکه بازیکنی نیاز به جابجایی داشته باشد و مهدی شریفی هم نیاز به این جابجایی داشت.

 

دلیل جدایی از ذوب آهن
جا دارد از ذوب‌آهن تشکر کنم و در نیم‌فصل دوم واقعاً آرامش داشتیم؛ مربی که تیم چهاردهم تحویل بگیرد مسائل مالی برایش مهم نیست و از آن‌جایی که هواداران اصفهانی نسبت به من محبت داشتند و در دربی هم بسیار به من لطف کردند، احساس دین کردم که اگر بتوانم کاری کنم.

 

هواداران سپاهان و جایگاه انها؟
جوان الان واقعاً مشکل دارد؛ هوادارانی هستند که با وجود همه مشکلات اقتصادی و ... همه دل‌خوشی‌شان سپاهان است و دوست دارند یک پیروزی از این تیم ببینند تا هفته‌شان شاداب باشد، باید این مسائل را لحاظ کنیم؛ بعد از اینکه از سپاهان جدا شدم، چندین بار با تیم‌های مختلف به سپاهان آمدم و همیشه به من لطف داشتند. در مورد محرم نویدکیا باید بگویم استقبال کردم که او حضور داشته باشد و مجموعه سپاهان همیشه درش به روی امثال نویدکیا و پاپی باز است.

 

حضور سه گلر جوان؟
در مورد دروازه‌بان یک مثال از همین سپاهان بزنم؛ دروازه‌بان‌هایی که داریم همه تجربه لیگ برتر باکیفیت بالا دارند و برخی مربیان می‌گویند که یک گلر خوب بهتر از پدر و مادر خوب است و بجز امیر قلعه‌نویی یک کادر فنی خیلی خوب داریم که با چهار دروازه‌بان ما کار خواهند کرد و یقیناً این چهار دروازه‌بان ما را بیمه خواهند کرد.

 

نویدکیا و رفیعی؟
باید حرف همه را گوش کنیم و مجلسی خوب است که یکدست نباشد؛ نشست‌های ماهانه که قبلاً در باشگاه دیگری هم تجربه داشتیم، را اینجا هم برگزار کنیم و مستقیماً انتقاداتی که دارید را از طریق آقای قلیچ‌خانی به گوش من برسانید و همیشه اهل مشورت هستم.


قلعه‌نویی گفت: هر بازیکنی که با آقای تابش و نیکفر عکس گرفت، بازیکن سپاهان خواهد بود؛ سروش رفیعی جز گزینه‌های من بوده است.

 

چگونگی جذب کیانی؟
سری دومی که من به تراکتور رفتم کیانی از این تیم رفته بود و زنوزی از دوستان من است و آینده تراکتور مثل سپاهان خواهد شد با بودن این بازیکن و زمانی که در تراکتور بودم با زنوزی تماس گرفتم و کیانی را به تراکتور بازگرداندیم. زمانی که پنجره تراکتور بسته شد ما اعلام کردیم که از این تیم بازیکنی نمی‌گیریم ولی در نیم فصل آن‌ها سه بازیکن از ما جذب کردند و زمانی که سه بازیکن از یک تیم می‌گیرند کمر تیم می‌شکند. زمانی که دوستان گفتند می‌خواهیم کیانی را جذب کنیم، خودم با زنوزی تماس گرفتم. او گفت من با او قرارداد بسته‌ام ولی من به او گفتم می‌خواهد بیایید که زنوزی گفت بله قرارداد ندارد. پس از این مسائل خودم به کیانی تماس گرفتم و گفتم به تراکتور برگرد ولی این بازیکن خودش گفته بود که می‌خواهد از این تیم جدا شود. این بازیکن به این نتیجه رسیده بود که از این تیم جدا شوم و برایم بهتر است که یک سال از تبریز دور باشم و برخلاف  همه بازیکنان که قرارداد دوساله بستیم، ولی با او یک‌ساله قرارداد بستیم.
سرمربی گروه فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: دو بار دینمان را به تبریزی‌ها ادا کردیم و یک‌بار از این تیم بازیکن نگرفتیم و این بار هم این فرصت را دادیم که این بازیکن به تبریز بازگردد ولی تصمیم خودش جدایی از تراکتور بود.

دیدگاه‌ها